AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Hei! Har et spm ang ei visdomstann..jeg har en som har kommet helt opp,å den presser ikke på noen andre tenner,har heller ikke vært plagsom på noe vis. Har ikke vont,men kjenner antydning til en påbegynnende betennelse kanskje.. Jeg er hysterisk redd tannleger..har ikke ringt enda for å snakke med dem,for er så redd for hva de kommer til å si - uansett hva. Men det jeg lurer på; kan jeg be om å få en pencillinkur UTEN at de må sjekke først? Siden det er helg nå,og siden jeg ikke vet hvordan dette kommer til å utvikle seg før helgen er over.. Jeg vet at jeg heller burde trekke og bare bli ferdig med det,men verken økonomien min eller psyken min tillater det akkurat nå...:(Anonymous poster hash: c8202...163
Maneo Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Beklager, men jeg tror ikke de kommer til å skrive ut en resept uten å sjekke først.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Du får nok ikke penicillin uten sjekk nei. Men kanskje du kan sjekke hos en vanlig lege, evt? Jeg var hos tannlegen før jul med en visdomstann på god vei opp for å finne ut om jeg burde trekke eller vente, og da mente tannlegen at det var kjempebetent, og den tanna og deler av kjevebeinet måtte opereres ut sporenstreks og her kunne vi ikke kaste bort tid på penicillin, og jeg måtte jo ha helt ubeskrivelige smerter. Vel. Det klødde endel, og var litt hovent, så jeg tenkte at han kanskje overreagerte. Dro derfor til fastlegen min og ba om en sjekk, og de konstaterte rimelig kjapt at det absolutt ikke var snakk om betennelse, så det var virkelig ingen fare Ellers ville jeg undersøkt om det finnes tannleger i nærheten som er gode på tannlegeskrekk - det blir mer og mer vanlig, og jeg kjenner mange som har blitt kvitt tannlegeskrekken sin etter å gå til slike Anonymous poster hash: a5ab0...7b1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Du får nok ikke antibiotika uten en sjekk nei. Men prøv Corsodyl først, fås som gel og skyllevann på apoteket. Gelen er best til dette, puss med den morgen og kveld. Det kan hjelpe på betennelser som ikke har blitt for store. Anonymous poster hash: 1b7a2...557
Fredrikke_ Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Hei! Har et spm ang ei visdomstann..jeg har en som har kommet helt opp,å den presser ikke på noen andre tenner,har heller ikke vært plagsom på noe vis. Har ikke vont,men kjenner antydning til en påbegynnende betennelse kanskje.. Jeg er hysterisk redd tannleger..har ikke ringt enda for å snakke med dem,for er så redd for hva de kommer til å si - uansett hva. Men det jeg lurer på; kan jeg be om å få en pencillinkur UTEN at de må sjekke først? Siden det er helg nå,og siden jeg ikke vet hvordan dette kommer til å utvikle seg før helgen er over.. Jeg vet at jeg heller burde trekke og bare bli ferdig med det,men verken økonomien min eller psyken min tillater det akkurat nå... :(Anonymous poster hash: c8202...163 Hei du! Det verste er nok den redselen du kjenner på nå Første steg er bare å gå å få det sjekket ut (det er ikke farlig), så tar du bare det neste som kommer etter det. Har selv trukket / operert ut 4 visdomstenner - redselen i forkant var mye verre enn selve behandlingen! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå