Gå til innhold

Naboer fra helvete?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften indikerer har vi et sett med naboer, som er intet mindre enn ute av kontroll. Vi har nå i fire år eid boligen vi nå bor i, og klager som har kommet, har dreid seg om alt fra at vi malte huset hvitt (det så ut som en stor låve), trampolina står for nært tomtegrensa (på tross av at den uansett står bak garasjen Deres) Paveliongen er for høy(!?) og nå sist men ikke minst, vår nybygde veranda er for stor og pragende. -den er gjennomsnittelig, med plass til 2 sittegrupper.

En vil tro at det er tilsterkkelig å bli enig om at man er uenig, og at det hadde vert nok. Både jeg og min mann er serdeles opptatt av at alt skal være gjort "riktig" alt er derfor innenfor lov og kommunale forskrifter. Det er overhode ikke i konflikt med deres bruk av egen eiendom. De har kun garasje og innkjørsel på sin side av gjerdet. Dette er da ikke tilstrekkelig for de overnevnte individene, og de har nå gjort det til en vane å oppsøke meg når jeg benytter utearealet, for kun å begynne å kaste dritt (i mangel av et mer dekkende begrep) de nøyer seg forsovidt ikke med å være uenig med oss, og bare la oss være i fred. -Neida, hær skal man gå til personangrep, og de går så langt som å komme med trusseler om bruk av vold, og nå sist gang, kom de med uttalelser om hvorvidt de ønsker meg død. Ganske overdrevet, spør du meg.

Vi har formidlet at det ikke vil bli noen endringer, og at vi forbeholder oss retten til å benytte vår egen tomt, slik vi finner passende. Samt at det byggtekniske er en sak mellom oss og kommunen.

Dette ser da ikke ut til å synke inn, og det synes ikke å være riktige koblinger i topplokket på disse menneskene, da de bare eskalerer fra uke til uke.

Historien har jo naturlighvis mange hendelser, og den ene er mer ellevill enn den neste, men for en fullstendig redgjøring vil innlegget rett å slett bli for langt.

Er det noen som har opplevd lignende, og hvordan håndterte dere problemene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, foreldrene mine har sånne naboer. Det løste seg ved at naboene gikk dundrende konkurs etter at de måtte betale både sine egne og mine foreldres saksomkostninger etter flere runder i tingretten. Vi kan anslå at de har brukt millionbeløp til nå, uten gjennomslag for noe som helst. Det har vært stille i et par år. Det var vel ikke mer å hente i boligkreditten.

• Liker 2
Skrevet

De trekker det vel (desverre?) ikke så langt som retten. Da hadde det vel som i dine forelde sitt tilfelle løst seg selv, med at det ble dyrt for lommeboka.

Heldigvis har jeg opptak av den siste samtalen, og etter å ha gjort de oppmerksom på dette har de forsovidt latt meg være i fred, med unntak av deres intense behov for å spre løgn i gata. -det er jo forsovidt mindre viktig, da vår familie ikke har super-tilknytning til stedet.

Uansett, superbra at det har ordna seg for foreldrene dine, er for slitsomt å ha mennesker som skal blande seg borti alt og alle sin buissniss.

Kan jo nevnes til slutt, at de vi kjøpte huset av vistnok var gått lei hele greia, å valgte å bare selge å finne seg et annet sted å bo.

Skrevet

Ta opp det som blir sagt med mobilen og anmeld de.

Anonymous poster hash: 7ff02...d42

• Liker 4
Gjest Lady Isabelle
Skrevet

Jeg fatter ikke at slike naboer ikke har noe bedre å ta seg til enn å lage problem for de andre naboene. Enkelte leter hele tiden etter konflikter de kan blåse opp (da mener jeg selvsagt ikke dere, men naboen deres). Jeg lurer på om dette er et norsk fenomen eller om det er like ille i utlandet...

Skrevet

Enkelte kan vel bare ikke dy seg. -Jeg skal ikke generalisere en hel gruppe mennesker som er i en sårbar situasjon, men uasett, uten sammensligning for øverig, så er da sisse menneskene utenfor arbeidslivet, og følgelig sitter de hjemme hele dagen, uten en eneste ting å ta seg til... da må man kanskje lage seg litt action?

• Liker 1
Skrevet

anmeld de! de har ikke rett å true dere med vold og død. hvergang en ny trussel kommer må det anmeldes.

Anonymous poster hash: 3e5f7...cff
Skrevet

Som overskriften indikerer har vi et sett med naboer, som er intet mindre enn ute av kontroll. Vi har nå i fire år eid boligen vi nå bor i, og klager som har kommet, har dreid seg om alt fra at vi malte huset hvitt (det så ut som en stor låve), trampolina står for nært tomtegrensa (på tross av at den uansett står bak garasjen Deres) Paveliongen er for høy(!?) og nå sist men ikke minst, vår nybygde veranda er for stor og pragende. -den er gjennomsnittelig, med plass til 2 sittegrupper.

En vil tro at det er tilsterkkelig å bli enig om at man er uenig, og at det hadde vert nok. Både jeg og min mann er serdeles opptatt av at alt skal være gjort "riktig" alt er derfor innenfor lov og kommunale forskrifter. Det er overhode ikke i konflikt med deres bruk av egen eiendom. De har kun garasje og innkjørsel på sin side av gjerdet. Dette er da ikke tilstrekkelig for de overnevnte individene, og de har nå gjort det til en vane å oppsøke meg når jeg benytter utearealet, for kun å begynne å kaste dritt (i mangel av et mer dekkende begrep) de nøyer seg forsovidt ikke med å være uenig med oss, og bare la oss være i fred. -Neida, hær skal man gå til personangrep, og de går så langt som å komme med trusseler om bruk av vold, og nå sist gang, kom de med uttalelser om hvorvidt de ønsker meg død. Ganske overdrevet, spør du meg.

Vi har formidlet at det ikke vil bli noen endringer, og at vi forbeholder oss retten til å benytte vår egen tomt, slik vi finner passende. Samt at det byggtekniske er en sak mellom oss og kommunen.

Dette ser da ikke ut til å synke inn, og det synes ikke å være riktige koblinger i topplokket på disse menneskene, da de bare eskalerer fra uke til uke.

Historien har jo naturlighvis mange hendelser, og den ene er mer ellevill enn den neste, men for en fullstendig redgjøring vil innlegget rett å slett bli for langt.

Er det noen som har opplevd lignende, og hvordan håndterte dere problemene?

Ikke bare overdrevet, men også straffbart.

Ta opp hva de sier (smartmobil?) og anmeld. Du skal ikke måtte finne deg i slik oppførsel, det er det loven er til for.

Anonymous poster hash: b3282...758

Skrevet

Her hadde jeg gitt politiet en beskjed om dette, hvis de ikke hadde villet gjøre noe mot det så hadde jeg gått til motangrep mot disse naboene. Fysisk og voldelig.

Anonymous poster hash: f9352...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...