AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Hei. Håper det er noen kloke sjeler der ute som kan hjelpe meg. Jeg er ekstremt skvetten. Det varierer litt hvor skvetten jeg er, men jeg kan trygt si at 90% av tilfellene befinner seg godt utenfor normalen. Det er ganske ubehagelig, for det kommer et massivt rush av adrenalin og jeg blir jo fryktelig redd, som en flight or fight reaksjon. Der og da, i det halve sekundet før jeg innser at det ikke er farlig, så går jeg ut i fra at det er en potensielt livstruende situasjon. Er det noen andre som har det sånn? Jeg har søkt litt på nettet og ser det finnes noen fysiske tilstander som kan forklare dette, men jeg er ikke i tvil om at det er psykisk, bl.a. fordi det forverres dersom jeg er litt frynsete i kantene ellers. Men kan det være noe annet enn ptsd? Jeg kjenner meg igjen i mange av symptomene, men ikke alle. intensiteten er heller sterk nok tror jeg. Får ikke helt andre angstlidelser til å passe heller. Men noe må da være galt med meg? Jeg er hvertfall ikke helt riktig skrudd sammen. Lider også av stadig tilbakevendende depresjoner, om det skulle ha noe å si. Anonymous poster hash: b090d...20a
Pseudonym Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 (endret) slettet. feilpost Endret 28. august 2013 av Pseudonym
Kosetiger Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Jeg er selv voldsomt skvetten, holder på å dø om jeg mister kniven på tallerkenen, om noen snakker til meg når jeg er fokusert på noe annet eller om jeg hører lyder når det er stille Jeg er værst i tider som er stresset. Typ eksamen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Jeg er veldig skvetten, det går dog opp og ned. Nå har jeg en skvetteperiode igjen, alt er skummelt og får meg tip å gispe. Det siste er kanskje verst, for da skjønner de rundt meg at jeg skvatt. Jeg har PTSD da. Anonymous poster hash: 3b21c...f04
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Jeg er veldig skvetten, det går dog opp og ned. Nå har jeg en skvetteperiode igjen, alt er skummelt og får meg tip å gispe. Det siste er kanskje verst, for da skjønner de rundt meg at jeg skvatt. Jeg har PTSD da. Anonymous poster hash: 3b21c...f04 Ja, blir noen kleine situasjoner av og til. Var på butikken en gang og så var det en mann bak meg som sa unnskyld fordi han ville forbi. Dette er en veldig liten butikk og det er omtrent umulig å ikke stå i veien for noen på et eller annet tidspunkt. Jeg visste at det var en mann bak meg, men jeg skvatt fordi han var en halvmeter nærmere enn det jeg trodde. Jeg hoppet til, rygget rett inn i en reol og veltet et par ting som jeg tok i mot i luften. Den stakkars mannen trodde det var noe galt han hadde gjort siden jeg skvatt sånn.. bare for å nevne et av mange eksempler. Anonymous poster hash: b090d...20a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå