Gå til innhold

Katt hoven i ansiktet


Monsterkid

Anbefalte innlegg

Hei!
Katten vår er en kastrert hannkatt som vandrer en del ute. Når han kom innom en tur i går så var han hoven på høyre siden av ansiktet, på kinnet. Som om han hadde et skikkelig bollekinn. Han viste ingen smerter når vi tok på det, og virker ellers frisk og rask. Idag har hevelsen gått litt ned, så det ser ut som at det er på bedringens vei. Men jeg er likevel litt usikker på om vi bør gå til vetrinær eller ikke.

Noen som har noen erfaringer, tips, råd, tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Min ble skikkelig hoven etter han ble stukket av en veps. Han var skikkelig sadist når det kom til å drepe fluer, men stoppet brått etter den dagen... Lurer på hvorfor :fnise:

Vi holdt øye med han etter det og lurte på om veterinær var løsningen, men hevelsen gikk fort ned etter 5 timer. Om det er hoggorm hadde nok oppkast og svimmelhet også vært tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett ringt og rådført meg med en vetrinær i en slik situasjon. Jeg tenker at så lenge hevelsen er på vei ned, han virker i god form, spiser og drikker, at det er greit å bare følge med på han til hevelsen er helt nede. Pus har blitt stukket og brent av en god del veps og humler - og hver gang vi har ringt dyrlegen har de bedt oss om å følge med, at så lenge pusten er normal, så vil det som oftest gå bra. De sa også at en eventuell reaksjon ville skjedd i løpet av en halvtimes tid :) Forresten - har du sett inn i munnen hans? Om du ser at alt virker ok?

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlige svar! Akkurat det jeg så etter. (:
Har ikke sett inni munnen hans, så det skal jeg få gjort. Takk for råd.
Og ellers så ser jeg an litt hvordan det går videre med han, og tar det derifra. Ser an på hevelsen og hvordan det ser ut inni munnen hans, på hvorvidt det er nødvendig å ringe vetrinær eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden kom mellommann hjem med hevelse på ene siden av hodet, tok pus med til vetrinæren og der ble han seditert og masse puss ble "spylt ut" fra hamsterkinnet. Nå går han på penicillin. Han hadde vært i slåsskamp mest sannsynlig. (Selv om han er kastrert og ikke en slosskjempe, finnes det tydeligvis en annen hissigper her ute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...