Gå til innhold

Søke jobb når?


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Jeg er ferdig utdannet ca. mai/juni 2014 (leverer da masteren).

Når bør jeg begynne å tenke jobb? Har flyttet til ny by (her jeg skal bli boende), og har hatt litt kontakt med flere firmaer, både offentlige og private, prøvd å knytte litt kontakter. Men ingen av de har tatt inn studenter i praksis etc. Noen har svart at de ser at jeg kommer innom "når jeg er ferdig utdannet".

Men når bør jeg kontakte dem / begynne å se etter utlyste stillinger / evt legge inn åpne søknader? Det er vel nesten for sent når jeg står der med masteren i hånden dersom jeg vil komme i jobb raskt?

Jul? Påske? NÅ?

Jeg er redd for å fremstå som overivrig om jeg begynner for tidlig, jeg vet ikke om firmaer planlegger flere mnd. frem i tid mtp ansatte?

Dersom det er relevant: Master i rettsvitenskap (med et gjennomsnittlig snitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du burde begynne nå. De fleste firmaer ser på dette som engasjemang og vilje, så du får gode sjanser til å få en fot innenfor bedriften. Fortsett med å prøve å knytte kontakter og spørre firmaer rundtomkring om de har en jobb til deg når du er ferdigutdannet.

Du kan også spørre om å få praksisplass/prøveperiode hos et av firmaene, så du får vist hva du virkelig er god for.

Lykke til! :)

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg syns du burde begynne nå. De fleste firmaer ser på dette som engasjemang og vilje, så du får gode sjanser til å få en fot innenfor bedriften. Fortsett med å prøve å knytte kontakter og spørre firmaer rundtomkring om de har en jobb til deg når du er ferdigutdannet.

Du kan også spørre om å få praksisplass/prøveperiode hos et av firmaene, så du får vist hva du virkelig er god for.

Lykke til! :)

Takk!