AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Mannen og jeg vurderer å flytte fra byen vi bor i til ei lita bygd. Mannen jobber turnus så det er uansett hvor i landet han bor og jeg har en jobb der jeg ikke trives i så kan lett bytte. Jeg har alltid som barn hatt et ønske om å bo på et småbruk/gård og trives godt med husstell og den slags. Jeg er ikke noe karrierekvinne og trives så lenge jeg har inntekt på noe vis. Familie og barn er det jeg ønsker av midt liv. Mannen jobber i området vi tenker å flytte til å trives veldig godt der, skryter av folka og området. Noen av dere som har tatt spranget å flytta fra hjemplassen til en mye mindre bygd? Trivdes dere eller angret dere stort? Anonymous poster hash: 38457...ef1
Wilmus Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Vi flyttet fra oslo til et småbruk oppafor en dalgrend 3 timer nordover for to år siden. Alt i alt trives jeg godt, men alt har sine fordeler og ulemper selvfølgelig. Man får fort brakkesjuke av å gå hjemme med en liten unge. Her er det ikke barselsgruppe, cafeer eller lekeplasser hvor man kan treffe andre i samme situasjon. Man er mutters alene, og det er vanskeligere å bli kjent med folk på egen alder. De gamle i bygda (dem det er mest av) har vært veldig åpne og hjelpsomme, så det er gjennom dem vi tilslutt har blitt kjent med deres barn og barnebarn. Det er jo klart deilig å ha stor plass å boltre seg på, skog og fjell rett utafor hageporten, ro og fred og godeoppvekstvilkår for småbarna:) Men husk på bygdesladdern! Naboene mine vet sikkert mer om meg enn jeg selv gjør!
Tibbie Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Jeg har bodd både i storbyer, småbygder og på landet. Selv trives jeg best i storbyen siden det er så mange muligheter der... Men det er fremdeles koselig på landet (og det er spesielt billig å bo der). Jeg savnet mest at alt var så langt uanna, men likte litt å kunne være ute uten at det er masse folk rundt om kring. Setter også pris på dyremangfoldet. Om dere fikser dere en plass å leie før dere kjøper, kan dere ha et prøveår for å se om dere trives 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå