Gå til innhold

Søke jobb når?


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Jeg er ferdig utdannet ca. mai/juni 2014 (leverer da masteren).

Når bør jeg begynne å tenke jobb? Har flyttet til ny by (her jeg skal bli boende), og har hatt litt kontakt med flere firmaer, både offentlige og private, prøvd å knytte litt kontakter. Men ingen av de har tatt inn studenter i praksis etc. Noen har svart at de ser at jeg kommer innom "når jeg er ferdig utdannet".

Men når bør jeg kontakte dem / begynne å se etter utlyste stillinger / evt legge inn åpne søknader? Det er vel nesten for sent når jeg står der med masteren i hånden dersom jeg vil komme i jobb raskt?

Jul? Påske? NÅ?

Jeg er redd for å fremstå som overivrig om jeg begynner for tidlig, jeg vet ikke om firmaer planlegger flere mnd. frem i tid mtp ansatte?

Dersom det er relevant: Master i rettsvitenskap (med et gjennomsnittlig snitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du burde begynne nå. De fleste firmaer ser på dette som engasjemang og vilje, så du får gode sjanser til å få en fot innenfor bedriften. Fortsett med å prøve å knytte kontakter og spørre firmaer rundtomkring om de har en jobb til deg når du er ferdigutdannet.

Du kan også spørre om å få praksisplass/prøveperiode hos et av firmaene, så du får vist hva du virkelig er god for.

Lykke til! :)

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg syns du burde begynne nå. De fleste firmaer ser på dette som engasjemang og vilje, så du får gode sjanser til å få en fot innenfor bedriften. Fortsett med å prøve å knytte kontakter og spørre firmaer rundtomkring om de har en jobb til deg når du er ferdigutdannet.

Du kan også spørre om å få praksisplass/prøveperiode hos et av firmaene, så du får vist hva du virkelig er god for.

Lykke til! :)

Takk!

Problemet er vel bare at jeg allerede har prøvd meg med praksisplass (før endt studie) hos de fleste, men "ingen" tar inn studenter (dette er en ganske liten by).

Men da skader det kanskje ikke at jeg fisker litt mer fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne å kikke etter jobb no. Sjå litt ann stillingen (skader sjelden å søke), mange vil ha inn flk raskt og er ikkje interessert i å vente til juni. Men frå rundt nyttår er det bare å sende rundt med søknader på alt av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...