Gå til innhold

Lese tidlig om morgenen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ny student i år, og jeg sliter med å få lesero, da det er støy hele dagen fra de som bor i blokka. Jeg vurderer derfor å snu døgnet sånn at jeg kan stå opp kl 4 og lese noen timer da, når det er stille.Er det noen av dere som står opp tidlig for å lese, hvordan fungerer det for deg?



Anonymous poster hash: cc46b...7b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville heller gjort det omvendt, snu døgnet andre veien, sove til langt på dag og sitte oppe om natten og lese.



Anonymous poster hash: aa96d...6cd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning er ørepropper pluss ev. hørselvern i tillegg. Slik vi hadde da vi sprengte TNT i militæret. Og ev. lesesal.



Anonymous poster hash: 1de52...57c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bråker om kvelden/natta også, så det er ikke noe vits å prøve å lese da. Også må jeg på skolen mellom kl 8-11, så jeg kan jo ikke sove så lenge. Jeg liker meg ikke på lesesalen, blir stressa av å være der og får ikke til å konsentrere meg. Ørepropper kan jeg ikke bruke så mye, for jeg får så vondt i øregangene, bruker det ofte om natta fra før av. Pleier å sitte med et stort headset som stenger ute lyd, men det fungerer ikke alltid så bra. Hørselsvern har jeg ikke, tror ikke jeg kommer til å kjøpe det heller :laugh:

Men tror jeg prøver å lese fra 5:30 i stedet for 4, det skal jeg nok klare fint :)

-TS



Anonymous poster hash: cc46b...7b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor liker du ikke lesesalen, TS?

Selv liker jeg den ikke fordi jeg føler jeg er i veien for andre, det er jo heeeeeeelt stille. Hvis jeg feks blir sulten, må på do, vil høre på musikk etc så plager jeg jo andre studenter. Greit å være helt alene på et rom uten å måtte ta hensyn til andre folk.

Hva med å høre på musikk mens du leser da? Klassisk feks, så stenger du ut det andre bråket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjoenner hva du mener TS - har vaert i samme situasjon selv og det er kjipt. Jeg bare dro paa lesesalen og ble etterhvert vant til aa jobbe der. Paa en maate er det litt deilig, for da vet du at mens du er der er det 'lesetid' mens hjemme har du fritid. For meg har dette funket veldig greit i det siste, men det var veldig vanskelig aa venne seg til. Jeg synes det er lurt av deg aa staa opp tidlig for aa lese i tillegg. Det gjoer jeg under eksamenstider og hvis jeg har mye lesing aa gjoere fordi jeg jobber veldig bra om morgenen, og jeg synes det er deilig at det er saa stille og rolig rundt meg i morgentimene. I tillegg, hvis du staar opp tidlig og jobber for saa aa dra paa universitetet kan du jo faa gjort mesteparten av lesingen tidlig paa dagen og ha hele resten av dagen fri til aa gjoere andre ting - kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker du ikke lesesalen, TS?

Selv liker jeg den ikke fordi jeg føler jeg er i veien for andre, det er jo heeeeeeelt stille. Hvis jeg feks blir sulten, må på do, vil høre på musikk etc så plager jeg jo andre studenter. Greit å være helt alene på et rom uten å måtte ta hensyn til andre folk.

Hva med å høre på musikk mens du leser da? Klassisk feks, så stenger du ut det andre bråket

Jeg synes det er vanskelig å konsentrere meg når det er så mange folk rundt meg, blir stressa av det, er bare sånn jeg er. Også liker jeg ikke at jeg må være så stille heller, ekkelt hvis man lager en lyd når det er helt stille. Jeg pleier å høre på musikk i blant, men det er litt forstyrrende det og.

Skjoenner hva du mener TS - har vaert i samme situasjon selv og det er kjipt. Jeg bare dro paa lesesalen og ble etterhvert vant til aa jobbe der. Paa en maate er det litt deilig, for da vet du at mens du er der er det 'lesetid' mens hjemme har du fritid. For meg har dette funket veldig greit i det siste, men det var veldig vanskelig aa venne seg til. Jeg synes det er lurt av deg aa staa opp tidlig for aa lese i tillegg. Det gjoer jeg under eksamenstider og hvis jeg har mye lesing aa gjoere fordi jeg jobber veldig bra om morgenen, og jeg synes det er deilig at det er saa stille og rolig rundt meg i morgentimene. I tillegg, hvis du staar opp tidlig og jobber for saa aa dra paa universitetet kan du jo faa gjort mesteparten av lesingen tidlig paa dagen og ha hele resten av dagen fri til aa gjoere andre ting - kjempedeilig!

Hmm, jeg må kanskje gi lesesalen noen flere sjanser før jeg gir det opp. Virker veldig fint å kunne komme hjem og vite at man har fri :)

Anonymous poster hash: cc46b...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...