Gå til innhold

Dere som har tatt psykologi ved UiB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er PSYK100 obligatorisk i graden, eller kan jeg i stedet ta PSYK101 og PSYK102 når jeg har førstesemesterstudier fra et annet fakultet fra før? Har sendt mail til studieveileder også, men får nok ikke svar før på mandag nå.



Anonymous poster hash: 7c62c...1d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok få innpass av tidligere fag. (om det er noe tilsvarende psyk100 du mener) Men dette blir en vurdering fra universitets side. De må bl.a sammenligne fagplanene. Men det er nok gode muligheter for at du får det godkjent ja...



Anonymous poster hash: 2f31d...845
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et annet fakultet... Som hva da? Mener du psykologifag ved et annet universitet?



Anonymous poster hash: 19677...226
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener førstesemesterfag.

TS



Anonymous poster hash: 7c62c...1d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken... Det er ingenting som per definisjon heter "førstesemesterfag". Det er kun et uformelt begrep som benyttes om fag på første semester. Hva som er førstesemesterfag i en grad er helt uvesentlig for en annen grad. For et universitet spiller det ingen rolle om du har hatt et fag på første semester når det ikke har noe å gjøre med den retningen du skal gå. Tar du et innføringsfag i juss, kan ikke det være noen erstatning for et fag i psykologi, selv om du tar begge på første semester. De har ingenting med hverandre å gjøre.

2) Hvilken grad snakker du om? I en hvilken som helst grad i psykologi ved UiB, er PSYK100 obligatorisk.



Anonymous poster hash: 19677...226
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken... Det er ingenting som per definisjon heter "førstesemesterfag". Det er kun et uformelt begrep som benyttes om fag på første semester. Hva som er førstesemesterfag i en grad er helt uvesentlig for en annen grad. For et universitet spiller det ingen rolle om du har hatt et fag på første semester når det ikke har noe å gjøre med den retningen du skal gå. Tar du et innføringsfag i juss, kan ikke det være noen erstatning for et fag i psykologi, selv om du tar begge på første semester. De har ingenting med hverandre å gjøre.

2) Hvilken grad snakker du om? I en hvilken som helst grad i psykologi ved UiB, er PSYK100 obligatorisk.

Anonymous poster hash: 19677...226

Maken til krast svar...Er det om å gjøre å være så uhøflig som mulig? Det du sier stemmer ikke alltid. Tar man f.eks. bachelor i pedagogikk ved UiB, slipper man å ta innføring i pedagogikk (POH100) når man har innføring fra HF eller innføring i psykologi fra før. Man får også godkjent ex. fac. akademisk skriving og slipper å ta ex. fac i psykologi selv om akademisk skriving ikke har noe med psykologi å gjøre.

TS

2) Jeg snakker om bachelor i generell psykologi.

Anonymous poster hash: 7c62c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maken til krast svar...Er det om å gjøre å være så uhøflig som mulig? Det du sier stemmer ikke alltid. Tar man f.eks. bachelor i pedagogikk ved UiB, slipper man å ta innføring i pedagogikk (POH100) når man har innføring fra HF eller innføring i psykologi fra før. Man får også godkjent ex. fac. akademisk skriving og slipper å ta ex. fac i psykologi selv om akademisk skriving ikke har noe med psykologi å gjøre.

TS

2) Jeg snakker om bachelor i generell psykologi.

Anonymous poster hash: 7c62c...1d1

Spørsmålet om "førstesemesterfag" ser ut til å være stilt på generelt grunnlag. Hvis spørsmålet ditt er såpass spesifikt bør du vurdere å opplyse om hvilke fag det er snakk om her. Jeg har aldri hørt slik godkjenning. Tvert imot sliter folk selv med å få godkjent innføringsfag i psykologi fra universitet til universitet. Hvis du ser her er faget obligatorisk i graden: http://www.uib.no/studieprogram/BAPS-PSYK#oppbygning

Anonymous poster hash: 19677...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...