Gå til innhold

Tenningen er borte :(

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei..

Jeg og kjæresten har vært sammen i flere år, og bodd sammen i to. Vi har det fint, jeg er glad i ham, men føler at siden vi flyttet sammen har det dabbet av litt. Vet ikke om jeg er forelsket i ham lenger, tror heller ikke på at den følelsen kan vare evig.

Uansett, sexlivet har dalt fullstendig siden vi ble samboere. Jeg har rett og slett ikke lyst til å ha sex med ham, og de gangene det skjer, er det som oftest "pliktsex" fra min side. Dette tærer på meg, og jeg vet det plager ham. Vi har prøvd å snakke om det, men jeg klarer ikke å si "jeg tenner ikke på deg lenger".. han tror det kun skyldes prevensjonen at jeg ikke har lyst. Aldri i verden om jeg kan si at jeg sliter med tenningen fordi han har lagt på seg. (Tror ikke det er bare derfor, men det har dessverre noe å si)

Han hinter stadig, kommer med kommentarer flere ganger om dagen, og jeg føler meg i grunnen presset. Synes det er slitsomt å ikke kunne komme fra dusjen med lite klær uten at det forventes noe av meg (unngår derfor dette). Han, derimot, kommer alltid spradende ut av dusjen, tusler gjerne rundt naken - dette har han gjort helt siden vi flyttet sammen. Lurer på om dette egentlig er så sunt for forholdet, jeg føler at jeg ser ham naken alt for ofte, det er ikke noe spennende lenger. :(

Har dere noen råd? Fikk i alle fall luftet tankene litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Uff da. Kan vel begynne med å seie at dette er heeeeeeelt normalt. Det er vanleg at sex-livet går i bølgedalar, men dersom dalane er djupare enn toppane er det klart dette kan tære på forholdet. Første bod er sjølvsagt å snakke saman. Prøv å fortell han at du gjerne skulle ønske du hadde meir lyst, og at han kanskje kan gjere noko for at du skal bli meir tent. Foreslå også kva du har lyst å gjere. Du bør også fortelle at du syns det stadige sex-maset kan vere slitsomt, og føre til at du får enda mindre lyst. Det kan godt hende du har gått litt lei, sidan du har tilgang på han heile tida, på ein måte. Prøv å variere sex-livet litt, de kan gjerne prøve å krydre det med ulike hjelpemiddel, dersom dette er noko for dykk. Det er lov å utforske litt! :wink:

Går du på p-piller, forresten? Dersom du gjer det kan det kanskje hjelpe å bytte merke, mange pille-typar som gir nedsatt libido, veit du.

Håpar det betrar seg for dykk, og at du igjen kan kose deg med sexen. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

> Aldri i verden om jeg kan si at jeg sliter med tenningen fordi han har lagt på seg

Hvorfor ikke ?

Hvis en av partnene sliter med tenningmønstert synes jeg faktisk ikke en joggetur er mye å be om. Ut i fra beskrivelsen din virker det som du sliter med attraksjon og ikke med det emensjonelle. Du beskriver en situasjon der du kommer ut fra dusjen men kvier deg for å være "sexy" for da havner du i en "pliktsex" situasjon med en person du ikke lengre er fysisk tiltrukket av. Når han derimot kommer ut av dusjen opplever du "spradingen" hans næremest som blotting og forventinger til deg som partner.

Det er lettere å ordne opp i det fysikalske enn å gå å gruble på føleseslivet versus tenningmømster og hvorfor ting virker/ikke virker.

Du får ha meg unnskyldt, jeg er bare mann og tenker praktisk :=)

PS: Ikke begynn å unnskylde deg med at "du skulle ønske du hadde mer lyst" og "det kan

skyldes p-pillen" m.v - ta ondet ved roten. Han takler det hvis han gidder å bry seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar, begge to. :)

Veslo: ja, bruker piller, men det hjelper ikke stort å bytte merke. Har prøvd mange. Har også prøvd en periode uten, men fikk ikke særlig lyst likevel.. det ble dessuten en stressfaktor å vite at jeg ikke var preventert..

Gjest: Du får det til å høres enkelt ut, men jeg er redd for å såre ham skjønner du vel. Hvis jeg hade fått høre at jeg ikke var tiltrekkende nok lenger, hadde det nok gått utover selvtilliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du kan jo foreslå at de skal begynne å trene, utan at du seier noko om at du syns han har lagt på seg? Trening har eit uttal positive sider, ei av desse er faktisk økt libido. ;) Å gjere noko saman kan jo vere positivt i mange samanhengar det.

Lukke til , enda ein gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor villig er du til å jobbe med forholdet? Vil du bruke krefter for å få det bra sammen? Det er det første du må tenke over. Om du ender med at du ønsker å jobbe for å få det bedre så må dere nok kommunisere om det som er "galt". Du må si hva som avtenner deg, og gi han muligheten for å si hva som han synes er "galt". Så får dere tenke over om det er noe av dette dere kan gjøre noe med. Får dere ikke til å kommunisere og si fra i forhold til behov, og å være åpne og bevisste om egne behov kommer dere ikke til å få det til. Er viljen til stede kan dere også oppsøke familieterapeut eller sexolog som kan hjelpe dere å nøste opp. Men først må du bestemme deg for om det er verdt det. Og om du vil gå inn i disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sex daler i samboerskap

Ved samboerskap/ekteskap er min erfaring at spenningen og sex'en dabber skikkelig av.

Det er dritkjedelig å se mannen sin sprade ut av dusjen naken- ofte.

Jeg mener , har du sett en naken mann har du sett dem alle. En ser mannen sin i sengen og kvelden, morgenen, ut fra dusjen osv..det bli rett og slett for mye noen ganger. Det dreper spenningen!!!!!!

Mannen din burde absolutt stramme opp kroppen sin på et helsestudio med kondisjon og vekter. Og jogge ute. Såpass kan man forlange av partneren sin. Hvem tenner vel på hengemage og fleskete lovehandles?

Nei, her må det gjøres noe- kvikt! Tenner du ikke over lang tid har den nok sluknet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...