AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 1. Jeg er en ung jente som har følt meg smådeprimert de siste 2 mnd. Jeg lurer på om dette er grunn nok til å oppsøke psykolog? Jeg orker ikke å føle meg sånn lenger, vil bare være glad. I tilegg er jeg et stort følelsesmenneske. Tar ting til meg veldig lett, og kan også sitte å tenke på små bagateller som ikke er noe å tenke på. Det er sånne ting som er grunn til min depresjon. Tror dere en psykolog kan hjelpe meg med sånne ting? 2. har søkt litt rundt og funnet ut at hvis jeg skal til offentlig psykolog så må jeg beregne et par mnd ventetid. Jeg føler ikke at jeg kan vente så lenge, så da har jeg sett på privat og de tar 900 kr for 45 minutter. Er dette min eneste mulighet hvis jeg ikke klarer å vente lenge? :frown: Anonymous poster hash: 108f2...3b4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Går du på skole/studerer? Det finnes gratis tjenester for elever og studenter. Skoler har som regel helsesøster, skolerådgivere o.l. som kan hjelpe deg. Studenthelsetjenesten har også rådgivere, psykologer og andre som kan hjelpe. Helsestasjon for ungdom er også steder å oppsøke. Anonymous poster hash: a1a5a...fb1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Jeg er student i Ungarn, men er i Norge på ferie. Ønsker ikke å søke hjelp i Ungarn. Jeg er 20 år så helsestasjon for ungdom gjelder kanskje ikke for meg lenger? Anonymous poster hash: 108f2...3b4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Joda, helsestasjon for ungdom er opp til ca 25 år, tror jeg. Og du er kanskje medlem av nen studentorganisasjon i Norge. De har kanskje en helsetjeneste også. I tillegg kan Bufetat hjelpe om det er snakk om familierelasjoner. Tror neppe du får time hos en offentlig psykolog veldig raskt, særlig ikke for det du beskriver er lettere psykiske plager. De prioriterer de sykeste først. Men viktig å ta tak i det tidlig, så lykke til.Anonymous poster hash: 31823...11a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Legevaktene har ofte en psykolog du kan få snakke med. Vet at i Bergen har de livskrisehjelpen. Der kan alle bestille time. Anonymous poster hash: 08743...f91
Nasse1 Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Utenom akuttilfeller, vil det alltid være noe behandlingstid for å få time hos offentlig psykolog, da man først må til fastlegen for å få henvisning. Henvisning sendes enten til DPS fra fastlege eller du får en liste over psykologer som du selv må kontakte (sistnevnte ettersom hvordan jeg har forstått det fra andre). Er du kun en kort tid i Norge, er det enkleste kanskje å gå privat, selv om det koster noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå