liv Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Er det bare på skolen min eller starter alle tidlig? vi starter så tidlig som 11 august. OG det er et problem når jeg søker feriejobb.. Alle vil ha folk som kan jobbe ut august, gjerne litt i september også...
Jeanine Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 skolen min begynner 16 august i år og begynte 12 august i fjor. Vanvittig tidlig ja. Jeg har studert ved andre høgskoler og ved universitet og da var første skoledag alltid i slutten av august eller begynnelsen av september. Men tror de har gjort det slik etter at lånekassen kom med det nye systemet hvor lån blir gjort om til eksamen ved bestått eksamen. Mener det var noe slikt eller noe med at skolen får støtte fra staten etter hvor mange studenter de har som fullfører. Jeg har ihvertfall merket meg at ved forrige skolestart ble det tidligere skolestart og mer obligatorisk undervisning.. nesten som at skolen har panikk for at folk skal stryke! Men samtidig så skjer det som regel lite på skolen de første ukene. Jeg skal skulke de tre første ukene til høsten pga bryllup og bryllupsreise. Har snakket med lærerene om det og jeg kom ikke til å gå glipp av så mye..
Gjest Chica Skrevet 25. april 2004 #3 Skrevet 25. april 2004 Det er grunnet kvalitetsreformen. På NTNU tror jeg 1.årsstudenter starter 11. august (som ifjor), mens resten starter opp uka etterpå, mandag 16.8 eller noe sånt. Nå gjelder vel dette de fleste studentene, så arbeidsgivere må nok innrette seg etter dette, eller ansette de som er villig til å droppe de første ukene på skolen.
liv Skrevet 25. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2004 hos oss begynner førsteårs studentene en uke etter oss.. Jeg kommer ikke til å droppe skolen de første ukene, Er siste semester på skolen og føler at det er viktig å få med seg alt før jeg skal ut i jobb..
Gjest Virvel Skrevet 25. april 2004 #6 Skrevet 25. april 2004 Aner ikke når neste semester starter, men i fjor høst begynte vi 15. august, hvis jeg ikke husker riv ruskende galt. Synes ikke det er tidlig jeg, men så kom jeg rett fra videregående også.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2004 #7 Skrevet 25. april 2004 Det er som Chica seier, på grunn av kvalitetsreformen, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå