Gå til innhold

Feberfri dag hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hatt feber noen dager, men i dag har han kun hatt natt til i dag og litt på morgenen... ville dere sendt han i barnehagen i morgen eller tenker dere at det skal være enda en dag hjemme?

Anonymous poster hash: 9eabd...b56
Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ville sett an allmenntilstanden og temperaturen i morgen tidlig.

Skrevet

Enda en dag slik at du kan snyte av mine skattepenger til å dekke dine egenmeldingsdager? Send ungeni barnehagen om han er feberfri og kom deg på jobb!

Skrevet

Enda en dag slik at du kan snyte av mine skattepenger til å dekke dine egenmeldingsdager? Send ungeni barnehagen om han er feberfri og kom deg på jobb!

Noen barnehager krever at barnet er feberfritt en dag før det kommer tilbake.

Du "snylter" nok på den skatten i en annen ende av skattebingen så jeg skjønner ikke hvorfor du syter.

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville sett an allmenntilstanden og temperaturen i morgen tidlig.

Samme tenker jeg. Samt temp i kveld/natt.
Skrevet

Jeg sender i barnehagen dagen etter om Poden var feberfri da han la seg og gjennom natten. Min erfaring er at feberen ofte er borte på morgenen, men kommer tilbake i løpet av kvelden. Om den ikke har gjort det, er den som regel borte også.

Og dette er grunnen til at barnehager ønsker en feberfri dag hjemme. Selv om man våkner uten feber kan man være smittsom, og ikke minst vil det være utrolig slitsomt og vondt å være i barnehagen med feber.

Skrevet

Så så, jeg betaler barnetrygda di hver måned, så du bør ikke rope så høyt.

(Sånn siden vi selv bestemmer hvor skattepengene våre går, liksom.)

Anonymous poster hash: f4d39...02e

• Liker 1
Skrevet

I vår barnehage sier de 24 timer symptomfri, så syk på morgen betyr hjemme dagen etter. Vi har hatt masse feber etter barnehagestart og jeg vet om et par av foreldrene i avdelingen som har sendt barna i bhg selv om de ikke var helt friske. Veldig irriterende!!

Anonymous poster hash: 0e096...8f0
Skrevet

Så så, jeg betaler barnetrygda di hver måned, så du bør ikke rope så høyt.

(Sånn siden vi selv bestemmer hvor skattepengene våre går, liksom.)

Den er jeg også med på å subsidiere selv. Sammen med skatt av lønnen min og eiendomsskatt. Men jeg har ikke ungen hjemme fra skolen mandag fordi hun hadde litt feber søndag morgen.

Skrevet

Den er jeg også med på å subsidiere selv. Sammen med skatt av lønnen min og eiendomsskatt. Men jeg har ikke ungen hjemme fra skolen mandag fordi hun hadde litt feber søndag morgen.

Og denne moren subsidierer ikke sine egenmeldingsdager med sin innbetalte skatt da?

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor sier noen PODEN om sitt eget barn? Hørest helt teit ut. Poden?? En pod? Hva faen er det? :P

Anonymous poster hash: 3248d...7d7
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ville latt han være hjemme en dag til. Regelen i barnehagen her lyder en feberfri dag hjemme, så da respekterer vi det. Dette både for ungen og resten av avdelingen sin del.

• Liker 3
Skrevet

Og denne moren subsidierer ikke sine egenmeldingsdager med sin innbetalte skatt da?

Fikk du ikke med deg at jeg reagerte på å ha en frisk unge hjemme? Lønner seg å lese hva folk skriver!

Skrevet

Fikk du ikke med deg at jeg reagerte på å ha en frisk unge hjemme? Lønner seg å lese hva folk skriver!

Forklar meg gjerne hva det er jeg ikke har klart å lese her?

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker mer på det som at ettersom jeg betaler så mye skatt så har jeg krav på å bruke av godene jeg også.

Dessuten så holder jeg barnet mitt hjemme (og meg selv) til han (og jeg) er friske. Jeg er ikke så glad i folk som er syke på jobb eller barnehage og tror dette er stjerne i boka. Jeg gir ingen stjerne i noen bok da de vil slippe å ha en egenbetalingsdag selv, heller påfører da ansatte og klienter/brukere smitte og gjør at det er 4-5 stykker som alle nå være hjemme noen dager. Nei, hadde alle holdt seg hjemme til de var friske, så hadde det i hvertfall blitt litt mindre smitte.

Og særlig da det gjelder diaré. Har nok av kollegaer som kommer på jobb og tror de gjør oss en kjempetjeneste å komme før de blir friske. Sånn at de smitter alle brukerne og x-antall kollegaer. Jo takk takk!

Skrevet

Om alle foreldre tenker sånn, og sender ungene syke i barnehagen så blir det mange syke barn, og det blir mange skattepenger det!!!

• Liker 5
Skrevet

Om alle foreldre tenker sånn, og sender ungene syke i barnehagen så blir det mange syke barn, og det blir mange skattepenger det!!!

Nøyaktig det jeg tenker. Det er rimelig enkel matte.
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og der er regelen som nevnt over her, at ungen skal ha en dag feberfri.

Men vist han bare hadde litt på morgenen og har vært feberfir hele dagen, hele natta, så trur jeg nok du kan ha han i barnehagen. Feberen kommer vanligvis på kveld/natta, så har han vært feberfri siden i morgest, så vil jeg tru det skal gå bra. Er jo nesten et døgn siden

Anonymous poster hash: 312da...037
Skrevet

Nøyaktig det jeg tenker. Det er rimelig enkel matte.

Vanskelig for noen tydeligvis :P

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor sier noen PODEN om sitt eget barn? Hørest helt teit ut. Poden?? En pod? Hva faen er det? :P

Anonymous poster hash: 3248d...7d7

La meg gjette. Du er ikke myndig enda?
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...