Gå til innhold

Kattepus som biter.


Gjest Kv84

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden klappet på pus, og den maler. Maler gjerne bare ved å ikke bli klappet, og så plutselig biter den hånden min når det blir kost med og maler. Har hørt at det gjør vondt for katter å male etter en stund, stemmer det? Hvorfor går den ikke bare sin vei, hvorfor bite hard med alle tennene så det lir merker på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen katter er litt mer subtile i måten de kommuniserer på. Katten din har sannsynligvis i dette tilfellet gitt uttrykk for at den synes det er nok klapping, og når du da fortsetter, så gir den en kraftigere advarsel i form av å bite.

Forskjellige katter har like forskjellig personlighet som forskjellige mennesker har. Gamlekatta vår er så tålmodig at det er helt merkelig. Hun biter aldri og eneste måten hun uttrykker at hun synes du er teit eller har holdt på nok, er at hun gir fra seg et sukke-grynt og ser dumt på deg.

Minsten er fortsatt kattunge, så når han blir lei av å kose, begynner han å lekesloss med armen din i stedet.

Katta til en kamerat av meg gjør det samme som din, men den har eksepsjonelt svake advarsler før den biter. Ofte skjønner man ingenting før katten sitter fast i armen og angriper med fullt arsenal. Men den ble mishandlet før de fikk den også, så den er kanskje litt psyk? Det har da resultert i at ingen koser på den når den legger seg på fanget, i frykt for å bli angrepet.

Det gjør heller ikke vondt for katter å male, det er en multifunksjonell måte å uttrykke seg på. Katter maler ved velbehag, ved usikkerhet og ved smerte. Hvor du har fått det fra at det gjør vondt, aner jeg ikke. :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen katter er litt mer subtile i måten de kommuniserer på. Katten din har sannsynligvis i dette tilfellet gitt uttrykk for at den synes det er nok klapping, og når du da fortsetter, så gir den en kraftigere advarsel i form av å bite.

Forskjellige katter har like forskjellig personlighet som forskjellige mennesker har. Gamlekatta vår er så tålmodig at det er helt merkelig. Hun biter aldri og eneste måten hun uttrykker at hun synes du er teit eller har holdt på nok, er at hun gir fra seg et sukke-grynt og ser dumt på deg.

Minsten er fortsatt kattunge, så når han blir lei av å kose, begynner han å lekesloss med armen din i stedet.

Katta til en kamerat av meg gjør det samme som din, men den har eksepsjonelt svake advarsler før den biter. Ofte skjønner man ingenting før katten sitter fast i armen og angriper med fullt arsenal. Men den ble mishandlet før de fikk den også, så den er kanskje litt psyk? Det har da resultert i at ingen koser på den når den legger seg på fanget, i frykt for å bli angrepet.

Det gjør heller ikke vondt for katter å male, det er en multifunksjonell måte å uttrykke seg på. Katter maler ved velbehag, ved usikkerhet og ved smerte. Hvor du har fått det fra at det gjør vondt, aner jeg ikke. :klo:

Moren min som sier det gjør vondt for katter å male etter en stund.

Og pusen min har aldri ville ligge i fanget mitt. Kanskje den ikke er så glad i nærhet?! Skjønner meg ikke på den, ser andre bilder folk legger ut på Facebook at de har katten på fanget når de strikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt har også en tendens til å småbite om jeg klapper den for lenge. Enten fordi han vil være litt i fred eller fordi det kiler når jeg klør ham på magen. Andre ganger kan det være fordi han er leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min som sier det gjør vondt for katter å male etter en stund.

Og pusen min har aldri ville ligge i fanget mitt. Kanskje den ikke er så glad i nærhet?! Skjønner meg ikke på den, ser andre bilder folk legger ut på Facebook at de har katten på fanget når de strikker.

Katter er forskjellige akkurat som mennesker. De liker og misliker forskjellige ting. Noen katter elsker å ligge på fanget, andre vil helst ligge på gulvet eller ved siden av mens du klapper den.

Alle mine katter har vært forskjellige. En ville være ute hele tiden og likte å dorme i sola. Den var ikke spesielt glad i innekos. En annen katt måtte opp i fanget mitt så fort jeg satte meg ned. Og så har jeg en som helst vil ligge oppå sofaryggen og kose seg der. Noen katter liker å bli klødd på magen. Andre ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min som sier det gjør vondt for katter å male etter en stund.

Og pusen min har aldri ville ligge i fanget mitt. Kanskje den ikke er så glad i nærhet?! Skjønner meg ikke på den, ser andre bilder folk legger ut på Facebook at de har katten på fanget når de strikker.

Mora di har ikke peiling.

Anonymous poster hash: d1371...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du klapper katten din, og du ser at pelsen begynner å "rykke" litt frem og tilbake, spesielt på bakparten og at halen beveger seg sakte frem og tilbake, da er det på tide å slutte med klappinga. Noen katter sier ifra slik, min Ragdoll forteller meg at hun har fått nok ved å lage rykninger i pelsen og klager høylytt hvis jeg ikke følger med.

Det gjør ikke vondt for katten å male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre. Den ene er superkosete og liker å bli klødd ordentlig hardt overalt og kan ligge i fanget i timesvis. Minstemann er fortsatt litt kattunge og har ikke ro på seg til å kose så mye av gangen og viser dette med å småbite og lekesparke når det er nok før han farer over gulvet på jakt etter leker i full fart. Eldstemann er kongen. Han vil kun koses om han selv kommer til oss. Han kan reagere med å bite når det er nok. Han er også kilen på magen, så om fremmede ikke vet det og koser litt for løst blir de også bitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min som sier det gjør vondt for katter å male etter en stund.

Og pusen min har aldri ville ligge i fanget mitt. Kanskje den ikke er så glad i nærhet?! Skjønner meg ikke på den, ser andre bilder folk legger ut på Facebook at de har katten på fanget når de strikker.

Det kan jo ikke være vondt for dem å male, for de gjør det jo når de koser seg/er tilfredsstilt?

Men herregud, katter er forskjellig. Min katt f.eks liker ikke å ligge i fanget til mennesker, med mindre hun er i ordentlig kosehumør, og hun selv får gå på. Personligheten til katter varierer som med mennesker.

Endret av Santflows
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...