AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Var hos legen idag og var så trøtt og stresset at jeg glemte masse jeg skulle si. Han spurte meg om symptomene hindret meg i dagliglivet. Jeg svarte ikke så mye, men kom på et par ting. Sannheten er at jeg har slått fra meg drømmeyrket på grunn av symptomene. Jeg sovner på bussen og mister stoppet mitt, forsover meg til avtaler, sover bort fritiden min når jeg jobber, sovner på forelesninger, når jeg leser og ser på TV. Våkner ofte av at hunden hyler og vil ut, da har han gjerne holdt på i et par timer. På grunn av dette vurderer jeg å ikke stifte familie, fordi jeg ikke vil våkne av barnegråt. Jeg trenger hjelp om jeg skal våkne for å komme meg på jobb. Noen må vekke meg for at jeg skal klare å stå opp, derav hunden. Skal jeg rekke noe, så må både naboer og bekjente trå til. Idag hadde jeg en kompis som ringte flere ganger, samt naboen som dundret på soveromsvinduet. Klarte fortsatt å forsove meg en time. Hindring i hverdagen er en vesentlig faktor for om henvisningen blir godtatt, derfor føler jeg meg litt teit nå. Bør jeg stikke bort til fastlegen med mer opplysninger eller bør jeg vente til henvisningen eventuelt blir avvist? Anonymous poster hash: 177d2...0b5
Trymmir Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Du kan ikke bare skrive ned det du ønsker å få frem da? For å være sikker på at du får med alt. Så levere det til legen og si at du ikke klarte tenke klart mens du satt der. Lettere for legen om han vet akuratt hva problemet går ut på og dette går jo tydelig utover hverdagen din, og du har absolutt behov for å få hjelp. 1
@Maja Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Synest det er ein god ide å skrive ned. Skal du innom legen igjen så blir du fort stressa og glemmer igjen. Så sett deg ned og noter det legen treng vite mens du har tid og konsentrasjon til det, og så leverer du det på legekontoret.
pantora Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Vil ikke akkurat kalle det å drite seg ut. Skriv det ned slik at du husker det, og ta en telefon til legen på mandag.
Marie90 Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Jeg skriver alltid en listen før jeg drar til legen, for det er alltid et par ting jeg vil spørre om mens jeg først er der. Noter ned symptomer, mulige årsaker og hvor lenge det har pågått.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Hva er det du har bedt om henvisning til? Men ja - jeg ville ringt legekontoret og forklart situasjonen. Teit å miste tid på å få en henvisning avvist vel? Skal du henvises til utredning vil legen antakelig ta deg inn på en hastetime. I hvert fall gjorde min da jeg var i samme situasjon. Vi hadde noen runder med egentlig bortkasta legetimer - fordi jeg ikke klarte å formidle hvor dårlig det egentlig stod til. Er ikke så lett når en er helt skutt og helst bare vil soooove. Jeg gjorde to ting som til sist fikk legen til å innse hvor dårlig det egentlig stod til. - liste med symptomer (og i hvilke situasjonener) jeg kunne komme på - dagbok i stikkordsform på et skjema over uka Det var den siste der især som ga legen et godt bilde av hvor lite jeg egentlig klarte i løpet av ei uke, og hvor mye jeg måtte sove og hvile. Anbefaler virkelig å gjøre noe liknende - det ble veldig synlig hvor dårlig jeg var. Tok et vanlig ark, delte i 7 kolonner - en for hver ukedag. Og hver dag delte jeg inn i bolker på ca 2 timer tror jeg. Så noterte jeg stikkord i løpet av dagen, aktivitet/jobb/besøk/hvile/husarbeid/soving. Lykke til Anonymous poster hash: 5b321...7d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå