Gå til innhold

Sinnsykt frustrert over katten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få blåst ut her litt! Det har seg slik at jeg har en hannkatt som er en vanvittig god jeger, men han dreper aldri musene! Han tar de bare pent og pyntelig med seg og bærer de inn katteluka og inn på stua. Der slipper han de løs og står som en idiot og ser på meg!

I dag har jeg ryddet ut av soverom og gang og satt alt inn på stua fordi jeg holder på å pusse opp disse rommene. Altså en HAUG av gjemmesteder for en mus! Jeg hadde akkurat satt meg ned for å slappe av for kvelden etter en utrolig slitsom dag, da han kom inn med en helt frisk og fin mus som han slapp fra seg. Den sprang og gjemte seg i kriker og kroker mens katta sto og så på MEG og fulgte etter MEG mens jeg lette etter musa! Herregud....

Jeg skal innrømme at jeg fikk et raserianfall og skjelte ut hele kattebeistet mens jeg ropte og skrek at DU FÅR TA MUSA DU DIN IDIOT!! og verre ting som ikke egner seg på trykk. Da gikk han ut! Jeg gikk ut og hentet han og bar han inn på stua og beordret han til å TA DEN MUSA! Han forsøkte litt stakkar.. men da hadde hun gjemt seg BAK veggseksjonen, og det er en diger veggseksjon! Så fant jeg ut at jeg klarte meg bedre uten katta, og slengte han ut på trappa.. og det var ikke pene ord han fikk med seg på veien akkurat.

Etter 2,5 timer hadde jeg klart å fange den og fikk lempet den ut, men herreguud for et stress! Jeg er forbanna lei av hele greia. Hva feiler det den katta mi da!? Jeg har jo hatt katter før, men de har alltid drept musene og som oftest spist dem i tillegg.

Jeg har litt dårlig samvittighet nå da. Skjønner at det ikke var så bra å skjelle ut katta slik. Ble vel forvirret stakkar. Jeg er glad i han da og skjønner jo at han liker å jakte liksom. Blir bare så grusomt lei av og til. :sukk: Føler jeg kan ikke stenge luka heller, for jeg ser ikke når han vil inn. Men jeg gjør det når jeg ikke er hjemme da.

Noen som har et tips eller noe? Helst ikke kjeft da, for jeg er så sliten. Jeg vil det beste for pusen jeg.. Kanskje noen har lignende problem og har råd å gi?



Anonymous poster hash: 95055...89d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt at katter ikke spiser mus, men bare leker med de. Det gjør alle mine katter også.
Har dessverre ingen råd og gi, uten at du kanskje bare må godta at katten er en flink jeger og gi den ros for det istedenfor å kjefte :)



Anonymous poster hash: 641e6...f4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han leker ikke med dem i det hele tatt. Han bare slenger de fra seg på stua og står og ser dumt på meg. Etter en stund bryr han seg ikke om dem lengre og bare går ut. Det er opp til meg å fange den musa da. Men jeg er ingen katt og har ikke så lett for det for å si det sånn.. :sur:



Anonymous poster hash: 95055...89d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk skjønne at mennesker er tjener for kattene sine? :-p Hehe, har dessverre ingen gode råd til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur rett og slett at katten din bare vil få ros for at den har vært flink :) Selvom det er en ganske så grotesk måte og få det på :fnise:



Anonymous poster hash: 641e6...f4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes det er på tide at jeg lærer å jakte..

Så ender det vel med at jeg må spise en mus mens han ser på så han lærer å drepe dem. :dry:



Anonymous poster hash: 95055...89d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Gratulerer, du har en KATT!

Jeg hadde stengt luka, og heller hentet ut/inn ved jevne mellomrom, katter tåler slike rutiner. Eller så hadde jeg konsekvent gitt kjeft for dette og belønning dersom den kommer inn uten mus. Vet jeg sikkert får noen etter meg nå, men dette er huskatter som allerede har måttet innrette seg en del sett i forhold til naturlige instinkter. Katter er tilpasningsdyktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver bare å lære deg å fange mus, og det lykkes han jo forsåvidt i. :fnise: Han skjønner bare ikke at du ikke har livretten hans på menyen. Jeg hadde stengt katteluka i en periode, og bare sluppet han inn uten mus. Mine katter holdt på sånn en periode, og da sjekket jeg i vinduet at de ikke hadde noe i munnen før jeg slapp dem inn. Tok et par uker så sluttet de å ta med bytte hjem i det hele tatt, siden det ikke gav noe payback for dem.



Anonymous poster hash: 96aee...c67
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...