AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Jeg har lyst til å kjøpe Smartphone. Men er litt usikker på hvordan det egentlig funker med internett da? Ei jeg kjenner sa at hun har fått passordet til nettet til tanta, så hun kan logge seg på hennes datanett når hun er på besøk der. Hva med meg som bare har mobilt bredbånd hjemme..? Trodde man kune bruke nettet på Smartphone "overalt" jeg. Utendørs, i skauen, hvor som helst.... Anonymous poster hash: c6fcd...bd8
Gjest Geesus Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Du kan jo bruke 3G nettet, som alle mobiler kan.
TMB Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Jeg tror du blander begreper litt her. Trådløst internett som "de fleste" har hjemme, fra Telenor etc. = Wi-Fi Internett på mobilen man kan bruke "hvor som helst" = mobildata (3G etc.) Dersom du har Wi-Fi hjemme kan du koble mobilen på dette (akkurat som med bærbare PCer osv.), eller hos alle andre steder/personer som har Wi-Fi så lenge du får passordet deres. Ellers kan du bruke internett på mobilen uansett hvor du er, så lenge mobildata er skrudd på i innstillingene. Dette koster dog ekstra penger utover internetten man har hjemme i huset.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Hvis man har et hvilket som helst mobilabonnement som inkluderer 1GB (og fri sms & samtaler), er det samme om man bruker Wifi eller 3G så lenge man holder seg under 1GB? Anonymous poster hash: c6fcd...bd8
TMB Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 På Wi-Fi har man ingen grense. Du burde bruke Wi-Fi der du kan og har mulighet, for å spare kvoten på 3G
Lutetium 71 Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Hvis man har et hvilket som helst mobilabonnement som inkluderer 1GB (og fri sms & samtaler), er det samme om man bruker Wifi eller 3G så lenge man holder seg under 1GB? Anonymous poster hash: c6fcd...bd8 Når man bruker wifi, spiser det ikke av den datakvoten du har pr måned inkludert i mobilabonnementet. Alle mobiler foretrekker så vidt jeg vet å bruke wifi, om den kan velge fritt mellom wifi og 3G. Bruker du internett lite, kan det være at du kan klare seg med 1GB, ja. Men vær obs på at du fort brenner av titalls MB om du bruker mobilen som modem (for eksempel hvis du ikke har bredbånd/wifi hjemme).
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Takk for svar! Kan dere kanskje hjelpe meg i denne tråden og: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=769567 (Wifi høres kjekt ut.. Er det dyrt?) Anonymous poster hash: c6fcd...bd8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 http://hva-er.no/hva-er-wifi/ Anonymous poster hash: 158c1...35a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Det heter smarttelefon, og er ikke et egennavn. Anonymous poster hash: 59500...257 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Det heter smarttelefon, og er ikke et egennavn. Anonymous poster hash: 59500...257 Det er autocorrecten som gjør det.. Jeg skrev det egentlig med liten s. Anonymous poster hash: c6fcd...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå