Gjest Titto Skrevet 24. april 2004 #1 Skrevet 24. april 2004 Mannen min, jeg og et vannepar reiser til Dublin i sommer. Har dere noen tips å komme med. Hva bør vi oppleve? Hvor finner vi de beste shoppingstedene? Utesteder? +++ Er glad for all info. Må inn å lese litt om Dublin også, men det er alltid kjekt å høre erfaringer fra folk som har vært der.
Bokalven Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Dublin! Fiiine byen! Mens dere er der anbefaler jeg å ta turen utenfor byen og se Newgrange, Powerscourt Gardens og kanskje en tur til Kilkenny (hvor man kan besøke et fint slott og en katedral med vikinginspirerte utskjæringer i taket). Jeg har bilder fra da vi besøkte Dublin (med dagsturer ut av byen) for fire år siden: http://public.fotki.com/lunacia/travels/ireland/
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Vi har nettopp vært i Dublin, og må si at det var en litt blandet opplevelse. Mye trafikk, trengsel, graving overalt (legger trikkeskinner) og litt rare mennesker. Var mange synlige narkomane der og de var påtrengede og litt hissige. Dette var visst et tegn i tiden, i følge vår kjentmann. Var ubehagelige, og gjorde sitt til at vi av og til følte oss litt utrygge. Det var mye mennesker overalt, så hold godt på lommeboka. Vi var mange som reiste og veldig mange kunne fortelle om at de var blitt forsøkt lurt på kafeer ol når de skulle betale regningen. Virket som om det hadde gått sport i å legge på litt ekstra på regningen. Påfallende var at når vi vinket kelnerne bort til oss for å diskutere den uriktige regningen, så skjønte de hva feilen var før vi hadde fått snakket ferdig, og da må de jo ha gjort det med vilje, eller hva? Jeg er kanskje litt mistenksom nå, men pass på dette iallefall. Dette skjedde stort sett der det var mest turister, og ikke der det var mest irer. Vi bodde litt i utkanten og trivdes godt på lokale puber og barer. Drosjer er billigt der og taxisjåførene var kjempekoselige, ellers var det var mye dyrt å kjøpe der. Mye dyrere enn feks i London. Ellers er byen sjarmerende nok, hopp gjerne på disse bussene de har der. Du betaler for ett døgns bilett og du kan hoppe av og på som du ønsker. De kan du bruke til å komme deg rundt med og guidene var kjempeflinke. Var noen handlegater der, skal prøve å finne de frem til i morgen, husker ikke helt hva de heter i farten.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 Fra meg over; maten var billig og kjempegod. Forsøk irsk mat, den er god, rause porsjoner og det er ikke pommes frites med.....
Gjest Titto Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Takk for nyttig informasjon. Kom gjerne med mer hvis du har :-)
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #6 Skrevet 4. mai 2004 Jeg var i dublin igjor sommer og skal tilbake dit om en uke! :-) Nå var jeg/skal jeg dit hovedsakelig fordi jeg skal på konsert så jeg har vært på mye sightseeing, men fikk med meg litt Steder å shoppe: Grafton Street og Henry street (begge gatene er sentralt i byen). Kjøpesentre: Stephens Green Shopping Centre(på toppen av grafton street) og et senter i henry street men det husker jeg ikke navnet på. her er bl.a. TopShop 8) Vi tok en sightseeing buss som kjørte oss rundt i byen mens sjåføren pratet om stedene vi kjørte forbi. Med denne bussen kan man hoppe av og på så mye man vil hele dagen. Vi hoppet av ved Guinnes Store House. her fikk vi se hvordan guinnes blir lagd og på toppen av bygningen er det en bar hvor man får en gratis Guinnes har ikke vært der selv, men i Temple Bar, et område midt i dublin, er det visst massevis av puber. Var selv på et par puber/barer i Grafton Street.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #7 Skrevet 4. mai 2004 Nå var jeg/skal jeg dit hovedsakelig fordi jeg skal på konsert så jeg har vært på mye sightseeing, men fikk med meg litt . jeg mente selvfølgelig at jeg IKKE har vært på mye sightseeing :oops:
Mel-anie Skrevet 5. mai 2004 #8 Skrevet 5. mai 2004 Temple Bar må bare oppleves. Mange puber og musikk omtrent på hvert hjørne. Opplevde en utrolig fin atmosfære, og bare hyggelige mennesker. De er der fortsatt !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå