Gå til innhold

Vanskelig å få C i snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser litt på PPU og det kan hende at den nye rammeplannen for PPU innebærer at man må ha C i snitt i de fagene man ønsker å undervise i.

Noen som kan fortelle meg om C er vanskelig å oppnå? Studerer et samfunnsvitenskapelig fag. :)



Anonymous poster hash: a45a3...55a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke om du faktisk leser pensum/gjør litt innsats.



Anonymous poster hash: 4a694...117
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om du faktisk leser pensum/gjør litt innsats.

Anonymous poster hash: 4a694...117

Ja, jeg leser mye og jobber flittig. ts

Anonymous poster hash: a45a3...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leser mye og jobber flittig. ts

Anonymous poster hash: a45a3...55a

I det fall er det vanskelig IKKE å få C i snitt.

Anonymous poster hash: d207e...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det fall er det vanskelig IKKE å få C i snitt.

Anonymous poster hash: d207e...c8a

:fnise: Ok. Er helt ny til studentverden og jeg har aldri fått karakterer på univ. så jeg kjenner ikke til mye. Takk for hjelpen . Ts

Anonymous poster hash: a45a3...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Ok. Er helt ny til studentverden og jeg har aldri fått karakterer på univ. så jeg kjenner ikke til mye. Takk for hjelpen . Ts

Anonymous poster hash: a45a3...55a

En C er som å få 4/5 på vgs. Sånn ca.

Anonymous poster hash: 7967f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er absolutt ikke vanskelig om du faktisk leser pensum og deltar i alle forelesninger og seminarer. Ingenting å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Det skal vanligvis en glipp til for å få D i samfunnsfag. Jeg synes skillet mellom C og D er ganske stort, og man skal virkelig ha misforstått oppgavene eller rett og slett ikke lest pensum for å få D. Og siden du forhåpentligvis får noen Ber også så må du ha en del slike glipper for å ødelegge snittet.



Anonymous poster hash: d0614...df5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En C er som å få 4/5 på vgs. Sånn ca.

Anonymous poster hash: 7967f...2f4

En C er omtrent som 4. Verken mer eller mindre.

Anonymous poster hash: eb068...9ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det fall er det vanskelig IKKE å få C i snitt.

Anonymous poster hash: d207e...c8a

Det kan ikke du vite. Om man jobber hardt men har begrenset hjernekapasitet, så kan C være vanskelig. For de fleste som studerer vil det riktig nok være plankekjøring.

Anonymous poster hash: eb068...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke du vite. Om man jobber hardt men har begrenset hjernekapasitet, så kan C være vanskelig. For de fleste som studerer vil det riktig nok være plankekjøring.

Anonymous poster hash: eb068...9ee

Men jeg har alltid vært flink i samfunnsfaglige fag. Fikk 5'er og 6'ere på videregående. Ikke at det kan sammenlignes med nivået på universitet men jeg tror det viser at jeg har god forståelse for slike fag.

Anonymous poster hash: a45a3...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke du vite. Om man jobber hardt men har begrenset hjernekapasitet, så kan C være vanskelig. For de fleste som studerer vil det riktig nok være plankekjøring.

Anonymous poster hash: eb068...9ee

Som sagt, vanskelig å "Ikke" få det. Enkelte er så uheldige at de har begrenset hjernekapasitet men det er fåtallet. Av de som leser mye og regelmessig og holder følge med undervisningen vil en C være plankekjøring nesten uansett.

Anonymous poster hash: d207e...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg har alltid vært flink i samfunnsfaglige fag. Fikk 5'er og 6'ere på videregående. Ikke at det kan sammenlignes med nivået på universitet men jeg tror det viser at jeg har god forståelse for slike fag.

Anonymous poster hash: a45a3...55a

Det viser vel først og fremst evnen din til å pugge slike fag, men når du har fått gode karakterer på VGS, så utelukker selvsagt ikke det at du også har god forståelse for fagene :).

Jeg er den omvendte typen som fikk bedre karakterer på universitet/høyskole nivå enn vgs.

Endret av Atrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man en typisk "pugger" holder det vanligvis lett til en C. Problemet er å komme seg opp til B eller A, der må man vise at man kan bruke kunnskapen, og komme med egne refleksjoner og tanker.

Et tips fra meg er å prøve å få lest oppgaver som har fått A/B innen ditt fag (vet at det lå slike anonyme oppgaver på mitt institutt når jeg studerte - snakk med en veileder). Da er det lettere å knekke koden for hva universitetene leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det viser vel først og fremst evnen din til å pugge slike fag, men når du har fått gode karakterer på VGS, så utelukker selvsagt ikke det at du også har god forståelse for fagene :).

Jeg er den omvendte typen som fikk bedre karakterer på universitet/høyskole nivå enn vgs.

Det går fint an å pugge seg til A på universitetet innen humanistiske fag.

Kanskje det for din egen del ikke er den fantastiske forståelsen din som er greia, men bare at du pugger mer?

Anonymous poster hash: eb068...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...