Gå til innhold

Tips til god salat? :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en liten sammenkomst hjemme hos meg neste uke. Jeg tenker å servere en god salat med hjemmebakte grove rundstykker til, og blåbærsorbét til dessert. Er det noen som har noen gode salatforslag?

Ender som regel opp med det samme: (ikke nødvendigvis alle ingrediensene samtidig, men det er de samme som går igjen) Isberg/spinat/ruccola, tomat, agurk, paprika, egg, skinke, fetaost/vanlig hvitost, pinjekjerner, avocado, mais..

Føler det blir så mainstream ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en litt mer spennende salat enn isberg kanskje? Gå i grønnsaksavdelingen og kjøp litt spennende og eksotiske grønnsaker! Og kanskje vær så gæærn at du har litt kuttet mango i salaten også?

Jeg syns det er godt med små søte tomater i også, og kanskje noen kokte aspargestopper?

Lag noen gode vinagretter/ dressinger du kan ha ved siden av.

Skrevet

Spinat+ruccola+soltørkede tomater(eller cherrytomater eller en annen søt tomat)+pasta(penne)+fersk mozarella+hvitvinseddik og olivenolje. Smaker fantastisk. Topp gjere med litt basilikumblader

Melonsalat er også godt. Melon etter smak og behag i små terninger+paprika+epler+selleri+mild ost og for eksempel hjertesalat. Godt med mango og laks også.

couscoussalat med kylling!

Ellers så er pasta dynka i pesto og kylling veldig godt i salat.

Anonymous poster hash: 8f642...e19
Skrevet

En annen ide - selvom det kanskje ikke blir like "pent og pyntelig" er jo å lage en salatbuffet, så får alle det de liker i salaten :)

Skrevet

Her var det mange gode råd, tusen takk :) Skal nok prøve å få sopet sammen noe litt mer spennende ;)

En annen ide - selvom det kanskje ikke blir like "pent og pyntelig" er jo å lage en salatbuffet, så får alle det de liker i salaten :)

Ja, det er dette jeg nok ender opp med å gjøre uansett :) Er ikke lett å tilfredsstille alle når noen er kresne, noen ikke tåler ditt og noen foretrekker datt ;)

Skrevet

Jeg ville tilsatt litt jordbær, mango, druer, epler ellernoe :) Det er godt og forfriskende.

Anonymous poster hash: c10e5...f19
Skrevet

Jeg ville tilsatt litt jordbær, mango, druer, epler ellernoe :) Det er godt og forfriskende.

Anonymous poster hash: c10e5...f19

Mhmm, det er kjempegodt! Takk og takk :)

Skrevet

Trippelsalat

Ruccula

Cherrytomater

Agurk

Avokado

Kyllingfilet, stekt i biter

Rødpesto

Fullkorn-pasta-skruer

Sukkernerter

Mixe alt. Himmels!

Anonymous poster hash: fc14f...88c
Skrevet

Hva med å lage en skikkelig cæcarsalat?

:heks:

Skrevet

Hva med å lage en skikkelig cæcarsalat?

:heks:

Cæsarsalat er favoritten min faktisk :) Men jeg spiste det 4 ganger denne uken (tok av litt på kyllinginnkjøp) så da fikk jeg litt nok. Går nok for en salatbuffét med masse digg. Men kan ikke ta av alt for mye for det kan fort bli litt kostbart.

Skrevet

Russisk salat! det er det beste i verden <3

Skrevet

Jeg synes det er godt med redikker, appelsin, minimais, jordbær, mango, eple, ananas, rødløk, brokoli :) Ikke så god kombinasjon om du blander alle, men tilsetter feks. en eller to av dem :)

Annet kan være pasta med ulike typer pesto, tunfisk, fenalår.

Du kan jo blande en ferdig salat med det "alle" liker og sette skåler med de mer "spesielle" grønnsaker/frukter.

Hvis du søker på matprat.no etter salat, så kommer det opp mange gode oppskrifter!

Skrevet

syns det er godt med isbergssalat/kinakål, avacado, mini plommetomater, stekt fersk champignon, kokt og stekt fullkornspasta penne eller skruer, fetaost, stekt revet kyllinh og agurk :)

Skrevet

Druer,epler,mais,cherrytomat,hjertesalat,paprika,pastaskruer,grillet kylling eller kalkun.

Anonymous poster hash: 597a6...f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...