Gå til innhold

Kattunge og utstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en fattig student som skal overta en kattunge på 14 uker da eierne ikke kan ha henne lengre.

Siden jeg har dårlig råd er selvfølgelig mat og forsikring første prioritet. Jeg må også kjøpe kattedo og kattesand.

Leker og klorestativ kan jeg lage selv/få brukt. Har noen lave skåler brukt til taco tilbehør etc jeg kan bruke som mat/vannskål.

Trenger også en børste. Er det noe annet dere kan komme på jeg MÅ ha nå de første ukene?

Er det greit å ta ID chip når hun sterilliseres? Eller bør det gjøres før selv om hun skal holdes inne? Hva med vaksiner? Er det greit å ta disse slik at den 2. kommer før hun får prøve seg ute for første gang? Jeg har ikke kontakt med andre katter, men en del med hunder om det har noe å si.



Anonymous poster hash: 0d78d...a63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderpig

Greit å ta chip med kastrering, da får man det gjerne litt billigere.

Hun bør vaksineres nå. :) Og hun bør ikke få slippe ut før hun er kastrert og rundt 8mnd pga retningssans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Biltema, de har masse utstyr som er kjempebillig til katter! Kjøpte selv et klorestativ til 59kr, og katteseng til 69kr der:)

Hvis katten ikke har fått markkur så bør du gi henne det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris har en ganske grei og billig kattesand. 10 kg grønne esker som koster 79 el 89 kr. Vaksine bør den få, hvis den ikke allerede er vaksinert. Ormekur, hvis moren var utekatt. Chip er ikke nødvendig før den skal ut, men har du det slik at den kan smette ut, så bør den få så tidlig som mulig.

Skal du transportere, så må du ha bur. Ganske billige på Biltema/ Europris.

Lykke til med ny pusekatt, du kommer til å få mange herlige stunder framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en Coop-butikk i nærheten så kan jeg anbefale kattesanden de har der. Koster 29kr for en stor sekk, og sanden kapsler inn urin og avføring, så veldig lett å holde kattekassen ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre viktige du også må prioritere er kastering når den tid kommer og merking av katten. Så kommer jo ormekurvaksinen katten må ta om du har tenkt til å la katten være ute også.

Siden du allerede har matskål/drikkeskål osv så har du egentlig alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...