Gå til innhold

Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stor erfaring med hunder, men liten erfaring med valper.

Er det normalt at valper kan ha en dag der de "må" være aktive hele dagen?

Den har dager (flest av disse) der han står opp, ligger rolig og venter til morgen turen, vi går tur, vi kommer hjem, han legger seg rimelig kjapt etter det, og utenom små opp/ned-titte-litt-rundt så ligger han og slapper av til ettermiddags turen, og samme rutine etter dette, frem til kveldstur og da natta.

MEN, så har han noen (få) dager som i dag. Han vil IKKE være i ro. Har trent lite, om ingenting på "ro-trening", ettersom han så og si aldri har problemer med dette, og jeg derfor ikke ser det som et problem i det store. I dag har han fra morgen til nå, vært aktiv hele tiden. Skal leke, skal snuse, skal opp, ned, frem og tilbake. Bjeffe litt fordi han vil leke, ule litt fordi han vil ha kos. Må konstant opp og se hva han driver med ettersom han har en tendens de "urolige" dagene til å spise ting han ikke får lov til.

Ro-trening er egentlig ikke det jeg trenger som tips for det plager meg ikke, lurer bare på om dette er normalt? At valper har dager der de har "makk i rævva"?



Anonymous poster hash: 4ac62...92a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde det var mer normalt for valper å ha "makk i rævva" ganske så ofte... I alle fall min erfaring...

Så, ja, det er nok normalt. Kanskje valpen sparer opp energi de andre dagene for å plutselig bruke all energien på en og samme dag? :danse:

Hvilken rase er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den er understimulert og vil ha litt hjernetrim? Ellers er det bare litt maur i beina.

Overse overdreven 'hyperaktivitet' og ros og gi oppmerksomhet når valpen på eget initiativ legger seg til ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en del hjernetrim, på hver tur. Går tur, der den i begynnelsen får "bestemme" litt eget tempo, snusing etc, for så og trene på hjemveien når den er mindre gira :) trene på å gå fint, søk, hoppe over hindringer, innkalling ol.

Men er tydligvis normalt med makk i rævva ;)

Jupp, roser den når den selv legger seg til å hvile (ikke med vanlig hviling), men om den er hyper og etter hvert finner ut at det ikke funker med ul og bjeff, når den da legger seg så blir den rost med godis.

Er en SH!



Anonymous poster hash: 4ac62...92a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står SH for? :klo: Ikke inni alle forkortelser...!



Anonymous poster hash: 19e5f...667
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...