Gå til innhold

Problemet med menn


Mathias

Anbefalte innlegg

Det har vært en del diskutert i det siste kvinners "begrensninger" for å si det fint... icon_smile.gif

Det man imidlertid ikke kommer utenom er at det er flest menn som dreper, bedrar, voldtar og begår økonomisk krimialitet, for ikke å si krim. generelt.

Hvorfor er det slik? Det er da ikke en del av det å være mann? Hva må gjøres for at folk ikke blir slik (med bakr. i t det er miljø mer enn arv som avgjør personlighet, og at både kvinner og menn er foreldre....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj oj oj

Menn er problemet. Så kvinner dreper ikke, de bedrar ikke, de driver ikke med kriminalitet. Nei nå begynner jeg og lure...

Det er da vel ikke bare menn som er problemet. Tror ikke det har noe med kjønn og gjøre, det har vel mere med oppdragelse og gjøre, mangel på kjærilighet i barndommen, ja uansett så tviler jeg sterkt på at det er kjønnet som avgjør!

Sikkert mange faktorer som spiller inn.

Greit nok vi menn har ja lettere for å ordne opp fysisk eller å prate om det, testosteron tro jeg det kalles... hehe..

Slik har det vært ialle år, menn begynnder å krangle verbalt, gjør opp fysisk og ferdig med det ( latterlig...) men der har kvinner andre metoder, det er mye bedre på det psykiske spillet en oss, etter som jeg har sett, opplevd, hørt uansett.

Det bor en liten neandertaler i oss alle: kanskje, men akkurat det med at det har noe med kjønn og gjøre, den kjøper jeg ikke....

Hilsen Stein:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur i et fengsel, se på statistikk: LANGT fler menn enn kvinner!....

Det er et faktum!

Hvor mange menn dreper kvinner hvert år?

Hvor mange kvinner dreper menn?

Klart det er et problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja helt klart er det bare menn som er problemert, jeg skal gi meg.

Samtidig kast ut de jævla innvandrerne også, for de er det jo baaaaaaaare problem med, ja samtidig forkast kongehuset, vet du hvor mye penger de koster sammfunet.

Om 1 innvandrer gjør noe kriminelt, uansett, ja da er alle svin, ut med pakket. Om en mann gjør noe kriminelt så ja da er det bare menn det er problem med. Herregud har du ikke vært på bredtvet noen gang du. Det finnes da vel kvinner som bryter loven/dreper/ whatever, det finnes kvinnefengsel også...

Det jeg ville frem til er at det er da vel ikke BARE menn som har/er problemet.

Ta i USA, ja jeg er ikke helt sikker på statistikken Men hver 7 eller 8 er hvit, å ja ser vi på den statistikken er det jo bare negre og folk med annen hudfarge en oss som er problemet. Det er jo de det er mest av der. De er farligst bare svin hele gjengen. for noe bullshit.

Samme argumentene som de JÆ*LA nynazistene/rasistetene/kkk, whatever kommer med. Ok jaja jeg skal gi meg, tydligvis tar jeg feil: Jeg mener bare at det har vel ikke noe med kjønn og gjøre, at det finnes kriminelle uansett kjønn,alder, opprinnelse.

Men etter jeg har vurdert innleggene deres så skjønner jeg at jeg tar feil......... øøøhhh....

Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager Stein, men du har misforstått litt... Jeg skriver at det er flere, faktisk mange flere, og det er et problem. Jeg skriver ikke ingen og alle.... Det gjør jeg forøvrig aldri, da jeg vet at livet er mer nyansert enn som så.

Nå har det seg imidlertid slik at det er langt flere kriminelle menn enn kvinner, og langt flere menn som dreper, voldtar og mishandler kvinner enn visa versa...

Menn er også innvandrere, kvinner er det også...

Innlegget er forøvrig ment som motpol til waco... icon_smile.gif

Vh Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det er flere menn enn kvinner som voldtar, har jo sin logiske eforklaring....

