AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #21 Skrevet 29. august 2013 Går det an å være så naiv å tro at barnetrygden skal dekke alle utgiftene man har ved barn?? Seriøst? Å ha barn er ikke gratis og utgiftene dekkes ikke av staten... Siden du er uenig om utgiftene får dere begge samle kvitteringer på utstyr etc og gå igjenom og faktisk bli enige om en fordeling og om disse utgiftene er nødvendige eller ikke. Husk at ting vokses fra og slites ut, det kan godt være de trenger flere par sko og jakker i løpet av en sesong. Når dere foreldre bor så nært hverandre, så få rman faktisk tåle at ungene går litt frem og tilbake på besøk.Det er både absurd og unaturlig å klage på dette. Eller forventer du at ungene ikke sla vise seg hos mor i dine uker? Det er jo en god situasjon for ungene, så at du er misfornøyd med dette kan jeg bare ikke forstå. HUsk at ditt forhold til mor ikke skal gå ut over barna! Ikke bland økonomi og følelser. Ditt forhold og følelser overfor barnas mor er irrelevante i denne sammenheng. Tenk igjenom hvorvidt din misnøye er sakelig begrunnet i økonomi eller faktisk skyldes dine negative følelser for mor. Anonymous poster hash: b2d4c...402 Trådstarter igjen. Du virker en smule forutinntatt her. Legg hele barnetrygden til side, legg i grunn alt til side. Vi har ikke en samværsavtale, ingen avtale overhodet. Vi praktiserer 50% samvær, men det er mye tull, og slik det er nå så samarbeider vi for dårlig. Alt er basert på mistillit, og krav. Jeg gidder det ikke lenger. Nå vil jeg ha på plass dette. Så til barnetrygden. Nei, jeg tror ikke at det dekker alle utgifter ved barn. Hvorfor skulle jeg tro det? Jeg har hatt barn i 10 år, jeg vet veldig godt hva det koster. Jeg er også godt kjent med at ting slites ut. Har hatt klær i over 40 år selv, og jeg kjøper klær til barna akkurat slik hun gjør. Mitt poeng er at vi må velge hva vi går for. Delt bosted mener jeg er best, men blir det ikke slik så får det så være. Men da er jeg bidragspliktig (i praksis er det slik idag). Så er mitt spm. Hva skal jeg etter loven betale utover bidrag..., her kjenner jeg ikke godt nok til hvordan det henger sammen. Belive me, jeg skal betale alt hva som kreves. Det er ikke problemet. Det jeg ikke vil, er å la meg bli manipulert og lurt av det mennesket noe mer. Nok er nok. At vi bor nærme hverandre er veldig gunstig. Det gjør at vi kan ha 50% samvær. Det er en bonus at barna kan ha de samme kameratene, den samme skoleveien og kort vei til mamma eller pappa. Jeg er helt for alt dette. Det jeg ikke er for er når min eks bruker det mot meg, og som en behov barna har at de må komme til henne, fordi jeg ikke har hage, eller stort soverom hvor de kan leke. Det er svindyrt å bo her jeg bor, men alternativene er ikke der m.m. vi går bort fra 50% samvær. Det ønsker jeg ikke. Mine følelser for mor er helt fucked up, men det er ikke poenget. Jeg vil at ting skal være på stell, og riktig. Å på på plass en samværsavtale eller avtale om delt bosted er derfor det viktigste for mitt vedkommende. Anonymous poster hash: 9522f...ee3 1
regine Skrevet 29. august 2013 #22 Skrevet 29. august 2013 Og jeg syns du er smålig og lager bråk for ingenting. Du har nemlig forsørgerplikt for dine barn, selv om du ikke skal betale bidrag pga 50% samvær eller delt bosted. Det blir nemlig ikke sånn at om du får avtalefestet delt bosted så slipper du plutselig å betale. Du kan få en tusenlapp i mnd i barnetrygd, men når du sier du tjener over 700 000 i året, så er faktisk det en pølse i slaktetiden. Du ønsker altså å lage masse bråk over ? Jeg syns også du er like ille som din eks når det gjelder å krangle og kverulere i mailer. I stedenfor å være saklig og evt. liste opp det du har betalt, er det masse karakteristikker av henne som GARANTERT gjør samarbeidet verre - ikke bedre. Det er greit at man til tider ønsker å fortelle eks nøyaktig hvor idiot vedk er - men hvis du tror at du da kommer ut som "vinneren" feks. på famvernkontoret med den type korrespondanse du viser her - så tar du feil. DU framstår nemlig som like kverulerende og like lite interessert i samarbeid som din eks. Ser ingen forskjell på dere i korrespondansen, selv om du hevder du har gjernet kranglinger fra henne. Du er nedlatende, kommer med påstander og karakteristikker og er generelt like lite voksen som henne i din kommunikasjon. Jeg er ikke uenig i at en samværsavtale hadde vært lurt. Men for å få til det må du faktisk sette deg ned og tenke gjennom hvordan du framstiller både deg selv og saken. Og ikke minst - hvordan DU kommuniserer med henne. Det nytter nemlig ikke å forandre andre/kreve at de skal forandre seg. Den eneste du kan gjøre noe med er deg selv. Og det er ofte slik at hvis en selv gjør endringer i sin tilnærming, så endrer også "motpartens" reaksjoner seg. Selv om du mener at du har rett og hun tar feil..... 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #23 Skrevet 29. august 2013 Og jeg syns du er smålig og lager bråk for ingenting. Du har nemlig forsørgerplikt for dine barn, selv om du ikke skal betale bidrag pga 50% samvær eller delt bosted. Det blir nemlig ikke sånn at om du får avtalefestet delt bosted så slipper du plutselig å betale. Du kan få en tusenlapp i mnd i barnetrygd, men når du sier du tjener over 700 000 i året, så er faktisk det en pølse i slaktetiden. Du ønsker altså å lage masse bråk over ? Jeg syns også du er like ille som din eks når det gjelder å krangle og kverulere i mailer. I stedenfor å være saklig og evt. liste opp det du har betalt, er det masse karakteristikker av henne som GARANTERT gjør samarbeidet verre - ikke bedre. Det er greit at man til tider ønsker å fortelle eks nøyaktig hvor idiot vedk er - men hvis du tror at du da kommer ut som "vinneren" feks. på famvernkontoret med den type korrespondanse du viser her - så tar du feil. DU framstår nemlig som like kverulerende og like lite interessert i samarbeid som din eks. Ser ingen forskjell på dere i korrespondansen, selv om du hevder du har gjernet kranglinger fra henne. Du er nedlatende, kommer med påstander og karakteristikker og er generelt like lite voksen som henne i din kommunikasjon. Jeg er ikke uenig i at en samværsavtale hadde vært lurt. Men for å få til det må du faktisk sette deg ned og tenke gjennom hvordan du framstiller både deg selv og saken. Og ikke minst - hvordan DU kommuniserer med henne. Det nytter nemlig ikke å forandre andre/kreve at de skal forandre seg. Den eneste du kan gjøre noe med er deg selv. Og det er ofte slik at hvis en selv gjør endringer i sin tilnærming, så endrer også "motpartens" reaksjoner seg. Selv om du mener at du har rett og hun tar feil..... Si hva du vil. Om det jeg har skrevet gir deg grunnlag for å si og skrive det du nettopp gjorde, har jeg åpenbart gjort en dårlig jobb. Jeg er ute etter å få på plass en avtale, det er det verdt å "krangle" om i mine øyne. Anonymous poster hash: 9522f...ee3
HvittHus Skrevet 29. august 2013 #24 Skrevet 29. august 2013 Si hva du vil. Om det jeg har skrevet gir deg grunnlag for å si og skrive det du nettopp gjorde, har jeg åpenbart gjort en dårlig jobb. Jeg er ute etter å få på plass en avtale, det er det verdt å "krangle" om i mine øyne. Anonymous poster hash: 9522f...ee3 Jeg forstår ønsket om å få på plass en avtale, både samværsmessig og økonomisk, og det bør du kjøre hardt på, men du vil profitere mye på å uttrykke deg mer nøytralt skriftlig(og sannsynligvis muntlig)og holde deg til saken. Slik du fremstår nå, virker du bitter og ute etter bråk. Min erfaring er at man kommer lengre, i alle sammenhenger, med å holde seg kort, konsis og kjølig i ordbruken. I møte med dine ekskone vil du med disse hjelpemidlene virke mer ryddig, behersket og konsentrert om det som er saken, nemlig å få på plass en skriftlig samværsavtale. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #25 Skrevet 29. august 2013 Jeg forstår ønsket om å få på plass en avtale, både samværsmessig og økonomisk, og det bør du kjøre hardt på, men du vil profitere mye på å uttrykke deg mer nøytralt skriftlig(og sannsynligvis muntlig)og holde deg til saken. Slik du fremstår nå, virker du bitter og ute etter bråk. Min erfaring er at man kommer lengre, i alle sammenhenger, med å holde seg kort, konsis og kjølig i ordbruken. I møte med dine ekskone vil du med disse hjelpemidlene virke mer ryddig, behersket og konsentrert om det som er saken, nemlig å få på plass en skriftlig samværsavtale. Takk, og jeg vet :-/ Jeg er nok bitter til tider, og det er ingen unnskyldning. Jeg har vært igjennom mye tøffe tak i en del år nå, så det kommer opp til overflaten en gang i blant. Kjente litt på det da en bruker skrev noe som provoserte meg her isted. Å det er godt å få det ut noen ganger. Å få på plass en avtale om samvær er igrunn den siste formelle biten vi mangler. Det har vært en lang og vond prosess, å dette har drøyd i lang tid. At jeg må forholde meg til henne i fremtiden for så være, men da håper jeg at en avtale vil kunne fungere litt som en rettesnor for oss. Håper bare at det går bra hos familievernkontoret og at ting ikke går i full stå som det har gjort flere ganger tidligere. Anonymous poster hash: 9522f...ee3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå