Gå til innhold

Vitnemål på intervju ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er nødvendig med vitnemål på 2.gangsintervju. det står ingenting om krav til utdanning i stillingsannonsen. dessuten ble jeg kun spurt om jeg kunne legge frem referanser og attester i et event. 2.gangsintervju....

Det er svært viktig for meg å få jobb, og ønsker ikke mista muligheten pga noe som dette.



Anonymous poster hash: 73b56...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er usikker, ta det med:) Du trenger ikke vise det frem med mindre det blir spurt spesifikt om det - hvilket det er tvilsomt at du blir ut i fra det du sier om krav i annonsen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er usikker, ta det med:) Du trenger ikke vise det frem med mindre det blir spurt spesifikt om det - hvilket det er tvilsomt at du blir ut i fra det du sier om krav i annonsen:)

Takk for svar :)

vitnemålet mitt er ikke akkurat noe å skryte av.. mye fravær, og dårlig odren/oppførselskarakter.. føler at vitnemålet kommer til å gi ett helt feil bilde av meg.. var veldig uheldig med sisteåret på vgs..

Anonymous poster hash: 73b56...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

vitnemålet mitt er ikke akkurat noe å skryte av.. mye fravær, og dårlig odren/oppførselskarakter.. føler at vitnemålet kommer til å gi ett helt feil bilde av meg.. var veldig uheldig med sisteåret på vgs..

Anonymous poster hash: 73b56...15c

Ta det med, og hvis du eventuelt må vise det frem bør du benytte sjansen til å forklare fraværet. Var du skolelei? En spesiell sykdom du slet med?

Du kan jo nevne at du føler at du vil forklare fraværet/den dårlig ordenskarakteren nettopp fordi du føler at det gir et feil bilde av den personen du er nå. Dårlig selvdisiplin og arbeidsmoral på VGS trenger absolutt ikke ha noe med hvordan du er i arbeidslivet, flere år etterpå.

Uansett hva slags grunn du har for fravær og orden på VGS, bør du iallefall ikke bare gi de vitnemålet og la det være med det. Da blir det fort at de sitter igjen med et dårlig inntrykk.

Anonymous poster hash: 6191a...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med, og hvis du eventuelt må vise det frem bør du benytte sjansen til å forklare fraværet. Var du skolelei? En spesiell sykdom du slet med?

Du kan jo nevne at du føler at du vil forklare fraværet/den dårlig ordenskarakteren nettopp fordi du føler at det gir et feil bilde av den personen du er nå. Dårlig selvdisiplin og arbeidsmoral på VGS trenger absolutt ikke ha noe med hvordan du er i arbeidslivet, flere år etterpå.

Uansett hva slags grunn du har for fravær og orden på VGS, bør du iallefall ikke bare gi de vitnemålet og la det være med det. Da blir det fort at de sitter igjen med et dårlig inntrykk.

Anonymous poster hash: 6191a...713

TUSEN TAKK! det var virkelig ett veldig godt råd.. tenker bare på de 2-3 strykene jeg har tror du det vil ha noe å si ?

Anonymous poster hash: 73b56...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen fler som har noe å si ?



Anonymous poster hash: 73b56...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...