AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Har gått på ppilla diane i endel år nå som holder kvisene mine i sjakk og det skjer vel en gang i skuddåret at en luring titter fram. Vet jo at diane har vært omdiskutert og at den kun gis ved alvorlig acneproblemer. Men nå sist når jeg skulle hente piller på apoteket så advarte de meg og sa at den nå også hadde blitt forbudt i frankrike og flere andre land pga stor risiko for blodpropp slik jeg forstod, og at den muligens forsvinner fra markedet i norge også.. Uansett! Så har jeg nå fått noia og tenker og slutte på de, men sist jeg gjorde dette kom kvisene tilbake værre enn noen gang, og skikkelig smertefulle... Tror uansett hvilke vidundermidler jeg smører og renser med ikke vil funke siden jeg forstår det som at det kommer innenfra, mistenker jo hormonell ubalanse her... Hadde også cyster på eggstokkene sist jeg sjekka dette... Noen råd og komme med? Kvier meg for og slutte både fordi jeg ikke vil se ut som en kjøttkake i trynet, og fordi de er utrolig smertefulle samtidig som jeg ikke har planer om og stryke med av blodpropp før jeg runder 25 år. Vi ønsker også barn iløpet av de neste 2 årene så det er jo også en grunn til at jeg ønsker og slutte nå, da noen sier det kan ekstra lang tid etter bruk av diane..Anonymous poster hash: ff239...910
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Litt usikker på hva du spør om, og jeg aner ikke om det stemmer at de skal bort fra markedet. Men jeg gikk ihvertfall på Diane nesten konstant fra jeg var 19 - 41 år. Da måtte jeg slutte pga høyt blodtrykk (får ikke ta noen andre p-piller heller). Det skal sies at jeg har hatt høyt blodtrykk siden jeg var ung og før jeg begynte på Diane, så tror ikke de hadde en negativ effekt på det, men nå har jeg blitt såpass "gammal" hehe. Uansett. Jeg hadde aldri problemer og har bare gode erfaringer. Anonymous poster hash: 89577...524
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Litt usikker på hva du spør om, og jeg aner ikke om det stemmer at de skal bort fra markedet. Men jeg gikk ihvertfall på Diane nesten konstant fra jeg var 19 - 41 år. Da måtte jeg slutte pga høyt blodtrykk (får ikke ta noen andre p-piller heller).Det skal sies at jeg har hatt høyt blodtrykk siden jeg var ung og før jeg begynte på Diane, så tror ikke de hadde en negativ effekt på det, men nå har jeg blitt såpass "gammal" hehe.Uansett. Jeg hadde aldri problemer og har bare gode erfaringer. Anonymous poster hash: 89577...524 Beklager formulerte meg litt dårlig her ser jeg. Jeg har bestemt megbfor og slutte på diane og lurer derfor på om noen har noen andre råd for hva som kan hjelpe mot disse grusomt vonde kvisene... Og da tenker jeg ikke på fantastiske kremer og lignende, det har jeg nok av siden jeg er utdannet innenfor dette... Uansett hva jeg bruker av kremer jelper ikke dette siden det kommer innenfra/hormonell ubalanse.Anonymous poster hash: ff239...910
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jeg fikk Diane da jeg fikk påvist PCOS. Fikk imidlertid beskjed om å kun gå på de ett år, pga den store faren for blodpropp. Går nå på Yasmin etter anbefaling fra gynekolog, helt kvisefri Anonymous poster hash: ef69d...08d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Men blodproppfaren er størst i oppstarten av Diane (og andre ppiller) Ikke etter lang tids bruk.Tror TS kan slappe av Jeg har levd på diane i min.15 år. Anonymous poster hash: bdd9f...4af
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Ts her Takker for svar. Jeg trives jo egentlig svært godt med diane, kan jo hende den gjør meg enda mer følelsesladd enn vanlig siden jeg er det som person fra før av, vanskelig og si siden jeg har gått på pilla så lenge jeg kan huske... Og det er jo så greit og kunne hoppe over mensen. Men jeg ble fortalt at man bare skjuler kvisene med dian, at man ikke fjerner problemet til at man faktisk får kviser, med andre ord kommer de jo tilbake når jeg slutter. Så når jeg da ønsker og bli gravid om et år eller to så kommer jeg fortsatt til og ha dette problemet. Da kan jeg like godt slutte på diane nå og prøve og finne noe annet som vil hjelpe. Hvis jeg slutter på diane + blir gravid samtidig ser jeg for meg at jeg blir både kvisete, svær og følelsesladd til tusen... Hjelpes ikke enkelt detteAnonymous poster hash: ff239...910
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå