Gjest Svampebob1 Skrevet 29. august 2013 #21 Skrevet 29. august 2013 Nei for man må faktisk gjøre en innsats for å få det man ønsker seg, når man fortjener å få det! Ja, som regel er det slik. Noen må jobbe for å få den bilen man vil ha. Andre får den gratis av foreldrene sine ;-). Noen har flaks og møter den rette på første daten etter man blir singel, andre har uflaks og er singel i 10 år etterpå. Hvorfor blir noen født inn i fattigdom, krig og nød mens andre inn i rikdom og får alt servert på sølvfat? Hvorfor klarer noen å få det de ønsker til tross for at de virker til å ha alle odds mot seg? Og hvorfor er det slik at noen som har alt de trenger ender opp som narkomane, kriminelle osv? Livet er ikke rettferdig. Men det nytter ikke å sette seg ned for å klage. Vil man virkelig ha noe, så må man gjøre som du sier: Gjøre en egeninnsats for å øke sjansene for at man skal få det man vil ha. Mike Tyson var foreldreløs i ghettoen og hadde alle odds mot seg, men ble verdensmester i boksing da han møtte treneren sin. Så døde treneren og Tyson endte opp med å bli kriminell igjen, ødela karrieren sin og endte i fengsel siden han ikke lenger hadde de forutsetningene han trengte. (anbefaler forøvrig dokumentaren om Mike Tyson som ligger på Netflix om du er interessert i dette i forhold til selvutvikling. Jeg lærte mye om forutsetninger der). Mye handler om å ha de riktige forutsetningene også. De må man og jobbe for om man skal oppnå det man ønsker. Og hva om man har de rette forutsetningene for å oppnå f.eks. drømmekjæresten og drømmekjæresten ikke eksisterer? Hva om det ikke finnes en god match for deg eller meg? Og om drømmekjæresten finnes, så skal man være på rett sted til rett tid også for å oppdage hverandre. Dette var det faktisk du som fikk meg inn på ;-).
Gjest Arbeider Skrevet 29. august 2013 #22 Skrevet 29. august 2013 Enig, det er mange bra mennesker som vil sette pris på det å dele livet med et annet menneske, men som likevel aldri vil kunne få en kjæreste. Anonymous poster hash: 3f083...638 Selvsagt, men samme kan man si om de som får kreft. Ellers er det ganske mange som er i dårlige forhold. Synes ikke det er noe å misunne.
Nettinettet Skrevet 29. august 2013 #23 Skrevet 29. august 2013 Og hva om man har de rette forutsetningene for å oppnå f.eks. drømmekjæresten og drømmekjæresten ikke eksisterer? Hva om det ikke finnes en god match for deg eller meg? Og om drømmekjæresten finnes, så skal man være på rett sted til rett tid også for å oppdage hverandre. Dette var det faktisk du som fikk meg inn på ;-). Vel om drømmekjæresten ikke eksisterer, har man mest sannsynlig feil drømmer og bør begynne å være litt mer realistisk. Selvfølgelig finnes det er god match for både deg og for meg og for alle andre som virkelig vil finne noen. Det handler om å vær bevisst, ta rett valg, lære av sine feil, lære av sine erfaringer og lete videre. Jeg tror det er en mening med alt, fordi man selv kan finne en mening med det. Og rett tid og sted er bare noe vi har funnet på for å lage unnskyldninger for oss selv. Nei, ikke alle fortjener en kjæreste, men de som fortjener det bør få det hvis det er det de ønsker.
Gjest Svampebob1 Skrevet 29. august 2013 #24 Skrevet 29. august 2013 Vel om drømmekjæresten ikke eksisterer, har man mest sannsynlig feil drømmer og bør begynne å være litt mer realistisk. Selvfølgelig finnes det er god match for både deg og for meg og for alle andre som virkelig vil finne noen. Det handler om å vær bevisst, ta rett valg, lære av sine feil, lære av sine erfaringer og lete videre. Jeg tror det er en mening med alt, fordi man selv kan finne en mening med det. Og rett tid og sted er bare noe vi har funnet på for å lage unnskyldninger for oss selv. Nei, ikke alle fortjener en kjæreste, men de som fortjener det bør få det hvis det er det de ønsker. Ja, det er jo et spørsmål om hvor langt man er villig til å strekke seg også. Jeg har vært vant til å strekke meg veldig langt. Jeg er fortsatt villig til å strekke meg langt, men på enkelte punkter har jeg et "bristepunkt". Strekker jeg meg ut over dette, så skaper det problemer for meg. Jeg kan gjøre dette midlertidig så lenge jeg har forutsetningene til å rydde opp i ettertid, men jeg er ikke villig til å gjøre dette med mindre det er for en god sak. Det er mye som skal på plass for at man skal klare å ha et forhold som går i pluss. Grunnleggende ting fra begges sider. Så om man fortjener eller ikke er egentlig ikke noe av betydning, hvis jeg skal kverulere litt med deg her nå ;-). Men snille og gode mennesker fortjener uansett det beste, synes nå jeg. Du fortjener det, selv om du ikke alltid har vært like snill mot meg når vi har diskutert tidligere ;-).
Gjest .-L-. Skrevet 29. august 2013 #25 Skrevet 29. august 2013 Jeg tror nok at man innerst inne vet om man er et bra menneske eller ikke og det er jo da man fortjener en kjæreste. Viktig å ta risken ja, uten det tror ikke jeg man kan vinne førstepremien! :D Jeg tror ikke helt det, men det er meg.
Gjest Svampebob1 Skrevet 29. august 2013 #26 Skrevet 29. august 2013 Jeg tror ikke helt det, men det er meg. Man kan ha gode intensjoner, men det betyr ikke at man blir oppfattet slik av andre. Det betyr faktisk heller ikke at de gode intensjonene man har er riktig for alle. Så gjelder det da kanskje også å ha selvinnsikt nok til å skjønne selv når en har tråkket noen på tærne, evne til å være selvkritisk og vilje til å prøve å møte den andre for å rydde opp. Det er en av tingene som jeg anser at må til for at jeg skal kunne være i et forhold. Jeg ønsker også det samme av den andre.
Gjest .-L-. Skrevet 29. august 2013 #27 Skrevet 29. august 2013 (endret) Vel, det jeg mener er at mange går sikkert rundt og tror det er "gode" mennesker, men er i grunn ikke det. Det er veldig greit å ha en klar definisjon på hva et godt menneske er. Er det en som ofrer sin tid for å drive bistand i Afrika? Eller er en god person en som oppfører seg hyggelig, hjelper vennene sine og har normal folkeskikk? Det å definere hva det vil si å være et bra menneske menneske blir i grunn veldig subjektivt. Så er det også slik som svampebob sier at folk gjerne danner inntrykk av deg basert på veldig lite info. Et eksempel kan være hvis du har en dårlig dag og sier uheldige ting. Dette blir da den eneste informasjonen disse folkene som nettopp har møtt deg har til å danne et inntrykk av deg. Fortjener man ikke en kjæreste selv om man har dårlige dager? Så ja, siden hva det vil si å være et bra menneske er en subjektiv definisjon, blir det veldig vagt å si at man fortjener en kjæreste fordi man er et bra menneske. Edit: Skrivefeil og misformuleringer. Endret 29. august 2013 av .-L-.
Gjest Svampebob1 Skrevet 29. august 2013 #28 Skrevet 29. august 2013 Så ja, siden hva det vil si å være et bra menneske er en subjektiv definisjon, blir det veldig vagt å si at man fortjener en kjæreste fordi man er et bra menneske. En del blir jo også til bedre mennesker når de kommer inn i et forhold. Hva med de som ikke har det så bra? Er det ikke akkurat de som fortjener mest å få det bedre? ;-) Jeg er sikker på at mange av de kyniske og bitre menneskene man brenner seg litt på via nettdating ikke er slik mot sine nære og kjære. Jeg er sikker på at de selv har blitt slik fordi de har brent seg litt på andre mennesker. 1
Gjest .-L-. Skrevet 29. august 2013 #29 Skrevet 29. august 2013 (endret) Vel, jeg synes man burde jobbe for noe dersom man skal si at det er fortjent. At noen må være i et forhold for å fungere normalt synes jeg i grunn bare vitner om at man trenger å jobbe med seg selv. Endret 30. august 2013 av .-L-. 2
Knirke Skrevet 29. august 2013 #30 Skrevet 29. august 2013 Kan ikke folk bare spare seg analysene og innrømme en gang for alle at kjærlighet handler om FLAKS mye mer enn om man fortjener det eller ei? Jeg kan jo være den perfekte partner for noen, men det spiller jo ingen rolle hvis jeg aldri møter stakkaren!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #31 Skrevet 29. august 2013 Kan ikke folk bare spare seg analysene og innrømme en gang for alle at kjærlighet handler om FLAKS mye mer enn om man fortjener det eller ei? Jeg kan jo være den perfekte partner for noen, men det spiller jo ingen rolle hvis jeg aldri møter stakkaren! Nå bruker ikke kvinner mye tid på å jakte på menn heller da. Og nei, å kle seg / sminke seg er ikke det samme som å jakte Anonymous poster hash: 3f083...638
Gjest Svampebob1 Skrevet 29. august 2013 #32 Skrevet 29. august 2013 Vel, jeg synes man burde jobbe for noe dersom man skal si at det er fortjent. At noen må være i et forhold for å fungere normalt synes jeg i grunn bare vitner om at de trenger å jobbe med seg selv. Til nå har ikke jeg møtt ett eneste menneske som ikke har issues. Om de så har lært seg å fungere "normalt" alene betyr ikke at de er i stand til å fungere i et forhold, for den saks skyld. Men om man MÅ ha noen fordi man ikke har ryddet opp hos seg selv og ikke klarer å være alene er noe annet hvis det fører til at en tar desperate valg. Alenetid tvinger en til å ta tak i fortiden og rydde opp i toppetasjen. Et sunt og stabilt forhold kan hjelpe en til å gjøre akkurat det samme. Jeg tror at visse betingelser skaper en høyere sjanse for visse ting, men ikke på at det er noe fasitsvar for noe. Folk har funnet hverandre under alle mulige omstendigheter i sikkert tusenvis av år. Ingenting er perfekt. 1
Knirke Skrevet 29. august 2013 #33 Skrevet 29. august 2013 Nå bruker ikke kvinner mye tid på å jakte på menn heller da. Og nei, å kle seg / sminke seg er ikke det samme som å jakte Anonymous poster hash: 3f083...638 Newsflash... Både jakt og fiske handler om flaks det også!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #34 Skrevet 29. august 2013 Newsflash... Både jakt og fiske handler om flaks det også! Newsflash... Man får verken dyr eller fisk om man ikke jakter eller fisker. Anonymous poster hash: 3f083...638
Knirke Skrevet 29. august 2013 #35 Skrevet 29. august 2013 Newsflash... Man får verken dyr eller fisk om man ikke jakter eller fisker. Anonymous poster hash: 3f083...638 Fail... Så langt strekker ikke jakt- og fiskeanalogien! Begge handler om flaks, begge handler om å forfølge noe, begge handler om om teknikker. Men der stopper det. Man kan jo vitterlig få seg kjæreste uten å jakte på en! Men man får definitivt ikke en elg eller laks til å komme krypende opp i senga I parforhold mellom mennesker er det jo i begges interesse å møtes og bli forelsket. Elgen og laksen på sin side har det nok best uten vår innblanding
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #36 Skrevet 29. august 2013 Fail... Så langt strekker ikke jakt- og fiskeanalogien! Begge handler om flaks, begge handler om å forfølge noe, begge handler om om teknikker. Men der stopper det. Man kan jo vitterlig få seg kjæreste uten å jakte på en! Men man får definitivt ikke en elg eller laks til å komme krypende opp i senga I parforhold mellom mennesker er det jo i begges interesse å møtes og bli forelsket. Elgen og laksen på sin side har det nok best uten vår innblanding Poenget er at sjansen øker betraktelig om man gjør en innsats. Anonymous poster hash: 3f083...638 1
Nettinettet Skrevet 29. august 2013 #37 Skrevet 29. august 2013 Vel, jeg synes man burde jobbe for noe dersom man skal si at det er fortjent. At noen må være i et forhold for å fungere normalt synes jeg i grunn bare vitner om at de trenger å jobbe med seg selv. Den er jeg veldig enig i! Og det er vel litt det jeg mener med at man innerst inne vet om man er et bra menneske eller inne. Å se sin egen verdi tror jeg vi alle gjør, men det handler om hvor ærlige vi er villige til å være med oss selv, eller hvor "skada" vi er med tanke på hvordan vi ser oss selv. Et menneske som gjør så godt han/hun kan og har selvinnsikt mener jeg er et bra menneske.
Nettinettet Skrevet 29. august 2013 #38 Skrevet 29. august 2013 Kan ikke folk bare spare seg analysene og innrømme en gang for alle at kjærlighet handler om FLAKS mye mer enn om man fortjener det eller ei? Jeg kan jo være den perfekte partner for noen, men det spiller jo ingen rolle hvis jeg aldri møter stakkaren! Jeg kommer aldri til å si meg enig i at det handler mest om flaks, for jeg ser det motsatte hver eneste dag. Den som leter, finner 1
Gjest .-L-. Skrevet 30. august 2013 #39 Skrevet 30. august 2013 (endret) Kan ikke folk bare spare seg analysene og innrømme en gang for alle at kjærlighet handler om FLAKS mye mer enn om man fortjener det eller ei? Jeg kan jo være den perfekte partner for noen, men det spiller jo ingen rolle hvis jeg aldri møter stakkaren! Det man kan gjøre er å sette seg selv i en posisjon slik at sjangsene for å treffe en partner øker betydelig. Det man også ser er at det veldig ofte er et mønster eller en tendens i hvordan denne prosessen skjer, altså når man går fra å møtes --> holde på. Det har ingenting med flaks å gjøre i grunn, det er bestemte handlinger som gir resultater. Alt fra å trene opp kroppen sin, til å trene opp sosiale ferdigheter for å så bruke dette til noe fornuftig Det man heller kan si er at det var flaks, er at man traff akkurat den partneren man endte opp med, det er mer tilfeldig spør du meg. Man må jo treffe hverandre på rett sted til rett tid. Den er jeg veldig enig i! Og det er vel litt det jeg mener med at man innerst inne vet om man er et bra menneske eller inne. Å se sin egen verdi tror jeg vi alle gjør, men det handler om hvor ærlige vi er villige til å være med oss selv, eller hvor "skada" vi er med tanke på hvordan vi ser oss selv. Et menneske som gjør så godt han/hun kan og har selvinnsikt mener jeg er et bra menneske. Jeg likte den definisjonen da , men sikkert ikke alle som er enige i det. Endret 30. august 2013 av .-L-.
Nettinettet Skrevet 31. august 2013 #40 Skrevet 31. august 2013 Jeg likte den definisjonen da , men sikkert ikke alle som er enige i det. Erfaringen min er at mennesker som er sånn, er mer stabile psykisk og er mer evnet til å være i ett forhold enn andre. Og det er vel til syvende og siste det det handler om. Vi er alt for flinke til å vektlegge materalistiske kvaliteter, verdier og utseende, men vi glemmer ofte å tenke over hvordan en person er psykisk. Hvordan vil den personen være å leve med på bakgrunn av hvordan den personen har det med seg selv. Hvor krevende vil personen være ut i fra det man selv kan gi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå