Stinelin Skrevet 1. september 2013 #21 Skrevet 1. september 2013 Hos oss er det også en regel at barnet skal være feberfri i ett døgn før de kan i barnehagen. (To døgn hjemme etter siste oppkast.) Helt greit.
Gjest Marmot Skrevet 2. september 2013 #22 Skrevet 2. september 2013 Hvorfor sier noen PODEN om sitt eget barn? Hørest helt teit ut. Poden?? En pod? Hva faen er det? Anonymous poster hash: 3248d...7d7 Ordet pode betyr avlegger (innen planteverden) og er et mye brukt ord om sønner/gutter i norsk språk.
Gjest Riskjeks Skrevet 2. september 2013 #23 Skrevet 2. september 2013 Jeg sender friske barn i barnehagen. Dette med symptomfri dag hjemme er stort sett tull, muligens med unntak av omgangssyke.
ViljaH Skrevet 2. september 2013 #24 Skrevet 2. september 2013 Jeg sender friske barn i barnehagen. Dette med symptomfri dag hjemme er stort sett tull, muligens med unntak av omgangssyke. Sånne foreldre irriterer meg. Spare egne sykedager, sender tufse unger i bhg så de må være der og hangle, og smitte andres barn så jeg får flere sykt-barn dager! Barn liker seg også best hjemme i fred når de er syke. 4
Harlekin Skrevet 3. september 2013 #25 Skrevet 3. september 2013 Sånne foreldre irriterer meg. Spare egne sykedager, sender tufse unger i bhg så de må være der og hangle, og smitte andres barn så jeg får flere sykt-barn dager! Barn liker seg også best hjemme i fred når de er syke. Riskjeks skriver jo friske unger, ikke tufse ... "Tufshet" regner jeg som fortsatt ikke helt frisk, men den symptomfrie dagen før barnet sendes friskt i barnehagen.
Gjest Riskjeks Skrevet 3. september 2013 #26 Skrevet 3. september 2013 Sånne foreldre irriterer meg. Spare egne sykedager, sender tufse unger i bhg så de må være der og hangle, og smitte andres barn så jeg får flere sykt-barn dager! Barn liker seg også best hjemme i fred når de er syke. Hvor er ordene "tufs" og "hangle" i mitt innlegg? Gud så irriterende svar... Du bare MÅ misforstå ikke sant? Lær deg å lese før du kommer med bedreviteriene dine. Jeg skrev "frisk". Hos meg betyr det det motsatte av syk, mulig du har en annen definisjon. Jeg sender i alle fall ungene i barnehage når de er friske. Siden de da er FRISKE, så hverken smitter de andre eller går og hangler.
Gjest Marmot Skrevet 3. september 2013 #27 Skrevet 3. september 2013 Jeg sender friske barn i barnehagen. Dette med symptomfri dag hjemme er stort sett tull, muligens med unntak av omgangssyke. Akkurat når det gjelder feber er det jo ikke tull, det er velkjent at kroppstemperaturen er lavere om morgenen enn om kvelden, og at man etter søvn har mest stabil kroppstemperatur. Derfor kan ma godt være febersyk og likevel symptomfri etter å ha sovet 10-12 timer.
Gjest Riskjeks Skrevet 3. september 2013 #28 Skrevet 3. september 2013 Akkurat når det gjelder feber er det jo ikke tull, det er velkjent at kroppstemperaturen er lavere om morgenen enn om kvelden, og at man etter søvn har mest stabil kroppstemperatur. Derfor kan ma godt være febersyk og likevel symptomfri etter å ha sovet 10-12 timer. Jeg klarer fint å se om mine unger er friske eller syke i alle fall. Har aldri sendt dem syke i barnehagen. Har aldri hendt at de har vært i dårlig form igjen når jeg har hentet dem/barnehagen har ringt og sagt at de må hentes. Så jeg har ingen problemer der.
ViljaH Skrevet 3. september 2013 #29 Skrevet 3. september 2013 Hvor er ordene "tufs" og "hangle" i mitt innlegg? Gud så irriterende svar... Du bare MÅ misforstå ikke sant? Lær deg å lese før du kommer med bedreviteriene dine. Jeg skrev "frisk". Hos meg betyr det det motsatte av syk, mulig du har en annen definisjon. Jeg sender i alle fall ungene i barnehage når de er friske. Siden de da er FRISKE, så hverken smitter de andre eller går og hangler. En unge som virker fin kl 08 er ikke nødvendigvis i form til full bhg-dag, når det var feber kvelden før. Har sett flere barn sitte der blanke i øynene og begynner å bli varme, som var helt fine da de kom. Jeg mener personalet skal ha lav terskel for å be foreldrene hente, men de gjør ikke alltid det når ungen bare er tufs. De må vente på feber. Min unge fikk to runder med omgangssyke ifjor vinter, fordi andre foreldre ikke gidder være hjemme med sine "friske" barn. 2
Gjest Marmot Skrevet 4. september 2013 #30 Skrevet 4. september 2013 Jeg klarer fint å se om mine unger er friske eller syke i alle fall. Har aldri sendt dem syke i barnehagen. Har aldri hendt at de har vært i dårlig form igjen når jeg har hentet dem/barnehagen har ringt og sagt at de må hentes. Så jeg har ingen problemer der. Flott, ingenting er jo bedre enn det. Men svært mange foreldre bommer på dette, fordi som VilljaH sier, ungene virker helt friske om morgenen, men så er de ikke det likevel. Jeg har jobbet i barnehagen og sett det maaaaaange ganger, det er ikke noe foreldre gjør av ond vilje, men mange har kanskje litt for hastverk med å komme tilbake til jobb. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 4. september 2013 #31 Skrevet 4. september 2013 Vel, mine unger har alltid vært friske når jeg har ment de har vært friske som sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå