Gjest LoisLane Skrevet 25. april 2004 #21 Del Skrevet 25. april 2004 Alle er enige om at dette er forferdelig, forferdelig dumt. Men synes likevel vi skal passe oss litt. En mann ingen (?) av oss kjenner døde i dag på en tragisk måte, vi trenger ikke rakke ned på ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 25. april 2004 #22 Del Skrevet 25. april 2004 Det er forferdelig tragisk, og jeg håper de som filmet dette har lært til en annen gang. Men tragisk er det for alle parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 26. april 2004 #23 Del Skrevet 26. april 2004 jeg tenker litt tanken selvmord også jeg. Er det bare jeg som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #24 Del Skrevet 26. april 2004 Tragisk er det selvfølgelig, spesielt for de pårørende og sjåføren av ulykkesbilen. Det som provoserer meg er den debatten vi ser antydning av i media. Som langt på vei legger skylden på jackass-serien. En ting er at det alltid advares i forkant av denne serien - "dont try this at home" etc, men en annen ting er at det synes som vi fjerner oss fra det å bruke sunn fornuft. Beveger vi oss mot amerikanske tilstander - med folk som får erstatning for å prøve å tørke bikkja i mikroen eller brenner seg på varm(?) kaffe? Om vi ikke lenger har noe ansvar for egne dummheter havner vi fort der(det er jo alltid bekvemt å skylde på noen andre). Jeg har forresten sendt en mail til www.darwinawards.com for å melde på vår norske kandidat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 26. april 2004 #25 Del Skrevet 26. april 2004 tragisk.. og i kanin drakt... Og filme det hele' date=' de må ha vært relativt fulle[/quote'] Det var i følge nyhetene i går ikke noe alkohol inne i bildet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2004 #26 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg kan ikke skjønne annet enn at disse guttene måtte skjønne hvordan dette kom til å ende... Jeg syns det er tragisk for familiene, tragisk for den som kjørte bilen - men jeg kan ikke for det - jeg syns ikke synd på gutten som la seg i veien eller kameratene hans. De visste hvordan dette måtte ende, og det var kanskje noe av poenget? K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #27 Del Skrevet 26. april 2004 Det er helt forferdelig, ikke minst for familien men også for han som kjørte bilen Jeg stusset over en ting- De sa på nyhetene at han først hadde lagt seg vannrett på veien og en bil hadde sett ham og klart og dvinge unna. Hvorfor gjorde ikke de i den bilen noen ting, hvorfor ringte de ikke politiet når de ser en mann i mumitroll kostyme ligge i veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #28 Del Skrevet 26. april 2004 Hvorfor gjorde ikke de i den bilen noen ting' date=' hvorfor ringte de ikke politiet når de ser en mann i mumitroll kostyme ligge i veien[/quote'] Hvordan vet du at han ikke gjorde det? Politiet hadde jo uansett ikke rukket fram før han ble påkjørt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #29 Del Skrevet 26. april 2004 Vet ingenting jeg, men synes det var rart at de ikke nevnte det på nyhetene :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #30 Del Skrevet 26. april 2004 Det er helt forferdelig, ikke minst for familien men også for han som kjørte bilen Jeg stusset over en ting- De sa på nyhetene at han først hadde lagt seg vannrett på veien og en bil hadde sett ham og klart og dvinge unna. Hvorfor gjorde ikke de i den bilen noen ting, hvorfor ringte de ikke politiet når de ser en mann i mumitroll kostyme ligge i veien Jeg leste at de hadde snudd så fort de kunne for å dra tilbake å se hva som lå i veien, men når de var tilbake etter 15-20 sek. var ulykken allerede et faktum. Det var tross alt 70 kmh fartsgrense på stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. april 2004 #31 Del Skrevet 26. april 2004 iflg dagens Dagblad så var mannen iført Mumitroll-kostyme, de to som var med ante ikke hva han hadde tenkt å gjøre (selv om jeg ikke forstår at det går an å filme hele sekvensen uten å gripe inn å gjøre noe når man ser at personen legger seg ned i en trafikert gate!!!) men hadde bare fått beskjed om å filme ham når han tok på seg drakta (de hadde vært på en happening firmaet de jobbet i var del av, og hadde derfor mumitroll-kostymene med seg etter jobben). De to andre var en manlig og en kvinnelig kollega av mannen som døde, og det var ikke alkohol inne i bildet. Den første bilen som klarte å svinge unna, snudde får å se hva det var , siden det var så mørkt at vedkommende ikke hadde sett annet en at det lå noe i veien akkurat i tide til å svinge unna, men før den rakk tilbake var ulykken ett faktum. Han hadde også endret liggestilling, den første bilen lå han i lengderetning mens han når han ble kjørt på lå tvers over vegbanen. Dette er tragisk og iflg reportasjen noe som var preget av Jackass, og jeg håper virkelig at de som synes det er festlig å leke med Jackass-stunt etterhvert skjønner at de faktisk risikerer å ødelegge både sitt eget liv + mange andre ufrivillige mennesker som risikerer å bli dratt inn i disse gale "lekene"!!! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #32 Del Skrevet 28. april 2004 Nei, det var visstnok ikkje eit "villa" sjølvmord, han var ein livsglad gut med masse humør, humor og energi. På begynnelsen av ei modell-karriere og ballett-dansar. Men sjølvmord var det no likevel, meiner eg. Skjønnar ikkje kva han tenkte på. Eg bur ca ein kilometer fra uluykkes-staden, men kjenner ikkje fyren, han var Oslo-gut. Synest så uendelig synd på han som kjørte...... Grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 28. april 2004 #33 Del Skrevet 28. april 2004 Enig med siste gjest her, tror også det var selvmord desverre Klart familien ikke ønsker det var det, man kan dessuten aldri vite hva et menneske tenker inne i hodet sitt, selv om h*n virker livsglad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 28. april 2004 #34 Del Skrevet 28. april 2004 ungdommer påstår at de ikke er påvirket av media......... SYKT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 30. april 2004 #35 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har nå funnet ut at en venninne av meg gikk på skole med denne gutten. Hun har snakket med nære venner av ham, og fått vite at saken har blitt fremstilt ganske feil i media. Jeg vet fortsatt ikke nøyaktig hva som skjedde, men vil bare at folk skal være klar over at det kanskje ikke foregikk akkurat slik som det har stått i avisene... (Men for all del, jeg synes fortsatt det var et idiotisk påfunn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #36 Del Skrevet 3. mai 2004 Kan noen forklare meg hva som var hensikten med stuntet? Å filme at biler skrenset ut av veien for å unngå å kjøre på ham? Dette er klassisk darwinisme for meg. Dårlige gener utraderer seg selv hvis man gir dem litt tid og spillerom.. VesleBråka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 5. mai 2004 #37 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg blir så provosert av at idioten som var så dum å legge seg i veien blir kalt for "offer" :evil: . Når du legger deg på veien så må du jo regne med at muligheten for å bli påkjørt er ganske stor, ihvertfall tilstede. Etter min mening det største offeret i denne tragiske saken er den som faktisk kjøret på gutten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå