Gå til innhold

Pityriasis versicolor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dette i mange år. (Hvite pigmentflekker på ryggen) Bruker Daktacort krem og blir kvitt det en stund, men det kommer alltid tilbake.

Noen som har noe annet å anbefale? Tablettkur?

Jeg har vært hos hudlege, men det er de samme rådene om de vanlige kremene. Og jeg er jo ikke plaget på annen måte enn at jeg ikke synes det er særlig pent.

Anonymous poster hash: 3d5b4...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge behandler du med kremene når du først starter? De vanlige kremene har ulike måter å doseres på, 1-2 gang daglig osv. Det viktige er at man behandler hele kuren på 1-2 uker og deretter fortsetter 1 gang i uka i mange uker for å hindre at det kommer tilbake. Det hjelper ikke å slutte etter et par dager dersom utslettet forsvinner. Vet ikke om du har prøvd ren "soppkrem" uten effekt siden Dactacort er kombinasjon mellom soppkrem og steroidkrem, men det er ofte nok med bare soppkrem som Lamisil eller Fungoral. Men det er VIKTIG å ikke slutte behandlingen med en gang man blir kvitt det. Det finnes tablettbehandling men det er mye bivirkninger, så det enkleste for deg er ikke bestandig det beste for kroppen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...