Silfen Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Altså med strømpistol. Så på noe copsprogram og det ser helt jævlig ut der de ligger og vrir seg ukontrollert på bakken. Så da lurer jeg på om det er like jævlig som det ser ut.
Musaleem Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Nei, men tror det var like før en gang. Så jeg har opplevd det i fantasien, om ikke annet.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Altså med strømpistol. Så på noe copsprogram og det ser helt jævlig ut der de ligger og vrir seg ukontrollert på bakken. Så da lurer jeg på om det er like jævlig som det ser ut. Krysser av for anonym her,for det er ikke noe jeg er stolt av. Men ja det har jeg. Har du noen gang fått et støt fra en elektrisk duppedings eller fått en karamell fra sikringsboksen eller strømopplegget i huset ditt? Ovefør den følelsen du fikk i armen til alle musklene i hele kroppen din. Du kjenner det som at du er i ferd med å dø. Du får ikke pustet og så får du et epeleptisk type anfall der du blacker ut. Når du våkner får du ikke bevegd deg og kan ikke se noe en stund, men hører alt rundt deg. Veldig ubehagelig når du har truendes politifolk sittende med kneet på deg, som snakker til hverandre og du veit de er kapabel til å gjenta faenskapet, eller denge deg med batong, før du kan forsvare deg mot å bli slått. Og ja, jeg pissa meg ut et sted underveis i angrepet på min person, fordi man har ingen kontroll på musklene. Det er en veldig vond opplevelse og ydmykende å bli arrestert når man har våte bukser og har smerter absolutt over alt fra krampene og må stå rett opp og ned og se fram. Dessuten er man ikke helt med i huet rett etterpå heller og jeg fikk hukommelsestap.Jeg huska ikke hvorfor de hadde mishandla meg og hekta meg. Ikke morsomt og ikke som på film, nei. Jeg syns det er uetiskt mot de som blir arrestert, at de programmene viser fram et bilde av politifolka som tøffe i trynet som tar kontroll med tazer, når det de i virkeligheten gjør er å gi en person et elektrosjokk som er sammenlignbart med torturhandlinger. Et sjokk for kroppen som du ville blitt lagt i narkose og fått observert hjerteaktiviteten din med ekg, før de ga noe tilsvarende det elektrosjokket, men rettet mot hjernekativiteten for å behandle klinisk depresjon, på et sykehus. Et tazerangrep på en person er ikke bare vondt men farlig. Jeg mener det er et brudd på menneskerettigheter i og med forbudet mot å torturere personer. Anonymous poster hash: 77a83...f37 Anonymous poster hash: 77a83...f37 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Altså med strømpistol. Så på noe copsprogram og det ser helt jævlig ut der de ligger og vrir seg ukontrollert på bakken. Så da lurer jeg på om det er like jævlig som det ser ut. Krysser av for anonym her,for det er ikke noe jeg er stolt av. Men ja det har jeg. Har du noen gang fått et støt fra en elektrisk duppedings eller fått en karamell fra sikringsboksen eller strømopplegget i huset ditt? Ovefør den følelsen du fikk i armen til alle musklene i hele kroppen din. Du kjenner det som at du er i ferd med å dø. Du får ikke pustet og så får du et epeleptisk type anfall der du blacker ut. Når du våkner får du ikke bevegd deg og kan ikke se noe en stund, men hører alt rundt deg. Veldig ubehagelig når du har truendes politifolk sittende med kneet på deg, som snakker til hverandre og du veit de er kapabel til å gjenta faenskapet, eller denge deg med batong, før du kan forsvare deg mot å bli slått. Og ja, jeg pissa meg ut et sted underveis i angrepet på min person, fordi man har ingen kontroll på musklene. Det er en veldig vond opplevelse og ydmykende å bli arrestert når man har våte bukser og har smerter absolutt over alt fra krampene og må stå rett opp og ned og se fram. Dessuten er man ikke helt med i huet rett etterpå heller og jeg fikk hukommelsestap.Jeg huska ikke hvorfor de hadde mishandla meg og hekta meg. Ikke morsomt og ikke som på