Gå til innhold

Hvorfor mottar du sosialstønad...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor mottar du sosialstønad når du er frisk nok til å jobbe?

Er det ikke bedre for deg å få deg en jobb sånn at du føler at du bidrar i samfunnet, å i tillegg har muligheten til å tjene litt ekstra, har muligheten til å få igjen penger på skatten?

Er det latskap som hindrer deg i å skaffe deg jobb?

Anonymous poster hash: 75bc7...ea1
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det du snakker til?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor dømmer du mennesker du overhode ikke kjenner?

Anonymous poster hash: 57586...aac
  • Liker 2
Skrevet

Sikkert folk som går på sosialstønad...

• Liker 2
Skrevet

Til de som mottar sosialstønad.

Hvorfor dømmer du mennesker du overhode ikke kjenner?

Anonymous poster hash: 57586...aac

Jeg og sikkert flere med meg vil vite hvordan dere sosialmottakere tenker.

• Liker 4
Skrevet

Er det latskap som hindrer deg i å skaffe deg jobb?

Så hvorfor tror du alle uten videre kan skaffe seg en jobb?

• Liker 2
Skrevet
Jeg og sikkert flere med meg vil vite hvordan dere sosialmottakere tenker.

De tenker vel som deg at det er jævlig kjipt å gå på sosialstønad regner jeg med.

• Liker 2
Gjest Spirula
Skrevet (endret)

Du forutsetter i ditt åpningsinnlegg at alle som går på sosialstønad er friske nok til å jobbe, men er late, slik er det ikke.

Sosialstønad er også for syke som ikke har opparbeidet seg sykepengerettigheter/dagpengerettigheter, eller som av en eller annen grunn ikke har en inntekt for en kortere eller lengre periode.

Nå er dette mange år siden, men jeg kan godt fortelle hvorfor vi mottok sosialstønad en periode.

Jeg skammer meg ikke over å ha mottatt sosialhjelp i en vanskelig periode.

Min daværende samboer (nåværende ektemann) skadet seg kraftig, hadde ikke opparbeidet seg rettigheter mtp sykepenger, og mens han ventet på operasjon hadde han ingen inntekt.

Jeg var fulltidsstudent, og jobbet deltid ved siden av, men da jeg nedkom med vårt første barn (ikke planlagt svangerskap) var det vanskelig å jobbe ved siden av studiene de første månedene.

Studielånet mitt var ikke nok til å forsørge oss, og da ble sosialstønad løsningen for en kort periode (6 mnd), inntil han var operert, og var fullstendig restituert etter operasjonen.

Endret av Spirula
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du med sosialstønad mener AAP - arbeidsavklaringspenger, så jobber jeg gratis for å komme på fote igjen etter psykisk sykdom. Er i en oridinær jobb og gjør vanlige arbeidsoppgaver fire dager i uka (60% stilling) som praksisplass. Jobber meg opp sakte, og får støtte og forståelse hvis det er en dag jeg ikke orker eller klarer å jobbe. Ville fått det samme utbetalt om jeg satt hjemme, men jeg jobber for å bli friskere, til tross for at jeg ikke tjener noe på det.

Anonymous poster hash: 633a5...801
  • Liker 1
Skrevet

Jeg mottok sosialstønad i noen mnd for mange år siden. Jeg fikk 2000 kr i mnd, det skulle jeg leve på. Var ikke fett det.

Jeg søkte på alt av jobber, men fikk ikke napp. Fikk til slutt et tilkallingsvikariat, men det tok flere mnd. Det var grusomt å være arbeidsledig, følte meg som en skikkelig taper som ikke klarte å få meg jobb. Alle mener jo at det er så enkelt å få seg jobb, det er det ikke. Det er mange om benet.

Anonymous poster hash: 36882...4e6
  • Liker 2
Skrevet

Jeg var oppegående. Studerte og jobbet. Men så ble jeg plutselig psykisk syk. Kom meg ikke ut døra og hadde de sykeste humørsvingningene og hallusinasjoner og hele pakka. Noen ganger angst og depresjoner. Var veldig frustrert da jeg ikke skjønte hvordan jeg PLUTSELIG kunne bli sånn. Søkte sosialstønad mens jeg ble utredet og gikk til behandling hos psyk siden jeg ikke hadde noen andre rettigheter.

Fikk diagnose på diagnose, men det viste seg til slutt å være en hjernesvulst.

Helt klart latskap som er grunnen til at jeg endte på sosialstønad i en periode. Kjempeglad for å endelig bli kvitt jobben min og kunne droppe ut av studiene.

Anonymous poster hash: 4d27c...d53
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har mottatt sosialstønad i mange år. De første årene fordi Nav og legene mente at jeg var frisk. Senere da de fant ut hva som feilte meg så mottok jeg sosialstønad fordi uføretrygden var for lav til å leve av.

Anonymous poster hash: 2fbc0...a61
Skrevet

Jeg hadde en praksisplass via nav fordi jeg slet psykisk og hadde problem med å være i en vanlig jobb, jeg jobba tre dager i uka og fikk 300 kroner dagen, noe som blir 3600 kr måneden. Det var overhodet ikke nok til å dekke husleie, mat og regninger, jeg hadde ikke rett på noe annen form for stønader (hvert fall ikke som ieg visste om), derfor måtte jeg gå på sosial stønad.

Skrevet

Det er mange forskjellige grunner til at folk mottar sosialstønand. Nå får faen meg i helvete folk snart slutte med denne forakten og mistanker om latskap for alle som faller utenfor i en periode! Seriøst!!

Anonymous poster hash: 1b6b7...c9b
  • Liker 3
Skrevet

Ei venninne av meg gikk på sosialstønad noen uker en gang. Samboeren hennes banka henne opp og hun måtte på krisesenter. Var i sjokk og sorg og uten penger (han hadde tatt alt). Hun fikk sosialstønad og så noen sånne matkuponger til matbutikken. Gikk noen uker så skaffet hun seg jobb.

Anonymous poster hash: abec3...1be
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...