Gå til innhold

Kattunge og utstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en fattig student som skal overta en kattunge på 14 uker da eierne ikke kan ha henne lengre.

Siden jeg har dårlig råd er selvfølgelig mat og forsikring første prioritet. Jeg må også kjøpe kattedo og kattesand.

Leker og klorestativ kan jeg lage selv/få brukt. Har noen lave skåler brukt til taco tilbehør etc jeg kan bruke som mat/vannskål.

Trenger også en børste. Er det noe annet dere kan komme på jeg MÅ ha nå de første ukene?

Er det greit å ta ID chip når hun sterilliseres? Eller bør det gjøres før selv om hun skal holdes inne? Hva med vaksiner? Er det greit å ta disse slik at den 2. kommer før hun får prøve seg ute for første gang? Jeg har ikke kontakt med andre katter, men en del med hunder om det har noe å si.



Anonymous poster hash: 0d78d...a63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderpig

Greit å ta chip med kastrering, da får man det gjerne litt billigere.

Hun bør vaksineres nå. :) Og hun bør ikke få slippe ut før hun er kastrert og rundt 8mnd pga retningssans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Biltema, de har masse utstyr som er kjempebillig til katter! Kjøpte selv et klorestativ til 59kr, og katteseng til 69kr der:)

Hvis katten ikke har fått markkur så bør du gi henne det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris har en ganske grei og billig kattesand. 10 kg grønne esker som koster 79 el 89 kr. Vaksine bør den få, hvis den ikke allerede er vaksinert. Ormekur, hvis moren var utekatt. Chip er ikke nødvendig før den skal ut, men har du det slik at den kan smette ut, så bør den få så tidlig som mulig.

Skal du transportere, så må du ha bur. Ganske billige på Biltema/ Europris.

Lykke til med ny pusekatt, du kommer til å få mange herlige stunder framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider