AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg har nå hatt diaré siden fredag, og har problemer med å holde på maten.. Noen tips til hva jeg kan spise som vil bli i magen litt lengre? Evt. drikke (i form av smoothies/juices osv)? Opptatt av at det må være sunt og godt, samtidig som det er bra for formen akkurat nå.. Er det noen andre her inne som har problemer med tarmen, forresten? Redd for at jeg kan ha fått kronisk diaré (!!), ettersom det har vedvart så lenge nå.. Alle tips/råd tas imot med stor takk! Anonymous poster hash: ab13e...8d9
Unia Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Du må vertfall passe på å drikke mye. Helst 3-4 liter per dag.
Amberleaf Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Modne bananer, blåbær, biola, kokt ris.... Pass på å få i deg nok drikke, gjerne med sukker eller salt, for det blir lettere tatt opp i kroppen. Styr unna tilsetningssøtstoffer! 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Jeg har nå hatt diaré siden fredag, og har problemer med å holde på maten.. Noen tips til hva jeg kan spise som vil bli i magen litt lengre? Evt. drikke (i form av smoothies/juices osv)? Opptatt av at det må være sunt og godt, samtidig som det er bra for formen akkurat nå.. Er det noen andre her inne som har problemer med tarmen, forresten? Redd for at jeg kan ha fått kronisk diaré (!!), ettersom det har vedvart så lenge nå.. Alle tips/råd tas imot med stor takk! Anonymous poster hash: ab13e...8d9 Grønnsaker. Bak de i ovn eller damp de i litt olje/vann og salt og gnafs i deg. Fibermengden vil hjelpe rense systemet og grønnsaker er nøytrale og greie. Ville styrt unna alt av frukt og bær (særlig moste eller godt modne) da dette gir løs mage - og det vil du jo ikke ha. Men ris og brød er ok saker (om du tåler kornmat). Du kan også vanne ut cola 50/50 med vann, om det er såpass ille at du er slapp og trenger rask næring. Grønnsakskuren kan gjøre deg litt... luftig. Men det er forbigående. Og det tar en 2-4 dager før ting virkelig bedres, men den stabiliserer nesten alt av mageubalanse sånn på litt sikt. Anonymous poster hash: 8a402...ef2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Stoppende mat er loff, ris, pasta, bananer, blåbær. Drikk for å ikke bli dehydrert, drikk gjerne eplejuice innimellom. Eplejuice og farris 50/50 er bra for å få i seg salter og sukker når man har diaré og/eller kaster opp. Gir det seg ikke i løpet av få dager så kontakt lege. Det finnes medisiner som stopper eller minsker diaréen, men du bør vite grunnen til diaréen først. Anonymous poster hash: b0b99...a16
sol87 Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Har hørt rykter om at det finnes kontor rundt om i landet med mennesker som spesialiserer seg på menneskers helse og sykdommer. De kalles ofte leger og er stort sett mer kompetent til å gi helseråd enn folk på dette forumet. Altså, gå til legen, jeg synes diare i så mange dager virker som noe du bør få undersøkt. God bedring, kan ikke være godt det der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå