Gå til innhold

Har fluer følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fluer, har de følelser? Her sitter jeg å klasker fluer med fluesmekkern, å ofte er de halvdøde etter ett klask, så da klasker jeg de selvsagt til de er døde. Gjør det samme med edderkopper.

Lurer derfor på om fluer har følelser, om de kjenner smerte? Gjør det meg til et dårlig menneske når jeg slår ihjel fluer og edderkopper?

Jeg ville jo aldri i verden gjort dette med andre dyr.



Anonymous poster hash: 3906c...8d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Vår hovedkonklusjon er at virvelløse dyr og insekter sannsynligvis ikke føler det vi mennesker regner som smerte, ubehag eller stress. De kan imidlertid ha fluktreaksjoner eller avverge-reaksjoner.

http://www.aftenposten.no/dyr/Meitemarken-kan-fortsatt-brukes-som-agn-6334631.html#.UiB-vhA9W2Y

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluer vrir seg i smerte om du ikke får drept den med en gang. Så ja, de føler nok smerte..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt føler de smerte de som alle andre levende vesener

Fluer vrir seg i smerte om du ikke får drept den med en gang. Så ja, de føler nok smerte..

Vis meg forskningsrapport om det? De føler ikke smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis meg forskningsrapport om det? De føler ikke smerte.

Når man har funnet ut så utrolig mye om dyr, fisk og insekter bare de siste par årene så hvorfor skal ikke insekter også føle smerte på lik linje som med alle andre dyr?

Anonymous poster hash: 3806b...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har funnet ut så utrolig mye om dyr, fisk og insekter bare de siste par årene så hvorfor skal ikke insekter også føle smerte på lik linje som med alle andre dyr?

Anonymous poster hash: 3806b...e6c

Hvorfor skal de føle smerte på lik linje som alle andre dyr? kanskje fordi de ikke har samme nervesystem og organer som både mennesker og dyr? De er jo omtrent som med planter - har reaksjonsevner men kan neppe de kan føle særlig.

Anonymous poster hash: 4e624...7cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste levende ting kan føle smerte ja. Men altså.. De tenker jo ikke. Såpass små dyr har ikke annet enn instinkter.

Jo større hjerne de får jo mer kan de "tenke" :P Sånn virker det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Isabelle

Vis meg forskningsrapport om det? De føler ikke smerte.

Hvis meg forskningen som sier direkte at fluer IKKE har følelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis meg forskningen som sier direkte at fluer IKKE har følelser...

http://www.aftenposten.no/dyr/Meitemarken-kan-fortsatt-brukes-som-agn-6334631.html#.UiDaYRA9W2Z

I sitt arbeid har ekspertgruppen gjennomgått vitenskapelig dokumentasjon for å finne ut om bier, fluer, gresshopper, biller, muslinger, edderkopper, snegler, kråkeboller og akkar kan føle smerte, ubehag eller stress.

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/dyr/Meitemarken-kan-fortsatt-brukes-som-agn-6334631.html#.UiDaYRA9W2Z

I sitt arbeid har ekspertgruppen gjennomgått vitenskapelig dokumentasjon for å finne ut om bier, fluer, gresshopper, biller, muslinger, edderkopper, snegler, kråkeboller og akkar kan føle smerte, ubehag eller stress.

Beklager, men jeg tror ikke på akkurat dette resultatet...

Anonymous poster hash: 13811...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men jeg tror ikke på akkurat dette resultatet...

Anonymous poster hash: 13811...07d

Du får spørre flua da :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de føle smerte på lik linje som alle andre dyr? kanskje fordi de ikke har samme nervesystem og organer som både mennesker og dyr? De er jo omtrent som med planter - har reaksjonsevner men kan neppe de kan føle særlig. Anonymous poster hash: 4e624...7cb

Det sa man også om fisker for ikke så lenge siden. At noensinne synes synd på fisk var jo helt absurd og uhørt, så man skal ikke være for skråsikker på noe som man egentlig ikke vet så mye om...

Anonymous poster hash: 3806b...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg lo av tittelen. Er det slemt av meg?



Anonymous poster hash: 4baa4...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...