tuji Skrevet 26. april 2004 #21 Skrevet 26. april 2004 Som Tex sier, er hvitt gull belagt med platinummetallet rhodium. Dette gjør smykket blankt. Under rhodiumet er hvitt gull grått og ikke særlig pent. Laget slites av, og på en ring du bruker hver dag slites det nokså fort. Så du bør tenke etter om du gidder å levere inn ringen til oppussing hvert år resten av livet... Det samme gjelder forresten børstet gull, det blir fort blankt, og må børstes på nytt. Hver gang det børstes blir smykket bittelitt tynnere, og til slutt må du kanskje kjøpe nytt.
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #22 Skrevet 26. april 2004 Hvor får du de til den prisen?? Var vel kanskje uten diamant eg såg dei til den prisen, ja... :-?
Kalas Skrevet 26. april 2004 #24 Skrevet 26. april 2004 Vi har enkle ringer i hvitt gull, koster 5000 til sammen.
Cajsa Skrevet 26. april 2004 #25 Skrevet 26. april 2004 Må bare skryte litt av våre ringer - er jo fremdeles nyforlovet...sukk :hjerter2: På http://www.thune.no/thuneshop/ - velg anledning - forlovelse finner du Promise ringer. Min forlovelsesring er i hvitt gull med diamant, mannen min har glatt ring i hvitt gull og jeg skal i tillegg ha lik hans når vi gifter oss. Jeg er veldig fornøyd med ring-valget vårt! Liker hvitt gull fordi jeg synes det er litt "ungdommelig" og fordi jeg ellers foretrekker sølvsmykker. Dessuten sa damen hos Thune at diamantens farge kommer best til sin rett sammen med hvitt gull. Jeg vet ikke om hvitt gull er mykere metall en gult gull. Mht inskripsjonene, så valgte vi helt tradisjonelt, dvs: Din xxx og dato for forlovelsen. Dere kan jo f.eks også ingravere Din for evig + navn, Evig din + navn eller liknende. Men husk at det er ikke så mye plass inni ringen og med for mye tekst kan det gjerne bli vanskelig å lese? Vi har akkurat like ringer! Er super-fornøyd! Og det var til og med min kjære som plukket dem ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå