AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #21 Skrevet 31. august 2013 Det er jo det aller beste, men jeg har hørt at det er relativt få skoler som klarer å følge opp dette i praksis. En del skoler klarer ikke å dekke kravet med 60 stp i engelsk, norsk og matte en gang. TS: Er du student nå? Kanskje du kan ta noen vikartimer? Da får du raskt et inntrykk av hvordan det ligger an i ditt område. Jeg er student, ja. Jeg har søkt på lærervikar jobber, men har ikke fått noen svar ennå. Jeg driver da frivillig med å undervise engelsk til innvandrere så det har gitt meg litt inntrykk av hvordan det er å være lærer Anonymous poster hash: 1765a...049
Mija Skrevet 31. august 2013 #22 Skrevet 31. august 2013 Yes, var derfor jeg skrev det med tilgang på lærere. Jeg vet at mange skoler sliter med å finne riktig kompetanse, og da må man ty til andre løsninger. Jeg har selv vært på intervjuer hvor jeg fikk spørsmål om hvilke fag jeg VILLE ha, ikke hvilke jeg hadde utdanning i. Jeg rygget ganske raskt ut døra igjen, for å si det sånn. Har vært borti noe lignende. Det var riktignok på barneskole, men jeg synes allikevel det er for dårlig. Det er mange meninger om lærere og lærernes manglende kompetanse i ditt og datt. En fin måte man kan starte å snu den trenden på er kanskje at en del skoleledere verdsetter formell undervisningskompetanse litt mer. Jeg forstår at kabalen må gå opp, men jeg måtte nesten bli krass et år hvor jeg ble forsøkt overtalt til musikk på 6. trinn. Jeg finnes ikke musikalsk og har såvidt sett en note siden jeg "spilte" blokkfløyte på barneskolen selv. DET hadde blitt kvalitetsundervisning, gitt!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #23 Skrevet 31. august 2013 Helst så fort som mulig. For verken du eller elevene vinner på at du underviser i et fag du ikke har undervisningskompetanse i. Jo da ! Anonymous poster hash: 1765a...049
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå