Gjest pilldorf Skrevet 31. august 2013 #21 Skrevet 31. august 2013 (endret) Jepp. Vi er nok alle idioter på vår egen måte. I likhet med de fleste andre merkelappene en kan stemple på fleste folk. Endret 31. august 2013 av pilldorf
Medlem Skrevet 31. august 2013 #22 Skrevet 31. august 2013 Det er et gjennomgående punkt som gjentar seg i alle disse forholdene - DU! Tenk litt på den... 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #23 Skrevet 1. september 2013 Ikke for å fornærme noen, men om du noen gang hører deg selv si noe likenende som "alle jeg har vært sammen med har vært idioter" så er det kanskje på tide å se litt på hvordan man selv oppfører seg. Det er ikke nødvendigvis gitt at det er alle andre det er noe feil med.Anonymous poster hash: 2b5ba...99b 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #24 Skrevet 1. september 2013 ..Men ikke nødvendigvis seg selv heller. Det kan være helheten som bare ble feil og. Anonymous poster hash: c7090...a55
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #25 Skrevet 1. september 2013 De fleste mennesker er idioter. Det er unntakene som er bra og gode.Anonymous poster hash: 73292...dfc 1
Mannen_Tore Skrevet 1. september 2013 #26 Skrevet 1. september 2013 Litt morsomt-tragisk at man kaller sine ekser for idioter.... Greit nok hvis de var voldelige, snyltet deg blakk for penger, utro, etc, men hvis man kaller de det bare fordi de ikke var enige med deg, hadde andre prioriteringer i livet eller lignende, så synes jeg det er ille å kalle folk for idioter av den grunn. Jeg har noen forhold bak meg, fra noen måneder til nesten ti år, og INGEN av de vil jeg kalle noe som helst negativt! Nei, vi passet ikke sammen vil noen si, men vi hadde det jaggu kjekt så lenge det varte! Ja, det var grunner til at det ble slutt, og de aller fleste forhold har jeg avsluttet. Men er de idioter for det???? Er det en idiot så er det vel meg! nøff said! :-) 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #27 Skrevet 1. september 2013 Litt morsomt-tragisk at man kaller sine ekser for idioter.... Greit nok hvis de var voldelige, snyltet deg blakk for penger, utro, etc, men hvis man kaller de det bare fordi de ikke var enige med deg, hadde andre prioriteringer i livet eller lignende, så synes jeg det er ille å kalle folk for idioter av den grunn. Jeg har noen forhold bak meg, fra noen måneder til nesten ti år, og INGEN av de vil jeg kalle noe som helst negativt! Nei, vi passet ikke sammen vil noen si, men vi hadde det jaggu kjekt så lenge det varte! Ja, det var grunner til at det ble slutt, og de aller fleste forhold har jeg avsluttet. Men er de idioter for det???? Er det en idiot så er det vel meg! nøff said! :-) De er idioter når de lyver til deg og dumper deg. Så man nesten blir suicidal av kjærlighetssorg og bare har lyst å dø. Derfor. Anonymous poster hash: 16363...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #28 Skrevet 1. september 2013 Mange bitterfitter på kvinneguiden ser jeg. Anonymous poster hash: a44b1...72f Bitterpikk og syrefitte. Perfekt match, har du ikke lest kjemien din? Anonymous poster hash: 0c3e6...d16 3
Gjest JakeGreen Skrevet 1. september 2013 #29 Skrevet 1. september 2013 De fleste har vel tenkt det om det motsatte kjønn etter en dårlig erfaring, men det går som regel over med tiden. 1
sjonkelrolf Skrevet 1. september 2013 #30 Skrevet 1. september 2013 Men de er ikke like spennende. Anonymous poster hash: a44b1...72f Greit nok det, men da må du ta de konsekvensene som måtte komme så lenge du går etter de "spennende". Selv om du skulle bli oversvømt med all verdens dritt
Gjest Ironically me Skrevet 2. september 2013 #31 Skrevet 2. september 2013 Jeg lærer så mye her! I dag har jeg lært at hunder er monogame. >Hilsen idio-o-ot-hen.. Mannfolk bare juger, er min erfaring. Juger for å få seg et ligg, juger i forhold. Og er utro. Løgn, løgn og atter løgn. Ville heller satset på å kjøpe meg en pomeranian eller noe. Hunder er ikke utro svin. Anonymous poster hash: 16363...d2c
Nettinettet Skrevet 2. september 2013 #32 Skrevet 2. september 2013 Det er et gjennomgående punkt som gjentar seg i alle disse forholdene - DU! Tenk litt på den... Jeg tror det er noe vi alle må tenke over, i mange relasjoner vi har. Det er så lett å legge skylden på alle andre når noen ikke behandler oss bra ( i følge oss selv) Hvordan andre mennesker oppfører seg mot oss, har jo ofte noe med hvordan vi er som person. Hvilke mennesker vi velger å ha i livet vårt, har vi også ansvar for selv. 1
Gjest pilldorf Skrevet 2. september 2013 #33 Skrevet 2. september 2013 Jeg tror det er noe vi alle må tenke over, i mange relasjoner vi har. Det er så lett å legge skylden på alle andre når noen ikke behandler oss bra ( i følge oss selv) Hvordan andre mennesker oppfører seg mot oss, har jo ofte noe med hvordan vi er som person. Hvilke mennesker vi velger å ha i livet vårt, har vi også ansvar for selv. Først og fremst, det er begrenset hva en KAN forvente av noen mennesker. Dessuten hvis det er folk som ikke klarer å ta ansvar for seg selv, så havner de under vingen til noen andre. Og her blir dem. Og dem lærer seg aldri selvstendighet da, hvis ikke dem har gjort det inntil da. Og ér dem under vingen til noen. Moren f.eks. Så er det greit. Da klarer de seg. Og det er lite andre kan få gjort for dem, uten å selv ta dem under vingen sin. Fordi selvstendig og ansvarsfull er de ikke og de vil nok ikke magisk lære seg dette over natten heller. Har du engang tenkt i disse baner før?
Nettinettet Skrevet 2. september 2013 #34 Skrevet 2. september 2013 Først og fremst, det er begrenset hva en KAN forvente av noen mennesker. Dessuten hvis det er folk som ikke klarer å ta ansvar for seg selv, så havner de under vingen til noen andre. Og her blir dem. Og dem lærer seg aldri selvstendighet da, hvis ikke dem har gjort det inntil da. Og ér dem under vingen til noen. Moren f.eks. Så er det greit. Da klarer de seg. Og det er lite andre kan få gjort for dem, uten å selv ta dem under vingen sin. Fordi selvstendig og ansvarsfull er de ikke og de vil nok ikke magisk lære seg dette over natten heller. Har du engang tenkt i disse baner før? Jeg skjønner ikke helt i hvilke baner jeg skal tenke? Mener du at vi skal ta av oss mennesker som ikke klarer å ta seg av seg selv? At vi har et ansvar om å gjøre det? For det er vel den feilen jeg har gjort både med venner og med kjærester opp gjennom.. Tok dem under vingene mine og fikk dem til å føle seg fantastisk og dekket det bekreftelsesbehovet de hadde for å ha det bra med seg selv.. hva fikk jeg igjen for det? Utslitthet.. Så nei, jeg synes ikke at vi vanlige folk skal måtte ta oss av de som ikke har det bra med seg selv. Det har vi helsepersonell som skal gjøre. Det jeg snakket om over her som du siterte handlet om at vi selv bestemmer over våre liv og hvis noen ikke behandler oss bra så er det opp til oss om vi vil trekke oss unna eller fortsette å være med på komplikasjoner og drama.
Nettinettet Skrevet 2. september 2013 #35 Skrevet 2. september 2013 Jeg ikke enig i at det er lite man kan forvente av andre mennesker. Man kan forvente det samme av dem som man bør forvente av seg selv.. Kravstorhet er ikke det jeg snakker om, men medmenneskelighet og normal folkeskikk, det mener jeg man kan forvente.. men man skal heller ikke forvente at andre mennesker skal dekke behov en burde dekke på egenhånd og DER er det jeg mener vi har en lang vei å gå.. og der mener jeg er grunnen til at så mange går inn i og forblir i dårlige forhold. Når man ikke har det bra med seg selv aksepterer man mye dritt fra andre..
Gjest pilldorf Skrevet 2. september 2013 #36 Skrevet 2. september 2013 (endret) Jeg skjønner ikke helt i hvilke baner jeg skal tenke? Mener du at vi skal ta av oss mennesker som ikke klarer å ta seg av seg selv? At vi har et ansvar om å gjøre det? For det er vel den feilen jeg har gjort både med venner og med kjærester opp gjennom.. Tok dem under vingene mine og fikk dem til å føle seg fantastisk og dekket det bekreftelsesbehovet de hadde for å ha det bra med seg selv.. hva fikk jeg igjen for det? Utslitthet.. Så nei, jeg synes ikke at vi vanlige folk skal måtte ta oss av de som ikke har det bra med seg selv. Det har vi helsepersonell som skal gjøre. Det jeg snakket om over her som du siterte handlet om at vi selv bestemmer over våre liv og hvis noen ikke behandler oss bra så er det opp til oss om vi vil trekke oss unna eller fortsette å være med på komplikasjoner og drama. Synes det var mye bra skrevet her. Likevel sitter du like godt i det nå - som du alltid har gjort. Det er greit å ta folk inn under vingen sin NOEN ganger om omstendighetene skulle tilsi det, men man burde overhodet ikke ta hvem som helst under vingen, og man burde hvertfall ikke bruke åresvis på en eks som en ikke har tenkt å fortsette noe med. Jeg kan godt forstå at du har blitt utslitt av lignende tidligere, men jeg tror ikke du helt forstår hvor involvert du fortsatt er. Fordi hvis du har hatt noen under vingen din i over en håndfull år så gjør dem seg avhengig av deg. Og hvis man aldri bryter kontakten, så vil dem heller aldri engang bli mindre avhengig av deg, fordi du vil alltid være i nærheten i tilfelle det skulle være noe. Og når du i tillegg prioritererer dette og bruker hver eneste dag på det. Og har gjort det i ganske mange år. Uten noen som helst pause, bortsett fra 3 (?) uker en gang for et halvt år siden. Du bør forstå din egen rolle oppi dette snart. Du har vært en verge og ér fortsatt. Dere finnes ikke likestilt på noen måter, men likevel så behandler du vedkommende som det i håp om at vedkommende selv skal bli det, antar jeg. Men det skjer nok aldri, pga av all støtten i alle år som en allerede har gjort seg avhengig av. Og spørsmålet er.. Hvor avhengig er du selv egentlig ? Og vil du noen gang klare å være the bigger person og reise deg og forlate stedet ? Du må nesten det, hvis du ikke har lyst å fortsette å være en verge for resten av livet ditt. Det er ingen annen vei ut fra dette. Hvis en selv ikke er avhengig da og en vei ut er fullstendig umulig da. Da er det jo en annen sak evt. Veldig enig i ditt siste avsnitt forøvrig. Du kan teorien. Endret 2. september 2013 av pilldorf
Nettinettet Skrevet 4. september 2013 #37 Skrevet 4. september 2013 Og når du i tillegg prioritererer dette og bruker hver eneste dag på det. Og har gjort det i ganske mange år. Uten noen som helst pause, bortsett fra 3 (?) uker en gang for et halvt år siden. Du bør forstå din egen rolle oppi dette snart. Du har vært en verge og ér fortsatt. Dere finnes ikke likestilt på noen måter, men likevel så behandler du vedkommende som det i håp om at vedkommende selv skal bli det, antar jeg. Men det skjer nok aldri, pga av all støtten i alle år som en allerede har gjort seg avhengig av. Og spørsmålet er.. Hvor avhengig er du selv egentlig ? Og vil du noen gang klare å være the bigger person og reise deg og forlate stedet ? Du må nesten det, hvis du ikke har lyst å fortsette å være en verge for resten av livet ditt. Nå skjønner jeg ingenting her.. hvem henvender du deg til? Meg? Hvis det er meg, så lurer jeg på hvilket sted jeg skal forlate? Jeg har det da veldig fint der hvor jeg bor? Og verge er jeg kun for sønnen min, hvem andre skulle jeg vært verge for? Tror kanskje du har misforstått hvem du snakker til eller noe?
Gjest pilldorf Skrevet 4. september 2013 #38 Skrevet 4. september 2013 (endret) Nå skjønner jeg ingenting her.. hvem henvender du deg til? Meg? Hvis det er meg, så lurer jeg på hvilket sted jeg skal forlate? Jeg har det da veldig fint der hvor jeg bor? Og verge er jeg kun for sønnen min, hvem andre skulle jeg vært verge for? Tror kanskje du har misforstått hvem du snakker til eller noe? Nei, det er bare metaforer hele greiene. Jeg snakker ikke om å forlate noe som helst, i den forstand. Har man noen gang gjort det da? Endret 4. september 2013 av pilldorf
Nettinettet Skrevet 5. september 2013 #39 Skrevet 5. september 2013 Nei, det er bare metaforer hele greiene. Jeg snakker ikke om å forlate noe som helst, i den forstand. Har man noen gang gjort det da? Da kan det være lurt å bruke metaforer som personer kan kjenne seg igjen i, eller som er relatert til saken, for dette ble for for dypt.. til og med for dype meg! 1
Gjest pilldorf Skrevet 5. september 2013 #40 Skrevet 5. september 2013 Da kan det være lurt å bruke metaforer som personer kan kjenne seg igjen i, eller som er relatert til saken, for dette ble for for dypt.. til og med for dype meg! Ja, jeg går støtt og stadig i den fellen, tror jeg. Utvikler meg til å bli en konspirasjonsteoretiker skjønner du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå