AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 jeg skal reise til latin amerik om en uke og fikk plutselig vite at jeg må ta sånne vaksiner. Hvor kan jeg få tatt sånne vaksiner, gullfeber, hepatitt, malaria, fort og gale før reisen? Anonymous poster hash: ce217...cf0
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 De aller fleste kommuner har et vaksinasjonskontor. Så du får sjekke din kommunes hjemmesider om du finner noe info. Nå er det sånn at noen vaksiner bør tas i flere omganger og gjerne en tid før man reiser, så noen vaksiner vil det trolig ikke ha noen hensikt at du tar når det er så kort tid før avreise, men dette finner du nok ut av. Anonymous poster hash: b1235...c14
pinar Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Fikk plutselig vite?? Fastlege, reiseklinikk eller helsestasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Plutselig vite, hvorfor i all verden har du ikke sjekket dette før? Du kan sjekke vaksinasjonskontor i kommunen eller høre med fastlegen. En uke er uansett alt for kort tid, for noen av vaksinene må settes flere ganger med ukers mellomrom, og det tar en stund før de begynner å virke. Den som kan tas nærmest reisen er vel Dukoral, og tom den må være innabords innen et par uker før avreise. Hvor skal du, og hvor lenge skal du være vekke? Det innvirker også på behovet for vaksiner. Malaria er forresten ikke vaksine, men tabletter som før, under og etter reisen. Ettersom du ikke rekker å teste om du tåler de billigste må du kjøpe de dyreste. Men alvorlig talt, dette må vel ha falt deg inn at var et behov før i dag? Anonymous poster hash: 63fff...b0b
pinar Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Jeg tok forresten ikke malaria tabletter når jeg var i sør amerika. Men gulfeber og hepatitt a og b. Samt stivkrampe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå