Gå til innhold

Syklister!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere blir ikke regnet som både gående og bilister! Dere står på kravene deres i trafikken, men å sykle på rødt lys, eller å sykle over fotgjengerfelt og forvente at bilister skal stoppe, det skal dere! Dere kan ikke få det beste av to verdener!

Det er faktisk dere som har vikeplikt om dere sitter på sykkelsetet over et fotgjengerfelt. Ikke bli sur på meg fordi jeg ikke stopper og slipper dere over!

Anonymous poster hash: 1db2d...d46

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er som regel positiv til syklister, og lar meg ikke irritere av dem. Men ja, de får vær så god å følge reglene de som alle oss andre i trafikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel positiv til syklister, og lar meg ikke irritere av dem. Men ja, de får vær så god å følge reglene de som alle oss andre i trafikken.

Jeg også. Kjempeflott at noen velger å sykle! Men når det stadig vekk står om syklister som opplever farlige trafikanter på veiene, så bør det jammen meg komme fram at mange av dem også ser på seg selv som både gående og syklister, og bruker disse om hverandre som det passer dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og slutt og sykle i 30 i 70sona når det er et gangfelt vedsiden av!

Gangfelt.. De har lov til å sykle i veien selv om det er gangfelt ved siden av, en meter fra kanten og ut i bilveien faktisk hvis jeg ikke tar feil. Så dessverre er det liten vits i å bli sinna på dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gangfelt.. De har lov til å sykle i veien selv om det er gangfelt ved siden av, en meter fra kanten og ut i bilveien faktisk hvis jeg ikke tar feil. Så dessverre er det liten vits i å bli sinna på dem.

når det er laaang kø er man pliktig til og slippe forbi , og det er jævelig dårlig gjort og faktisk ikke hensynsfult (paragraf 3) og kjøre i 30 i 70sona når det er lang kø bakseg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt at folk som ferdes i trafikken bryr seg alt for mye om hva alle andre foretar seg. Hvis folk var flinkere til å tenke på seg selv, og hva man selv bidrar med så kunne mange farlige situasjoner vært unngått. Det er feks ikke lov til å foreta farlige forbikjøringer bare fordi man ligger bak en sykkel eller en traktor som ikke slipper forbi.

Anonymous poster hash: 0ee32...6c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt at folk som ferdes i trafikken bryr seg alt for mye om hva alle andre foretar seg. Hvis folk var flinkere til å tenke på seg selv, og hva man selv bidrar med så kunne mange farlige situasjoner vært unngått. Det er feks ikke lov til å foreta farlige forbikjøringer bare fordi man ligger bak en sykkel eller en traktor som ikke slipper forbi. Anonymous poster hash: 0ee32...6c4

Men av og til trenger folk en påminnelse for å tenke litt på hva en kanskje gjør feil i trafikken. Er ikke alle som har like mye selvinnsikt, og da er det greit med litt starthjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor ser jeg de sykle midt i kjørebanen når det er asfaltert sykkelsti ved siden av.. Jeg er ikke bilist men klarer ikke forstå dette! Det er bare de "proffe" syklistene som gjør det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at de lærer uvanene videre til ungene sine. Jeg holdt nesten på å kjøre på en unge (uten sykkelhjelm) som kom i full fart på sykkel over fotgjengerfeltet rett foran meg. Heldigvis hadde jeg lav fart og så ungen i god nok tid til å klare å bremse. Kjære foreldre: vær så snill å lære ungene å se seg godt for og helst hoppe av sykkelen før de går over fotgjengerfeltet. Jeg har ikke lyst til å bli den slemme bilføreren som kjørte ned et barn og skadet det, og langt mindre bli en morder. Uansett hvor mye det er syklistens feil er det den det går hardest ut over, så hvorfor sette seg selv og barna i så farlige situasjoner? Vær forsiktig, det er fælt for både bilisten og syklisten om ulykken skjer. Jeg skal selvsagt gjøre så godt jeg kan for å følge godt med i trafikken og prøve å unngå å kjøre ned syklister, men det er faktisk verre å bråbremse med en bil enn en sykkel. Og du blir faktisk lettere sett om du hopper av sykkelen og går over. Kanskje må du svelge noen kameler fordi enkelte bilførere ikke gidder å stoppe for fotgjengere som står og venter pent ved fotgengerfeltet, men du slipper ihvertfall å bli stygt kvestet. Og bilføreren slipper å leve med et liv på samvittigheten (for jo det går faktisk an å kjøre på noen selv om man er en god sjåfør som følger med i trafikken. Uhell skjer og da spesielt om noen gir blaffen i å ta sine forholdsregler).