film, nei. Jeg syns det er uetiskt mot de som blir arrestert, at de programmene viser fram et bilde av politifolka som tøffe i trynet som tar kontroll med tazer, når det de i virkeligheten gjør er å gi en person et elektrosjokk som er sammenlignbart med torturhandlinger. Et sjokk for kroppen som du ville blitt lagt i narkose og fått observert hjerteaktiviteten din med ekg, før de ga noe tilsvarende det elektrosjokket, men rettet mot hjernekativiteten for å behandle klinisk depresjon, på et sykehus. Et tazerangrep på en person er ikke bare vondt men farlig. Jeg mener det er et brudd på menneskerettigheter i og med forbudet mot å torturere personer. Anonymous poster hash: 77a83...f37 Anonymous poster hash: 77a83...f37
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Anonymous poster hash: 626bf...a80 Det de frivillige personene her gjør er i prinsippet å stikke hånda inn i sikringsboksen å ta tak. Legg merke på hvordan han som presangterer gjentar "less than leathal weapon" hele veien for å overbevise deg. Men faktum er at hjertet kan stoppe og folk kan dø. De tar rett inn i sentralnervesystemet ditt og det kan utløse en epeleptisk aktivitet i hjernen som påfører hjerneskader. Dette er ikke en uskyldig liten elektrisk greie som man bare "stopper folk med" uten videre. Amerikanere = sadister på dette området fordi de er så villige til å trykke på en avtrekker for å ta makt over en annen person. Anonymous poster hash: 77a83...f37 1
Tibbie Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Jeg så en artikkel med video på en eller annen nettavis hvor reporteren og en fra Frp prøvde å bli tazet. De forklarte følelsen svært bra Husker dessverre ikke hvem det gjalt, eller hvem som laget reportasjen 1
Tibbie Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Oj, hva man finner når man googler! Jeg fant videoen jeg nevnte i kommentaren over http://www.tv2.no/nyheter/politisk/se-frppolitikeren-bli-skutt-med-elektrovaapen-her-3746299.html 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Jeg så en artikkel med video på en eller annen nettavis hvor reporteren og en fra Frp prøvde å bli tazet. De forklarte følelsen svært bra Husker dessverre ikke hvem det gjalt, eller hvem som laget reportasjen Jo,men forskjellen på meg og dem er at de visste at de skulle bli tazet,når angrepet kom. Det var et valg de tok ut fra nysgjerrighet, og de visste når det kom til å stoppe. Det visste ikke jeg. Jeg opplevde det jeg trodde var en smertefull død. Det er ikke det samme når man blir truffet imørket av noen man er redd for pga politivold, og at det skjer uten advarsel. Det er helt forskjellig erfaring fra en situasjon der man er nysgjerrig og selv vil føle noe man vet går over, og at en vennligsinnet person er i kontroll. Overmakt som jager deg med tåregass og tazer og når deg igjen, er ikke det samme som " Jah,nå tester vi en tazer mens avisen tar bilde. Smiil!!" De som velger det er i kontroll.Det er ikke de som blir overfalt med en tazer. Anonymous poster hash: 77a83...f37 2
Tibbie Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Jo,men forskjellen på meg og dem er at de visste at de skulle bli tazet,når angrepet kom. Det var et valg de tok ut fra nysgjerrighet, og de visste når det kom til å stoppe. Det visste ikke jeg. Jeg opplevde det jeg trodde var en smertefull død. Det er ikke det samme når man blir truffet imørket av noen man er redd for pga politivold, og at det skjer uten advarsel. Det er helt forskjellig erfaring fra en situasjon der man er nysgjerrig og selv vil føle noe man vet går over, og at en vennligsinnet person er i kontroll. Overmakt som jager deg med tåregass og tazer og når deg igjen, er ikke det samme som " Jah,nå tester vi en tazer mens avisen tar bilde. Smiil!!" De som velger det er i kontroll.Det er ikke de som blir overfalt med en tazer. Anonymous poster hash: 77a83...f37 Sant, men mitt svar var ikke mer feil/rett enn ditt TS lurte på (som jeg fikk inntrykk av i åpningsinlegg) hvordan det føles fysisk å bli tazet, ikke psykisk. Når vi først er inne på temaet, så vet jeg ikke helt om jeg er for det i norsk politi.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Sant, men mitt svar var ikke mer feil/rett enn ditt TS lurte på (som jeg fikk inntrykk av i åpningsinlegg) hvordan det føles fysisk å bli tazet, ikke psykisk. Når vi først er inne på temaet, så vet jeg ikke helt om jeg er for det i norsk politi. Jo,men jeg tror absolutt at situasjonen man er i psykologisk påvirket smertefølelse og hvordan det oppleves. Men det var intressangt å se at vi forteller om det i samme rekkefølgen han og meg. At det er helvetes infamt vondt, og så at man ikke får puste, i den samme rekkefølgen. Jeg syns det var fint at du fant den linken Jeg trenger vel neppe å si at jeg ikke er for det i Norge? (Har man sadistiske tendenser og vil få ut aggresjon på andre, så bli politi i Tyrkia...) Anonymous poster hash: 77a83...f37
Tibbie Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Jo,men jeg tror absolutt at situasjonen man er i psykologisk påvirket smertefølelse og hvordan det oppleves. Men det var intressangt å se at vi forteller om det i samme rekkefølgen han og meg. At det er helvetes infamt vondt, og så at man ikke får puste, i den samme rekkefølgen. Jeg syns det var fint at du fant den linken Jeg trenger vel neppe å si at jeg ikke er for det i Norge? (Har man sadistiske tendenser og vil få ut aggresjon på andre, så bli politi i Tyrkia...) Anonymous poster hash: 77a83...f37 Dersom alternativet er en ekte pistol, så vil jeg tro at tazing er hakket bedre. Men nå er det jo slik at ikke alle tåler et elektrosjokk (hjertet), og man kan da dø. Politiet vet gjerne ikke så mye om helsa til den de skyter.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 De sier tazers er det nye våpenet mot overfall/voldtekt... Har de ikke tenkt på at dersom dette blir lovlig, blir det også lovlig for overgriperne? Det er jo en briljant mulighet, offeret faller i bakken før de aner hva som skjer og når de kommer til seg selv har overgriperen overtaket for lengst. Anonymous poster hash: 4beb8...d22 2
Silfen Skrevet 29. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 29. august 2013 Men overgripere har det gjerne uansett?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Men overgripere har det gjerne uansett? Noen, kanskje, men å lovlig- og tilgjengeliggjøre det vil vel gjøre at flertallet av lugubre typer får hendene på det. Og dersom man har tenkt å overfalle noen er det ikke verre enn å gjemme seg i et smug og taze offeret før de rekker å ta opp sin egen. Anonymous poster hash: 4beb8...d22
Gjest meh Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 De sier tazers er det nye våpenet mot overfall/voldtekt... Har de ikke tenkt på at dersom dette blir lovlig, blir det også lovlig for overgriperne? Det er jo en briljant mulighet, offeret faller i bakken før de aner hva som skjer og når de kommer til seg selv har overgriperen overtaket for lengst. Problemet med dette er at det som regel er bare de kriminelle som sitter igjen med disse våpnene hvis man forbyr lovlydige folk å ha dem. Nå er da en fellesnevner i disse sakene at de gjøres i impuls og ikke er overlagt, de som planlegger slikt nøye vil nok som oftest få tak i taser hvis de går inn for det. Dog så må man selvsagt straffe feil bruk veldig strengt hvis man tillater folk å eie taser.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 De sier tazers er det nye våpenet mot overfall/voldtekt... Har de ikke tenkt på at dersom dette blir lovlig, blir det også lovlig for overgriperne? Det er jo en briljant mulighet, offeret faller i bakken før de aner hva som skjer og når de kommer til seg selv har overgriperen overtaket for lengst. Anonymous poster hash: 4beb8...d22 Hvem har snakket om at det skal bli lovlig? Anonymous poster hash: 77da7...252
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå