Gå til innhold

Kan oppsigelse sendes per e-post?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fri ut uken og skal si opp jobben. Kan jeg sende på mail eller må jeg dra innom personlig? Jeg har heller ikke scanner, så jeg får ikke signert.

Anonymous poster hash: 16996...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send melding om oppsigelse på epost i dag, så leverer du signerte papirer når du er tilbake på jobb. På den måten har arbeidsgiver lite han skulle ha sagt ang. den saken.



Anonymous poster hash: a6169...5b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener mannen min sa opp på epost i ferien og fikk signere et brev første dag tilbake. Bare bruk en "offisell epost" kanskje?



Anonymous poster hash: 4effa...e16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sa opp jobben min for 2 år siden, hadde jeg ferie. Da bestemte jeg meg for å skrive en oppsigelse å gå innom jobben og levere den. Da fikk jeg tatt en prat med sjefen og vi ble enig om når min siste arbeidsdag skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt nok å sende på epost, men lever signert brev så snart du har anledning. Skriv gjerne det i eposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-post ER et brev og en e-postoppsigelse er juridisk gyldig. Noen bedrifter henger igjen i gammeldags papirtankegang og tror de må ha noe som er fysisk signert, insisterer de på det kan de sikkert få det, men e-post holder i massevis.

Jeg har skrevet en oppsigelse på en postit-lapp en gang. Det var naturligvis også juridisk gyldig, og jeg syntes det var en passende avslutning på et arbeidsforhold et sted hvor man ble oppfordret av sjef og eiere til å svindle kunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring ble det ikke akseptert å sende epost og siden jeg måtte avslutte før en bestemt dato slik at jeg kunne begynne den nye jobben, måtte jeg levere det skriftlig dagen etter. Det var nemlig datoen jeg leverte det på papir som ble tatt i betraktning.

Derfor tenker jeg at alle burde dobbeltsjekke dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...