AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Hei. Jeg har kjent min bestevennine i 9 år. Vi går begge på VGs. Jeg kan alle hemmelighetene hennes og hun kan alle hemmelighetene mine. Vi hadde det gøy sammen, og snakket. Men nå som vi begynte på VGs, så er hun ALDRI med meg på skolen. Hun er med en som var bestevenninen min. Jeg og bestevenninen min hilser som vanlig, men henger ALDRI sammen. Hun er en til å stole på og ha det gøy. Men, hun har ALDRI tid til meg. Hun er med de andre folkene på skolen, i fritiden har hun aldri tid til meg. Jeg har også fått venner, men jeg har bare kjent dem i noen uker. Jeg er med "gjengen" hver dag på skolen, fordi bestevenninen min er ALLTID med hun andre. Jeg har snakket med henne flere ganger om vennskapet vårt. Hva jeg føler om vennskapet. Og da mener jeg problemene.. At hun ALDRI er med meg på skolen osv. Jeg føler bare at jeg er bestevenn med henne kun på mobilen. Da tekster vi masse, og sender bilder osv. Men i virkeligheten, så er hun aldri med meg. Snakket LITT med meg. Jeg har tatt intaivet masse, men jeg orker ikke å fortsette med dette her i 2 år til... Tror dere jeg og bestevenninen min vokser fra hverandre? Anonymous poster hash: 1d550...479
Gjest Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Hei, Det høres ut som om bestevenninnen din ikke er en bestevenninne likevel? En ting er å snakke sammen på mobilen, men at hun "overser" deg på skolen? Det høres rart ut, spør du meg. Du sier du har pratet med henne, men hva svarte hun? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Hei, Det høres ut som om bestevenninnen din ikke er en bestevenninne likevel? En ting er å snakke sammen på mobilen, men at hun "overser" deg på skolen? Det høres rart ut, spør du meg. Du sier du har pratet med henne, men hva svarte hun? Hun svarer alltid det samme: "Nei, jeg kommer ALDRI til å ditche deg for henne." Du må ikke tenke på sånt! Jeg er her alltid for deg og bla bla bla.... Hun sier alltid det, men hvorfor er hun ALDRI med meg på skolen??.. Anonymous poster hash: 1d550...479
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Hei, Det høres ut som om bestevenninnen din ikke er en bestevenninne likevel? En ting er å snakke sammen på mobilen, men at hun "overser" deg på skolen? Det høres rart ut, spør du meg. Du sier du har pratet med henne, men hva svarte hun? Jeg tenkte å sende meld om at jeg ikke lenger vil være hennes bv.... Det gjør veldig vondt å tenke på det, siden jeg og henne har vært bestevenner i 9 år.. Også er jeg usikker. Bør jeg gi henne enda en ny sjanse? Jeg har gitt henne mange sjanser, og da har hun vært mer med meg. Men nå som jeg ikke gidder å ta intativet lenger på 2 år, så tenker jeg kanskje å avslutte vennskapet.. Anonymous poster hash: 1d550...479
Catnip Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 AKKURAT dette skjedde med meg også da jeg gikk på videregående. Vi hadde vært venner siden baneskolen. Nå er vi ikke venner lenger, men jeg fikk masse andre venner som jeg fortsatt har kontakt med i dag, 5 år etter at jeg sluttet på vgs Kjipt akkurat nå, men ikke noe stort tap i livet.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 (endret) Hun er kanskje bestevenninnen din, men det virker ikke som at du er hennes bestevenninne. Endret 27. august 2013 av Gjest
Gjest Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Du bør tenke deg godt om og kanskje vurdere å la henne gå, syns jeg. Men dette er selvsagt helt opp til deg. Alt jeg kan si, er at du blir urettferdig behandlet her og at hun ser ut til å ikke se på deg som hennes bestevenninne mer, som Gjest over her sier.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg tenkte å sende meld om at jeg ikke lenger vil være hennes bv.... Det gjør veldig vondt å tenke på det, siden jeg og henne har vært bestevenner i 9 år.. Også er jeg usikker. Bør jeg gi henne enda en ny sjanse? Jeg har gitt henne mange sjanser, og da har hun vært mer med meg. Men nå som jeg ikke gidder å ta intativet lenger på 2 år, så tenker jeg kanskje å avslutte vennskapet.. Anonymous poster hash: 1d550...479 Du trenger ikke å sende melding om noe som helst. Det er så passiv-agressivt, og det er helt tydelig at du ønsker å presse en reaksjon ut av henne. Du kommer isåfall bare til å drive henne enda lenger bort. Ta heller en skikkelig prat med hemne, spør hvorfor hun ikke vil være med deg, og si du savner henne. Ikke vær anklagende. Kommer du ingen vei med det så må du nesten bare la henne gå. Det er bra å kjempe for vennskap, men du kan ikke tvinge henne heller. Noen ganger vokser man dessverre bqre fra hverandre. Men snakk med henne og krev npen skikkelige svarmAnonymous poster hash: bac60...a32 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Du trenger ikke å sende melding om noe som helst. Det er så passiv-agressivt, og det er helt tydelig at du ønsker å presse en reaksjon ut av henne. Du kommer isåfall bare til å drive henne enda lenger bort. Ta heller en skikkelig prat med hemne, spør hvorfor hun ikke vil være med deg, og si du savner henne. Ikke vær anklagende. Kommer du ingen vei med det så må du nesten bare la henne gå. Det er bra å kjempe for vennskap, men du kan ikke tvinge henne heller. Noen ganger vokser man dessverre bqre fra hverandre. Men snakk med henne og krev npen skikkelige svarmAnonymous poster hash: bac60...a32 Jeg skal snakke med henne i morgen på skolen. Anonymous poster hash: 1d550...479
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Ikke snakk med henne, slutt å ta kontakt og slutt å betro deg til henne. Det vil svi mer det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Vel.. Ting forandrer seg og folk vokser fra hverandre. Jo mer du terper på henne nå, TS, jo lengre skyver du henne bort fra deg. Men hva annet er nytt ? Anonymous poster hash: b080f...04f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Jeg skal snakke med henne i morgen på skolen. Anonymous poster hash: 1d550...479 Husk å ikke være anklagende eller sint, men oppriktig og forståelsesfull. Minn henne på hvilken god venn hun holder på å miste. Du kan godt være ærlig, si at du er lei deg og savner henne og ønsker å finne ut av dette, men som sagt; ikke vær anklagende og sint. Finn et sted der dere får være gelt i fred og vær sikker på at dere begge faktisk har tid. Anonymous poster hash: bac60...a32 1
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Det er ikke noe godt råd å be TS om å snakke med den her damen om det. Like greit å la hele greia koke bort i kålen og hvis den her venninnen tar kontakt så kan TS fortelle sin side av saken, men ut i fra det TS skriver så er det her en dame som kaster gamle venner når hun får nye, og de er det like greit å bli kvitt.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Det er ikke noe godt råd å be TS om å snakke med den her damen om det. Like greit å la hele greia koke bort i kålen og hvis den her venninnen tar kontakt så kan TS fortelle sin side av saken, men ut i fra det TS skriver så er det her en dame som kaster gamle venner når hun får nye, og de er det like greit å bli kvitt. Da får vo være uenige. Jeg mener at det er helt greit å kjempe litt for vennskapet, ihvertfall i den alderen der. Det finnes selvsagt grense, og man skal ikke finne seg i alt, men det skader ikke å ta en prat til, så vet man ihvertfall at man gjorde det man kunne. Anonymous poster hash: bac60...a32
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Da får vo være uenige. Jeg mener at det er helt greit å kjempe litt for vennskapet, ihvertfall i den alderen der. Det finnes selvsagt grense, og man skal ikke finne seg i alt, men det skader ikke å ta en prat til, så vet man ihvertfall at man gjorde det man kunne.Anonymous poster hash: bac60...a32 Tenåringer er ofte svinmerrer mot hverandre. Like greit å unngå sånt hvis de kan.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Tenåringer er ofte svinmerrer mot hverandre. Like greit å unngå sånt hvis de kan. Men det er jo ikke snakk om å være stygg med hverandre. Anonymous poster hash: bac60...a32
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Hvorfor sende melding å si at dere ikke kan være bestevenner? Har jeg aldri hørt om, det høres jo mer ut som en kjæreste du holder på å slå opp med. Venneforhold går opp og ned, selv om hun prioriterer den andre veninnen sin mer en deg akkurat nå, betyr ikke det at dere to ikke kan være venner mer. Etter en stund så tar hun kanskje kontakten opp igjen, og begynner å ta initiativ. Kanskje savner hun vennskapet deres, kanskje blir hun "lei" av den nye veninnen sin. Du kan jo ikke kreve at hun skal være med deg, dersom hun ikke vil. Du kan egentlig ikke kreve at noen som helst skal sette deg fremfor noen andre. Jeg ville bare prøvd å bli kjent med andre venner, henge mer med den gjengen som du pleier å være med på fritida, gi besteveninnen din litt rom. Det trenger ikke være enten/eller Hvis dere glir i fra hverandre, så gjør dere det, da har du i hvertfalll prøvd. Du kan jo fortsette å ta kontakt innimellom, men jeg tror ikke du tjener noe på å "slå opp" med henne og lukke alle dører. Anonymous poster hash: 1eb4c...12a
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Men det er jo ikke snakk om å være stygg med hverandre.Anonymous poster hash: bac60...a32 Kan hurtig utvikle seg til det, ergo la alt koke bort i kålen.
Armitage Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 (endret) Skjønner ikke helt problemet jeg da. Så lenge hun setter av tid til TS på fritiden sin og ikke driter i TS helt, så burde vel jenta få lov til å omgåes andre i skoletiden? Man kan også fort bli lei om man bare henger med en person hele tiden. Selv om man er aldri så gode venner, så er det bare sunt å ha litt tid fra hverandre også. Snakker av erfaring. Beklager. Leste litt fort. Ser nå at venninna ikke har tid til TS på fritiden heller. Da stiller saken seg annerledes. Endret 27. august 2013 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #20 Skrevet 27. august 2013 Jeg er selfølgelig ikke sint på henne eller prøver å være aggressiv. Jeg er trist og forrvirret. Det er bare det at hun er veldig asosial. Det er alltid jeg som må ta intativet. Det er alltid jeg som må spørre henne ut. Har også prøvd å la henne ta intaivet, men hun gjør det sjeldent. Hun har tatt så lite kontakt med meg på 2 år, og hun er mer med dem. Det eneste tiden hun har til meg er å bare tekste meg masse, det hjelper, men jeg føler at hun er da kun tekstmeldingbestfriend, og ikke den ekte bestevennen i virkeligheten. Jeg tror vi vokser fra hverandre.... Anonymous poster hash: 1d550...479
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå