Gå til innhold

Noen som har erfaring med Zoladex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, lurer jeg på om noen har erfaring med Zoladex med Activelle som "add.on".

Hvordan opplevde du den første dagene etter innsatt implantat?

Hadde du noen reaksjoner i det hele tatt?

Merket du at hormonproduksjonen "slo seg av"? I så fall, på hvilken måte?

Fikk du økte magesmerter? Blødninger?

Ble du rastløs/urolig i kroppen?

Muskelsmerter?

Jeg tenker at når man skal igjennom både premenopause og menopause i løpet av to-tre uker, må det skje ting i kroppen, men er litt usikker på hvordan det vil arte seg.

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: 479b8...8dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk Zoladex i 1998 á 6 mnd. Hadde ingen tilleggsmedisiner. Er i ettertid en fikk add back medisiner. Fikk veldig hetetokter ganske kjapt. For meg hjalp ikke Zoladex i det hele tatt. De 6 mnd ble var ganske harde og komme igjennom. Var rastløs og irritert men det var for pga en kommer i overgangsalder ganske kjapt. Svettet veldig mye, gikk i t skjorte midt på vinteren i kuldegrader og syntes det var herligt :) Ca 1 mnd etter siste sprøyte var jeg som vanlig igjen.

Anonymous poster hash: c64fc...57e
Skrevet

Jeg fikk Zoladex i 1998 á 6 mnd. Hadde ingen tilleggsmedisiner. Er i ettertid en fikk add back medisiner. Fikk veldig hetetokter ganske kjapt. For meg hjalp ikke Zoladex i det hele tatt. De 6 mnd ble var ganske harde og komme igjennom. Var rastløs og irritert men det var for pga en kommer i overgangsalder ganske kjapt. Svettet veldig mye, gikk i t skjorte midt på vinteren i kuldegrader og syntes det var herligt :) Ca 1 mnd etter siste sprøyte var jeg som vanlig igjen.

Takk for at du delte din erfaring. :)

Så synd at det ikke fungerte for deg.

Kan jeg spørre hvordan din endometriose utartet seg med tanke på smerter og andre symptomer?

Har du funnet noe som fungerte bedre i ettertid?

Skrevet

Takk for at du delte din erfaring. :)

Så synd at det ikke fungerte for deg.

Kan jeg spørre hvordan din endometriose utartet seg med tanke på smerter og andre symptomer?

Har du funnet noe som fungerte bedre i ettertid?

Jeg har kraftig endometriose. Hadde mye problemer da jeg var i 20-30 årene. Slet med mye smerter, oppblåst mage. Har operert også da jeg fikk en stor blodfylt cyste på ene eggstokken. Jeg gikk på flere typer tabletter etter Zoladexen. Er så lenge siden at jeg ikke husker helt. Ble helt kokko av all medisin så jeg sluttet. Er nå i slutten av 40 årene så det har blitt bedre med årene når det gjelder smerter. Var ganske utmatta da det stod på som verst og det var ikke mye legene kunne gjøre den gangen.

Skrevet

Jeg har kraftig endometriose. Hadde mye problemer da jeg var i 20-30 årene. Slet med mye smerter, oppblåst mage. Har operert også da jeg fikk en stor blodfylt cyste på ene eggstokken. Jeg gikk på flere typer tabletter etter Zoladexen. Er så lenge siden at jeg ikke husker helt. Ble helt kokko av all medisin så jeg sluttet. Er nå i slutten av 40 årene så det har blitt bedre med årene når det gjelder smerter. Var ganske utmatta da det stod på som verst og det var ikke mye legene kunne gjøre den gangen.

Takk for svar.

Det er bra at du har mindre smerter nå i det minste. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...