Anonymous poster hash: ad289...c0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen fikk 3 syklister 900kr i bot hver for å sykle på rødt lys.. digga meg sååå hardt !! :) :)

syns både syklister og bilister skal passe på hverandre og samarbeide.. men syns at det er såååå dumt når sykklistene skal sykle MIDT i veien, og dale fra høyre til venstre og omvendt.. verste er vel at noen av dem også sykler der det ikke er merket noe sykkelfelt engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke stoppe for syklister i gangfelt? Det er jo du som eventuelt gjør deg til morder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor ser jeg de sykle midt i kjørebanen når det er asfaltert sykkelsti ved siden av.. Jeg er ikke bilist men klarer ikke forstå dette! Det er bare de "proffe" syklistene som gjør det også!

Ja, når det er asfaltert sykkelsti ved siden av ser jeg ikke poenget med å sykle midt i bilveien jeg heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke stoppe for syklister i gangfelt? Det er jo du som eventuelt gjør deg til morder.

Jeg stopper jo selvfølgelig om de allerede er på vei over, eller ligger sånn til at vi treffer gangfeltet samtidig. Dessuten sakker jeg ned farten betraktelig. Men det er jo rett og slett ikke lov for syklisten å sykle over uten å vike for bilister.

De skal liksom få sykle på veien, i rundkjøringer, og overalt hvor biliste ferdes. Men med en gang de kommer til et gangfelt skal de plutselig være gående? Det blir helt feil

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at syklister av og til kan komme i en enorm fart. IKKE det man foventer i et gangfelt. Et tomt gangfelt og området rundt kan være fullstendig folketomt, men på ett sekund kan det dukke opp en syklist fra ingensteds som bestemmer seg for å fortsette over gangfeltet uten å gå av sykkelen. Farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skal liksom få sykle på veien, i rundkjøringer, og overalt hvor biliste ferdes. Men med en gang de kommer til et gangfelt skal de plutselig være gående? Det blir helt feil

Hvorfor? Hva oppnår du med å være så nazi på det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Hva oppnår du med å være så nazi på det?

Nazi? Skal plutselig bilister slutte å følge vikeplikten for andre biler eller bilister fra høyre? Det handler om å følge vegtrafikkloven. Ikke å være "nazi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir ikke regnet som både gående og bilister! Dere står på kravene deres i trafikken, men å sykle på rødt lys, eller å sykle over fotgjengerfelt og forvente at bilister skal stoppe, det skal dere! Dere kan ikke få det beste av to verdener!

Det er faktisk dere som har vikeplikt om dere sitter på sykkelsetet over et fotgjengerfelt. Ikke bli sur på meg fordi jeg ikke stopper og slipper dere over!

Ikke bli sur på meg fordi jeg:

- driter i å sykle i sykkelfeltet, men sykler midt i veien, slik at jeg slipper å krysse den, og slipper å bli meid ned av en åndsfraværende kjerring som svinger av i blinde.

- sykler på rødt lys så mye jeg vil, så slipper jeg bli stresset eller kjørt ned bakfra av en syk jævel, som ikke engang er bekymret for lakken på den stygge bilen sin.

- tar meg til rette så godt jeg kan, fordi jeg har fordel av det. La oss være ærlige her, du kjører ikke bil til jobben fordi du tar så jævlig hensyn til fellesskapet, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...