Derimot så er det faktisk flere kvinner enn menn som begår såkalte "andre vinningsforbrytelser" som stjeling etc.... Men det blir jo ikke fokusert like mye på det.

Så det blir nok litt feil å si at menn er kriminelle, kvinner er snille...

Og har dere glemt Souhaila Andrawes?

Hun var ikke akkurat så veldig kvinnelig der hun ble båret bort....

Men det har nok noe med kultur og gjøre også...

Interessant at det bare er menn som har svart på denne tråden? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

En bra en, forövrig, Lasse!

Og egentlig ett bra tema, men det er ikke sikkert det er så mange kvinner som mener så mye.

Vi kan jo bare gå inn på topplederdiskusjonen og lete argumenter om ulike måter å löse konflikter på. Menn er mere direkte. Menn som ikke kan kontrollere fölelsene sine kan derfor letter ty til vold? Jeg tror noe av forklaringen ligger i rene genetiske forskjeller, noen i klassiske rollemönstre.

Så finnes det selvfölgelig alle nyansene med ulik bakgrunn osv, men så god tid har jeg ikke. icon_razz.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Solskinn den 2002-06-12 14:48 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det går faktisk an å voldta men, flere eksempler på det der ute faktisk...

Jeg mener heller ikke, som nevn, at menn er slemme, kvinner snille...

Poenget er at det er så mange menn som er voldelige mot kvinner. Er det noe vi alle kan gjøre noe med i løpet av oppveksten til våre barn/sønner?

Synes forøvrig det var betimelig å påpeke menns ekstremt dålige sider siden detvar så mye om kvinners uendelig svake og så langt svakere sider enn menns....

Men det er jo faktisk et intr tema, ikke bare fleip... Det er jo et faktum, vi leser jo i avisa hver dag om menn som ... vel forulemper kvinner...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var innlegget til anonym jeg reagerte på, for uansett hva som skjer, hva en enkelt person gjør, et valg/en handling: så får det følger for andre....

Ja rart ikke waco har vært her... hehehe.

Hva som kan gjøres for å unngå noe slik?? jeg vil si at det finnes ikke noen fasit om hva en kan gjøre for at sin sønn/sine barn ikke skal bli kriminelle, i såfall hva skulle det være: Trygghet,kjærlighet og respekt er det viktigste.

Uansett, kriminelle handlinger blir vi nok aldri kvitt.. dessverre, menn/kvinner uansett vi er bare mennesker og det er mennesklig og feile. Selv om det ikke er noen unnskyldning for å ta et liv.

Det jeg har opplevd og opplever gjennom forskjellige jobber ( dørvakt/nattvakt osv) er at politiet mange ganger ikke har ressurser, og de har lover og holde seg til de også. Jeg tror det hadde vært mere riktig og gitt politiet mere makt, selv om mange sier at de har for mye makt som de har, og blandt folk i dag er jo det meste av respekten for politiet borte.

Jeg er stolt av mitt plettfrie rulle blad, jeg har hatt mange jobber der det har vært krav. Men det er også skremmendes at mange ikke bryr seg om slike ting lengre, ang slåssing og bråk på utesteder, vi advarer med at vi kommer til å kontakte politiet: Men det bryr de seg ikke om, de er reddere vi som er vakter.

Ok ikke mange som er enige med meg i dette det er jeg sikker på men: Jeg synest det burdte vært mere kristendoms opplæring i skolen! De 10 bud, om nestekjærlighet. Mere makt til politiet, strengere fengselsstraff for vaneforbrytere. Eneste stedet i Norge en blir straffet er jo etter veitrafikkloven.

Vet iallefall det at får jeg noen sønn/datter engang i livet så vil jeg vise barnet respekt og kjærlighet, også lære barnet om respekt overfor andre, eldre,syke, alle mennesker. Ingen er mere verdt en noen andre, vi er alle like.

Stein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stein og Lasse

Bare slapp av; mannen er en utdøende art.

Mannen slik vi kjenner ham i dag vil være utdødd.

Maskulinitet vil være ett eller annet hos enkelte kvinner....

vil ikke d vli lekkert?

En verden bare fylt av kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville ikke vært lekkert i det hele tatt. Jeg kan se det for meg, baksnakking, intriger, konstant skuling på "naboen". Kanskje litt vel overdrevet, men jeg har erfaring fra arbeidsplasser med kun kvinner, og det er rett og slett pyton. Da kan jeg tenke meg hvordan en hel verden av kvinner ville være. Hurra for mannen. Vi må lære å leve med hans feil og mangler, slik han må leve med mine.

Klem fra Viking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

On 2002-06-12 17:18, anonym wrote:

Stein og Lasse

Bare slapp av; mannen er en utdøende art.

Mannen slik vi kjenner ham i dag vil være utdødd.

Maskulinitet vil være ett eller annet hos enkelte kvinner....

vil ikke d vli lekkert?

En verden bare fylt av kvinner?

Hvorvidt "mannen er en utdøende art", er vel noe feminister gjennom tidene har brukt for å få menn til å føle seg elendig og lite velkommne.

Det finnes ingen grunnlag for slike påstander. Se bare på dyreriket vårt og f.eks haien. Mange, mange millioner år eldre enn mennesket, men det finnes fremdeles hann-haier!

Bare for å være "morsom" kan jeg nevne at lignede diskusjoner har blitt tatt opp med våre utenomjordiske venner, dvs. vesener av menneskearten på fremmede planeter. Konklusjonen var alltså; Naturen _kan_ ikke kvitte seg med med hannkjønnet av enkle grunn at det, ikke finnes noen _god_ grunn til det. Våre venner, som desstuten er mer harmoniske vesener enn oss, påstår også at kvinner må slutte med "hykleriene" sine, siden det "ikke bærer frukter".

Tro det den som vil.....icon_smile.gif

-----------------------------

Derimot så vil jeg tro at dersom kvinner har den holdningen som enkelte av dem har ovenfor menn, og oppdrar unge gutter til å tro at de er "overflødige" eller "ubrukelige", så lærer de jo faktisk å gi F*** i seg selv, og dermed gir de F*** i andre (kvinner) også.

----------------------------------

Handling følger årsak, årsak følger handling!

I dagens sammfunn hvor det er blitt "in" å være hunnkjønn, har kvinner et ansvar! De bør alltså ikke tro at de bare kan spre en masse forrakt rundt seg, og dermed tro at de ikke får det samme igjen.

--------------------------------

Hvorfor det er flest menn som er kriminelle?

Jeg tror det er fordi vi oppdrar gutter helt feil, og begge kjønn har skyld i det!

Mannen med sitt fravær, og kvinnen med sin forrakt. Tar du å legger på den holdningen som selve samfunnet har til menn, oppå der igjen, blir det som en ond sirkel av sprengstoff!

Child Of Bodom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Child Of Bodom eller GlennJesus eller waco, ventet på deg icon_smile.gif

Problemet er mye at alle kan få barn... Veldig mange burde ikke hatt barn!... En ting er å rote til sitt liv, men det er en menneskerett å kunne få nytt liv å rote til også...

P.s Jeg jobber i skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager, glemte at ingen av dem egentlig eksisterer/er reelle ....

icon_smile.gif

Dessuten virket ikke linken din, siden er utilgjengelig...

Vh Lasse (er DET mitt reelle navn tro?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du ikke tror meg, men jeg er alltså IKKE noen annen enn C.O.B.

Nei, nei.......Det får nå bli opp til deg det da.

Child Of Bodom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å hoppe tilbake til tråden......icon_wink.gif

All den uro menn lager i verden med vold og krig, tar vi kvinner igjen med intriger og sldring. He he icon_smile.gif

Vi har alle våre svakheter, men vi har heldighvis noen gode sider også da, vi kvinner og menn.

Morlock icon_cool.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Morlock den 2002-06-13 08:37 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...