Gå til innhold

Noen som kan hjelpe litt med matte? :D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(1 + x/100)^19 = 15000
Her er altså oppgaven. Å løse den er ikke noe stress, men oppgaven er altså å lage en oppgavetekst til denne likningen. Har dere noen forslag? Trenger ikke å være grusomt komplisert. Gjerne noen linker til sider på nettet hvor jeg kan lese om dem. For jeg har saumfart boken min, og finner ikke en ENESTE likning som ligner blant eksemplene :sukk:
Hjelp mottas med takk!


Anonymous poster hash: 655e4...884
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du tar MAT101 ved UiB, for jeg har gjort nøyaktig den samme obligatoriske oppgaven.

Du trenger jo ikke å kopiere mitt svar, men jeg fant på noe sånt tøv som følgende:

Vi har et tilfelle med celledeling hvor 1 celie blir til 15000 celler i løpet av 19 timer. Finn ut hvor
mange prosent denne cellebestanden øker med for hver time, om vi antar prosentvis økning
per time er konstant.


Anonymous poster hash: 47e56...a44
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare finne på noe annet, som f.eks.

Du lånte en bok på det lokale biblioteket for 19 år siden. I følge forskriftene koster det 1 krone om du leverer det første året, men med rente som legges til for hvert år, og rentes rente, så sier de nå at du skal betale 15 000 kr! Hvor mye blir den årlige rentefoten i dette tilfellet?



Anonymous poster hash: 47e56...a44
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Har du sidetall fra boken eller hvor jeg finner noe i notatene til Amir? Meget mulig jeg er elendig å lete, men finner ikke noe som likner.



Anonymous poster hash: 655e4...884
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Har du sidetall fra boken eller hvor jeg finner noe i notatene til Amir? Meget mulig jeg er elendig å lete, men finner ikke noe som likner.

Anonymous poster hash: 655e4...884

Jeg fant på begge de to eksemplene ovenfor selv, har ikke funnet noe lignende i noen bok!

Anonymous poster hash: 47e56...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...