Gå til innhold

Trenger noen lette studiepoeng på UIT


kgjertsen

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg litt:

I fjor tok jeg årsstudiet i Psykologi ved Universitetet i Tromsø, og siden jeg ikke fikk gode nok karakterer finner jeg meg nødt til å ta faget om igjen. Jeg får dermed ingen studiepoeng for dette faget og trenger enkeltemner som til sammen utgjør 60 studiepoeng for å kunne få fulltidsstipend. Er det noen fag ved UIT som anbefales for å få enkle studiepoeng, uten noe gigantisk pensum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tb_xtra

Hallo! Hvorfor tar du ikke bare noen 2 års psykologi bachelor fag om du må fylle opp? Vet om flere som gjorde det i fjor. Jeg var i samme situasjon som deg i fjor, men valgte å bare ta de fagene jeg ville forbedre for å komme inn. jeg fikk fulltidsstipend selv om jeg bare gjorde det. Blir selvfølelig litt mer lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Hvorfor tar du ikke bare noen 2 års psykologi bachelor fag om du må fylle opp? [...] Blir selvfølelig litt mer lån.

Jeg kunne gjort det slik, men det er nemlig stipendet jeg er ute etter. Jeg vil altså ta nye fag som jeg vil få stipend for, og ikke betale så mye lån.

Engelsk årsstudium eller historie årsstudium?

Begge er gode forslag som jeg selv har sett på, men pensumet i disse er enormt.

- Takk for svar likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv studert psykologi ved UiT, og tok andre emner for å få nok studiepoeng ved forbedring av psykologi emner.

Vil anbefale et par historiefag, og da spesielt de som tilbyr hjemmeeksamen. Passe stort pensum, men ved hjemmeeksamen må man ikke lese alt. Som regel enkelt å få gode karakterer. Hvilke historiefag får du søke opp selv, alt etter hva du har interesse av. Det samme gjelder ved en rekke pedagogiske/spesialpedagogiske fag, enkelt pensum og noe av det ligger tett opp til psykologi, med andre ord, mye kjent stoff. . Sosiologi er også å anbefale.



Anonymous poster hash: e9d6c...745
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tb_xtra

Ped/sosiologi fag er vel å anbefale, ja. Har flere venner som har tatt det.

Skal du gå profesjon i nord eller i Bergen? har du NN kvote?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg blir å gå for Innføring i Pedagogikk. Det virker svært enkelt og beleilig ettersom de tilbyr hjemmeeksamen. Takk så mye for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg blir å gå for Innføring i Pedagogikk. Det virker svært enkelt og beleilig ettersom de tilbyr hjemmeeksamen. Takk så mye for tips! :)

Jeg tar det på siden av mitt opprinnelige studiet. Det er ikke så forferdelig vanskelig, men det er ufattelig kjedelig! Argh. Angrer på at jeg ikke tok noe matte/finans i stedet.

Anonymous poster hash: cdaef...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ped/sosiologi fag er vel å anbefale, ja. Har flere venner som har tatt det.

Skal du gå profesjon i nord eller i Bergen? har du NN kvote?

Kom frem til to fag i pedagogikk og et i sosiologi. Jeg skal gå profesjon i Tromsø, og har nordlandskvota :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...