Illicitus Skrevet 13. januar 2014 #441 Del Skrevet 13. januar 2014 Så morsomt, SmallTalk :-) Jeg har foreløpig termin 22.juni. Ellers er formen ok. Vært dårligere denne gangen og gruer meg veldig for å få to barn og hvordan det skal gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 13. januar 2014 #442 Del Skrevet 13. januar 2014 Velkommen til nye, og hurra for friske babyer på ultralyd for dere som har vært der! Jeg er 24 uker på vei i morgen, og har hatt noen fantastiske uker i forveien her. Godt humør, tydelig babymage og har følt meg frisk jevnt over Har det bra nå også, men det er litt slitsomt å være konstant sulten Føler meg stiv og ekkel i bekkenet også, men det er ikke verre enn at det er overkommelig. Lurer også på om ammetåka har kommet vel tidlig hos meg, for jeg er absolutt ikke på stasjonen for tiden Veldig distré og ukonsentrert, så jeg lurer på hvordan det blir når den ordentlige ammetåka setter inn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 14. januar 2014 #443 Del Skrevet 14. januar 2014 Velkommen Illicitus Her er formen bra, men merker jeg har enda dårligere kondis enn vanlig. Ettåringen syntes gangfart er alt for kjedelig når han blir hentet med akebrett i barnehagen, og nekter å bli med inn før jeg har løpt noen ekstrarunder med ham på plenen Men jeg har vel bare godt av litt trim... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Euphorbia Skrevet 14. januar 2014 #444 Del Skrevet 14. januar 2014 Er helt overrasket over at jeg har vært i så god form som jeg er. Heldigvis. kan virkelig ikke klage. Men har de siste dagene begynt å kjenne en del strekk og tøying i magen, så er vel et tegn på at det vokser bra der nå Babymagen har begynt å komme (noe samboer syns er svært stas ) og syns ganske godt siden jeg er ganske slank fra før. Venter ennå på tydelige livstegn da.. :frown: Kjenner noe bobling, men vet jo ikke helt hva man skal kjenne etter. Hehe Og må signere Leopanter... Ammetåka må ha kommet her også, i allefall nesten.. Husker virkelig ingenting lenger. Må snart skrive huske-lapp for å huske å sjekke huskelappen!! Du snakker om å føle seg passe tosk når man kommer hjem til tomt kjøleskap fordi man glemte å dra innom butikken på vei hjem, når det var halve meningen med turen... Jeg pleier å være kanskje strukturert så blir litt sliten av meg selv om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 16. januar 2014 #445 Del Skrevet 16. januar 2014 Da har vi også vært på ultralyd, det viser seg at vi skal få ei lita jente Veldig koselig å få bekreftet deg jeg har trodd hele tiden var nok bare å stole på magefølelsen denne gangen Så da ser det ut til at familien ender opp med kvinnelig flertall, noe som kan ha sine fordeler Formen er fremdeles dårlig, dagene tilbringes i hvilende stilling.... Men nå har jeg passert 19 uker, så da er jeg vel halvveis vil jeg tro. Har to barn i fra før, og begge kom noen uker for tidlig, så har ikke troen på et langt svangerskap nå heller. Men håper hun holder seg inne til uke 38. Dagene går utrolig sakte når man bare henger hjemme. I dag hadde jeg en lunsjavtale med en venninne, men hun ble syk så da ble det ikke noe av.. Er sliten og lei, men kjenner jeg får energi av en lunsj eller kaffeavtale og, er bare så synd at de aller fleste av mine venner jobber 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeppe007 Skrevet 16. januar 2014 #446 Del Skrevet 16. januar 2014 Hei folkens! Er ny her i uke 19. Termin med ei jente den 14/6. Formen er fin! Jobber 100% og håper jeg er heldig fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #447 Del Skrevet 16. januar 2014 Da har vi også vært på ultralyd, det viser seg at vi skal få ei lita jente Veldig koselig å få bekreftet deg jeg har trodd hele tiden var nok bare å stole på magefølelsen denne gangen Så da ser det ut til at familien ender opp med kvinnelig flertall, noe som kan ha sine fordeler Formen er fremdeles dårlig, dagene tilbringes i hvilende stilling.... Men nå har jeg passert 19 uker, så da er jeg vel halvveis vil jeg tro. Har to barn i fra før, og begge kom noen uker for tidlig, så har ikke troen på et langt svangerskap nå heller. Men håper hun holder seg inne til uke 38. Dagene går utrolig sakte når man bare henger hjemme. I dag hadde jeg en lunsjavtale med en venninne, men hun ble syk så da ble det ikke noe av.. Er sliten og lei, men kjenner jeg får energi av en lunsj eller kaffeavtale og, er bare så synd at de aller fleste av mine venner jobber 100%. Så morsomt med en jente!! Oppdaterer deg på førsteinnlegget! Hei folkens! Er ny her i uke 19. Termin med ei jente den 14/6. Formen er fin! Jobber 100% og håper jeg er heldig fremover. Legger deg til i første innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 26. januar 2014 #448 Del Skrevet 26. januar 2014 Hvordan går det med baby-forberedelsene til dere andre? Her har vi ikke gjort noen ting enda, bortsett fra å begynne å se etter bilsete nr 2 til kommende storebror (lille mikroen sitter fortsatt i babysetet..) Det slo meg her om dagen at jeg var over halvveis, og på denne tiden i forrige graviditet hadde ungen en haug av klær, og det meste annet vi skulle ha var bestilt/bestemt. Denne gangen trenger vi liksom ingenting annet enn muligens en søskenvogn, for meg som elsker å shoppe er det litt kjedelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 26. januar 2014 #449 Del Skrevet 26. januar 2014 Er litt i gang, har handlet inn lekegrind og dyner brukt. Kjøpt ammepute (tilbud barnashus) hentet vogga (stod på loftet hos mamma og pappa, bor 3timer unna) Har funnet ut at jeg vil ha tfkvogn, men ikke kjøpt enda.. Har to venninner med jenter på 1,5 som jeg kunne arve mye babyklær av, så har ikke kjøpt klær enda..'får se hva jeg mangler når jeg får klærne i hus.. Har kjøpt oppbevaringsbokser da, så jeg kan sortere på størrelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 26. januar 2014 #450 Del Skrevet 26. januar 2014 Vi har kjøpt babysete til tripp trapp og litt nøstebarnklær. Vi trenger nok ikke så mye mer, det meste ligger jo klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. januar 2014 #451 Del Skrevet 26. januar 2014 Har ikke kjøpt noenting til den lille ennå. Vi skal endelig på UL på tirsdag, så da får vi se om vi må handle inn gutteklær, eller om vi bare kan kjøpe et par nye jenteplagg siden vi har ei jente fra før av. Lekegrind skal vi kjøpe, og en ny trille (til storesøster, babyen overtar duo-vogna), men ellers er det ikke så mye som skal gjøres/kjøpes. Å sette opp vugga og vaske babyklær blir nok ikke gjort før jeg har gått ut i permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 26. januar 2014 #452 Del Skrevet 26. januar 2014 Vi har ikke akkurat handlet inn så mye enda vi heller. Vi har jo igrunnen det meste fra før, med unntak av rosa klær, egen seng/madrass/dyne og egne kosebamser til Bolla. Det vi har handlet så langt er ny sprinkelseng og madrass (storebror får beholde sprinkelsenga si einstund til) og et par kosebamser. Vi kommer nok til å kjøpe inn litt rosa tøy, ny dyne, litt nytt sengetøy, litt nytt ulltøy i str 50, et par lammeskinn og nye smokker og flaskesmokker. Og utover dette så tror jeg vi får handle inn ting litt ettersom vi finner ut at vi trenger det. Jo, også må jeg kjøpe inn flere sokker. De fleste av babysokkene til Knerten har blitt spist av vaskemaskintrollet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #453 Del Skrevet 27. januar 2014 Vi har kjøpt ganske mye alt faktisk, oppdaget nemlig at tiden går mye fortere enn forventet... Har kjøpt vogn (brukt), seng/madrass/stellebord m.tilbehør(IKEA), og fått to søppelsekker med arvede klær. I tillegg har den kommende mormor kjøpt hauger med babytøy til oss.(1.barnbarnet hennes). Regner med at jeg kjøper vippestol og babygym brukt. Har forresten også fått tak i lekegrind i metall, sånn justerbar sak på finn.no. Og kjøper nok BeSafe bilstol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 27. januar 2014 #454 Del Skrevet 27. januar 2014 Vi har nesten ingenting enda, men vi har begynt å se oss rundt etter ting, i alle fall Vet hvilken vogn vi kommer til å kjøpe, samt seng osv. Det eneste vi har nå for øyeblikket er bilstol, kosebamse og et par vognposer, men tenker å ta oss et raid hos slektninger i nærmeste framtid for å se om de har noe vi kan arve/låne hos dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 27. januar 2014 #455 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg synes jeg har handlet masse allerede, jeg bare håper at alt jeg kjøper er fornuftig og blir brukt. Trodde jeg skulle være flink å kjøpe mye brukt, så langt er alt nyinnkjøpt. Da holder det forhåpentligvis også til baby nr 2 en gang i fremtiden Så langt ser innkjøpslisten slik ut, alt som er innkjøpt har vært på tilbud. Januarsalg <3Babycall, philips scd 505: 548 Vippestol, babybjørn 899 Seng, arvet. 0 Flexibath 347 Babygym 399 Bilsete, maxicosi 2999 Barnevogn, brio happy 4000 saueskinn 299 Stelleveske, Allerhand 199 Stellematte 237 termometer til badestamp 39 Diverse klær 350 Koppholder til vogn 49 2 x helseteppe 78 3 pysj 100 kr sengetøy, 65 x 80 cm 149 dundyne til vogn, 65 x 80 199 dunpute 69 myggnett til vogn 20 Spedbarnfeste til flexibath 129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. januar 2014 #456 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) På tirsdag var vi endelig på ordinær UL og fikk se en svært så aktiv baby, og det viste seg å være ei jente! Jeg hadde litt magefølelse på det, mens Mannen var bestemt på at det var en gutt, så det var jo litt gøy at den "kvinnelige intuisjonen" (som jeg erter Mannen med) var riktig Det blir veldig kjekt å få ei jente til, og tror/håper at de to jentene våre da får mye glede av hverandre opp gjennom årene. Har alltid ønsket meg en søster selv, så det er jo litt stas at vi får "gi" det til storesøster. Og så har vi jo alt av klær og utstyr fra før, så jeg har ikke akkurat noen unnskyldning for å shoppe mer klær nå Men litt nytt må jo lillesøster få også, inkl. nytt hentesett. Og så skal hun selvsagt få samme teppene som jeg strikket til storesøster, bare i andre farger På UL ble også terminen satt litt frem i tid, så plutselig var jeg 21 uker istedenfor 20+2. Så hvis noen vil oppdatere førstesiden, så er terminen 13. juni (2 dager etter storesøster sin bursdag men vi håper at hun følger i sin søsters fotspor og kommer litt før tiden (storesøster kom 9 dager før UL-termin). Evt. noen dager etter termin) Endret 30. januar 2014 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #457 Del Skrevet 30. januar 2014 Da er du oppdatert på førsteinnlegget Haley 5 jenter, 2 gutter, og en ukjent så langt, om dette er normen for denne gruppen så blir det mange jenter til sommeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. januar 2014 #458 Del Skrevet 30. januar 2014 Da er du oppdatert på førsteinnlegget Haley 5 jenter, 2 gutter, og en ukjent så langt, om dette er normen for denne gruppen så blir det mange jenter til sommeren Jeg får gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #459 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg får gutt Supert! Da fiksa jeg på det, og siden jeg hadde telt feil på jenter også, så er det 6 jenter, 3 gutter, og en "vet ikke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 31. januar 2014 #460 Del Skrevet 31. januar 2014 Og der kom bekkenplagene.... Jeg som akkurat feiret at jeg var kommet halvveis uten særlig plager, sånn bort sett fra diabetesen... Siste uka har det bare blitt vondere og vondere og hos fysioterapeuten er det jo venteliste men de skulle prøve å få meg inn raskt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå