Gå til innhold

Blir gal uten p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tatt hormoner (først og fremst p-piller) siden tidlig i ungdommen. Stort sett konstant i 15 år, med noen få pauser. Nå har jeg sluttet igjen for å se hvordan jeg klarer meg uten.

Fikk dem skrevet ut av gynekolog fordi jeg hadde voldsomme hormonsvingninger. Ser ut som dette fortsatt er tilfellet. I pausene har jeg kjøpt mye nye klær, gått mye ut, har til tider ekstrem sexlyst og tenker ikke klart. Går etter "slemme" gutter. Men jeg får også depressive perioder. Kan sammenliknes med PMS, nedtrykt til den grad at jeg ikke vil ut av sengen, sint på alt og alle og livet er ikke verdt å leve.

På pillen har jeg samme humøret hele tiden. Går sjeldent ut og er uinteressert i det motsatte kjønn. Hvis jeg blir interessert i en gutt, så er det en rolig, stabil fyr.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Uten pillene føler jeg at jeg lever.

Anonymous poster hash: d2857...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk litt fort her. Skriver på mobil og den var tom for batteri, så var nødt til å avslutte.

Poenget er at jeg nå kjenner at "manien" er på vei. Vet ikke om jeg skal nyte turen eller begynne på pillen igjen.

Innbiller meg at det er litt samme problemstilling som en med bipolar lidelse har. Kjenner meg veldig igjen. Føler at det er en del av meg som blir borte når jeg tar dem, men jeg gjør mye dumt når jeg ikke tar dem.

Skrevet

Hva med en psykologisk utredning?

Søstra mi er bipolar men ble mye verre (så hun ble innlagt på psykiatrisk sykehus) av p-piller. Hun sluttet på pillene og fikk en kobberspiral og ble bedre. Men det blir jo motsatt som deg.

Anonymous poster hash: 5bd91...b0e

Skrevet

Hva med en psykologisk utredning?

Søstra mi er bipolar men ble mye verre (så hun ble innlagt på psykiatrisk sykehus) av p-piller. Hun sluttet på pillene og fikk en kobberspiral og ble bedre. Men det blir jo motsatt som deg.

Anonymous poster hash: 5bd91...b0e

Hvis jeg er bipolar, så ønsker jeg ikke offisiell diagnose. Uansett var det interessant å høre at hormoner kan ha en innvirkning på bipolar lidelse.

Klarer stort sett å holde meg "innafor", tror jeg. Derfor tviler jeg på at det går så langt som en innleggelse. Men at jeg kan ødelegge mye, det vet jeg. Samtidig så frarøver pillene meg mye, som kreativitet, sexlyst, ekstrem glede, tiltakslyst osv.

Noen hormonpiller har forverret symptomene, andre har gjort dem bedre. Det var prøving og feiling til vi fant merker som fungerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...