Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får litt fnatt av en del av innleggene her. Om man har kjent liv regelmessig, så spiller det ingen rolle om man ikke er i uke ditt eller datt. Forhåpentligvis og heldigvis, så er sansynligvis alt fint, og babyen har snudd seg og sparker en annen vei eller noe. Man taper like vel ikke noe på å ta den telefonen. Ikke plage føden-holdningen er helt unødvendig.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får litt fnatt av en del av innleggene her. Om man har kjent liv regelmessig, så spiller det ingen rolle om man ikke er i uke ditt eller datt. Forhåpentligvis og heldigvis, så er sansynligvis alt fint, og babyen har snudd seg og sparker en annen vei eller noe. Man taper like vel ikke noe på å ta den telefonen. Ikke plage føden-holdningen er helt unødvendig.

Signerer

Gjest Kaffekrus
Skrevet (endret)

Ts, ring og hør ihvertfall. Selv om det kanskje er vanlig å ikke kjenne liv noen dager er det ikke bra om du uroer deg.

Endret av Rainbow81
  • Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Enig. Jeg kjente regelmessig liv fra uke 21 ca, og hadde garantert ringt lege/føden dersom det ikke var liv en dag. De som allerede kjenner liv hver dag før uke 28 kan da ikke bare ignorere at de ikke kjenner liv på en lang stund. For en merkelig holdning.

Skrevet (endret)

Ene barnet mitt var veldig rolig inne i magen, og det kunne gå nesten hele dagen før jeg kjente hun sparka. Motsetning til barnet som kom før henne, som da var en turbo inne i magen. Så var jeg jo litt småbekymret av og til.Men sparka kom vanligvist til kvelden da jeg slappet av på sofaen :)

Men vist du er bekymret så ring føden og snakk med de. Bedre å ringe en gang for mye en engang for lite :) Så det skal du ikke tenke på. Men kan være du har en rolig unge. Men ialflall ikke være redd for å ringe vist du går å bekymrer det for lite liv.

Endret av Trollmortil3
Skrevet

Tråden er ryddet for støtende innlegg og svar til dette.

Rainbow81, mod

• Liker 1
Skrevet

Signerer

Dere har jo grunn til å tenke sånn..

Kondolerer så mye, begge to.

Anonymous poster hash: cf4d8...ec5

• Liker 1
Skrevet

Dere har jo grunn til å tenke sånn..Kondolerer så mye, begge to. Anonymous poster hash: cf4d8...ec5

Takk for det, men jeg er litt usikker på hva du mener med grunn til å tenke sånn?

Skrevet

Jeg ville ikke "belastet" føden med det såpass tidlig når det faktisk er helt normalt.

Men, jeg har kommet inn til fastlegen dagen etter for å sjekke hjertelyd. Finner de ikke noe da kan man heller ta kontakt med føden.

Etter uke 25-28 ville jeg derimot ringt føden siden man etter dette skal kjenne liv.

Likevel hadde jeg ikke bråhastet før liv er til å redde, altså senere i svangerskapet, jeg hadde først prøvd forskjellige råd og sett det an utover kveldstid/inntatt jevnlig posisjoner hvor man fort kjenner ting osv.

Er fosteret levedyktig på egenhånd kam det være dumt å se ting an til neste dag.

Anonymous poster hash: 41b6a...52e

Mange er allerede litt redde for å belaste og plage dem på føden, derfor liker jeg ikke ordlyden din. Man kan ta en telefon, og ofte får man hjelp til å finne ut om det er grunn til bekymring, eller ikke. Å ringe er ikke det samme som å kreve ultralyd ogcfull pakke. Det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite, understreket de tydelig overfor meg da jeg var på sjekk pga lite liv.

Skrevet

Mange føder har 24 ukers grense for kontakt og før det skal man kontakte fastlege eller legevakt.

Just saying.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for støtende innlegg, personhets og avsporing.

ninuska_, mod

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Mange føder har 24 ukers grense for kontakt og før det skal man kontakte fastlege eller legevakt.

Just saying.

Her tror jeg det er 23 uker. Uansett så er vel poenget at man ikke alltid skal "se det an" bare fordi man ikke har passert den magiske uke 28.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for støtende innlegg, svar til dette samt avsporinger. Grunnet gjentatte ryddinger stenges tråden.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...