Gå til innhold

Lateral meniskskade

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Hei!

Har fått påvist lateral meniskskade i høyre kne, og lurer på hva slags erfaringer andre har med dette.

Trente tidligere 3-4 ggr i uken med løping, sykling og styrke. Hadde smerter i kneet før sommeren, men overså dette i 3-4 uker før jeg kom meg til lege (ja, jeg angrer noe sinnsykt idag). Først ble det påvist betennelse, og jeg fikk betennelsesdempende midler. Kuttet ut treningen, tok det helt med ro. Kneet ble ikke bedre, og jeg dro tilbake til legen som undersøkte meg grundigere. Nå sitter jeg her og venter på time hos fysioterapeut. Det er dessverre lang ventetid, men legen mener at prognosene er svært gode når jeg først får behandling.

Trener fremdeles et par ganger i uken for å bevare forstanden, men trener smartere - lett sykling innendørs og mye styrke (overkropp for det meste). Føles som om jeg har blitt slått tilbake flere hakk - er jo vant til å løpe mye og trene hardt. :frown:

Kjenner at jeg er rastløs, at jeg savner å bruke kroppen min.

Samtidig sitter jeg og er forbannet på meg selv - at jeg ikke kom meg til legen tidligere, eller i det minste kuttet ned på treningen! :frown:

Endret av sunglasses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...