Gå til innhold

Kan jeg være gravid?


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Jeg har et spørsmål som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med.

Jeg var ferdig med mens på tirsdag og da skulle jeg ta min første pille på brettet. Så glemte jeg å ta neste pille på onsdag. Tok da begge to torsdag. Så leste jeg i brosjyren at det er mulighet for å bli gravid spesielt hvis man da har hatt sex de siste 7 dagene. Det har vi hatt. Hatt sex flere ganger hver dag. Jeg trodde at det ikke var noe fare å bli gravid i begynnelsen av brettet. Da jeg leste at vi også skal bruke annen prevensjon ved siden av i 7 dager, er jeg usikker på om jeg kan være gravid. Vi har hatt sex uten kondom 2 dager etter, hvor vi da skulle brukt kondom.

Hva tror dere? Er det så lett å bli gravid på denne måten?

Får bare ta tiden til hjelp,så finner jeg det fort nok ut. :) Vil bare også føye til at om jeg eventuelt er gravid vil det være en velsignelse. Selv om det ikke er direkte planlagt. Skal jeg bare fortsette å ta resten av pillene på brettet. Har bare tatt fire p-piller. Men hvis jeg kan være gravid er det farlig å ta resten av pillene? Sto jeg burde snakke med en lege, så jeg skal gjøre det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mzfire

Takk for svar Liv. Det jeg da lurer på er hvordan du kan være så skrå sikker. Hva skal jeg tro mest på. Deg eller det som faktisk står om bruk av p-piller i det heftet. Hadde håpet å få svar fra andre som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så flink til å huske pillene hver dag da jeg gikk på p-piller. Det fantes dager hvor jeg måtte ta to stk (gårsdagens og dagens). Ble aldri gravid av dette, men nå vet jeg ikke hvor fruktbar jeg er da...siden jeg har vært prøver i mer enn ett år... Har blitt gravid EN gang før jeg ble prøver, og da ble jeg det i pille-pause.

Håper du finner ut at du er det du vil være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tullet masse med pillene da jeg gikk på dem.. Ble aldri gravid av den grunn. Jeg glemte dem både i starten, midten og på slutten, men brukte aldri ekstra prevansjon.

Går nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tulla masse med pillene mine, og har aldri blitt gravid. Det hendte jeg glemte å ta dem flere dager på rad (og da tok jeg ikke de jeg hadde glemt på en dag, men rett og slett hoppa over dem), men jeg ble ikke gravid før jeg slutta helt med dem.

Jeg tror ikke du har grunn til å være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stikker nesa inn med litt dårlig samvittighet her....

Er gravid med tredjemann og alle tre gangene jeg er blitt gravid har jeg gått på p-piller. Førstemann da skulle jeg bytte merke....

Nummer to husker jeg ikke, men har til itder vært veldig sløv med og ta de til rett tid.

Nå med sistemann ble jeg gravid selvom jeg brukte p-pillenen og faktisk var nøye, men hadde en sykdomsperiode.......Kastet opp bl.a.

Så det er fullt mulig og bli gravid, men det kan også hende at jeg er "kjemepeproduktiv" og at min mann og jeg klaffer godt sammen på det området....Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg surret også mye med pillen da jeg brukte den... var svært nervøs noen ganger, men ble aldri gravid! Etter første barn valgte jeg spiral i steden og slapp dermed å følge med noen ting (og nå er jeg gravid igjen - helt etter planen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-pillen har aldri vært noe for meg egentlig, for jeg er så distre av meg... Men jeg brukte den da i fem år allikevel. En gang glemte jeg å ta de med på hyttetur og ble ikke gravid av den grunn... Og det må sies at jeg er VELDIG fruktbar... Mannen min trenger omtrent bare å riste boxeren over meg så sitter`n. Så jeg tror du skal ta det med ro, sjansen for at du er gravid er minimal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-pillen har aldri vært noe for meg egentlig, for jeg er så distre av meg... Men jeg brukte den da i fem år allikevel. En gang glemte jeg å ta de med på hyttetur og ble ikke gravid av den grunn... Og det må sies at jeg er VELDIG fruktbar... Mannen min trenger omtrent bare å riste boxeren over meg så sitter`n. Så jeg tror du skal ta det med ro, sjansen for at du er gravid er minimal... Men det har jo skjedd med noen som vi ser her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Takk for svar jenter :) Men har det noe å si hvor ofte vi har sex da? Vi har et veldig aktivt sexliv. Flere ganger om dagen. Jeg får bare vente og se. Tenker mye på dette da. Innbiller at jeg har symptomer allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...