Gå til innhold

P-piller med lite hormoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker nå yasminelle, men ønsker å bytte til noen med mindre hormoner pga humørsvigninger.

Noen tips om hvilke p-piller er det mindre/minst hormoner i?

Anonymous poster hash: 6a90d...d17
Videoannonse
Annonse
Gjest Novacane
Skrevet

Min fastlege sa i alle fall at det var lite hormoner i Loette 28 :) Jeg er i alle fall veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg har fått de nyeste p-pillene på markede, i følge legen. De skal visst være den mest naturlige for kroppeb. Qleira heter den hvis jeg husker riktig ;)

Skrevet

Min lege foreslo p-ring, siden det tas opp lokalt og ikke trenger å gå gjennom fordøyelsen skulle det visstnok være mindre hormondoser...? :vetikke:

Anonymous poster hash: 4b6af...7c7
Skrevet

Cerazette eller minipillen. Evt nuvaring eller spiral.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fornøyd med Loette. Kan ikke si jeg merker noen bivirkninger.(og det har jeg hatt på div andre merker)

Anonymous poster hash: 99f25...9a5
Skrevet

Cerazette eller minipillen. Evt nuvaring eller spiral.

Cerazette inneholder bare gestagen og ikke østrogen, men dersom man tåler gestagen dårlig kan man få like mange eller flere bivirkninger av dem enn vanlige p-piller. Jeg har flere bivirkninger på Cerazette enn jeg hadde på Yasmin. Eneste fordelen med Cerazette er at jeg slipper å ha mensen.

Anonymous poster hash: d7615...9eb

Skrevet

Cerazette inneholder bare gestagen og ikke østrogen, men dersom man tåler gestagen dårlig kan man få like mange eller flere bivirkninger av dem enn vanlige p-piller. Jeg har flere bivirkninger på Cerazette enn jeg hadde på Yasmin. Eneste fordelen med Cerazette er at jeg slipper å ha mensen. Anonymous poster hash: d7615...9eb

Hva slags bivirkninger man får er jo forskjellig fra kvinne til kvinne. Selv fikk jeg mensen hele tiden av cerazette og byttet merke ganske fort. Men siden TS spurte etter noe med lite hormoner, så svarte jeg :) hvis man feks er veldig østrogenfølsom kan jo cerazette være fint. Men som sagt, man må prøve seg litt frem :)

• Liker 1
Skrevet

Hva slags bivirkninger man får er jo forskjellig fra kvinne til kvinne. Selv fikk jeg mensen hele tiden av cerazette og byttet merke ganske fort. Men siden TS spurte etter noe med lite hormoner, så svarte jeg :) hvis man feks er veldig østrogenfølsom kan jo cerazette være fint. Men som sagt, man må prøve seg litt frem :)

Jepp mitt poeng også. Jeg ville bare peke på at lite hormoner ikke alltid betyr mindre bivirkninger. Damekropper er rare.

Anonymous poster hash: d7615...9eb

• Liker 1
Skrevet

Jepp mitt poeng også. Jeg ville bare peke på at lite hormoner ikke alltid betyr mindre bivirkninger. Damekropper er rare. Anonymous poster hash: d7615...9eb

Det er sant. Prevensjon er noe styr og herk, men det må til! ;)

Skrevet

Jeg gikk på Loette for ca. Ett år siden. Merka ikke no til hormon-tull. Så var ganske fornøyd med den. :) Men bytta til Qlaira pga sterke smerter ved mens. Den tulla til hormonene, men ellers så var den knall! ;) Nå har jeg slutta på pilla, og håper at hormonene oppfører seg, haha. Man blir da lei av å grine! Lykke til Ts. :)

Skrevet

Har gitt opp alt med hormoner i. Tar ut spiralen om to uker. Blir helt ko-ko samme hva jeg putter i kroppen. Har forsøkt alt pga sterke smerter og blødninger. Kobberspiralen er så langt det beste mtp humøret men den støtes bare ut. Så dessverre ingen gode råd fra meg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...