AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #21 Skrevet 28. august 2013 Hva med å få dere en hund eller en pusekatt eller noe annet nusselig? Min personlige mening er at mannen har like stor rett til å nekte å få barn som kvinnen i forholdet. Såpass likestilte må vi være. Jeg har vært sinnssykt babysyk i perioder (selv om jeg og kjæresten er enige om å ikke få barn enda, noe jeg forøvrig har forståelse for), og for min del hjelper det å ha en liten pusekatt å dulle med. Da får jeg utløp for litt overflødig omsorg. Anonymous poster hash: b24c7...e4e
Furstina Skrevet 28. august 2013 #22 Skrevet 28. august 2013 Ni har tagit beslutet tillsammans, och du är steriliserad. Din kone verkar drömma en om en idyllisk "tänk om vi hade en baby till", men det bästa är nog om sätter er ner och pratar om läget nu, och vad ett eventuellt barn skulle betyda. Hur skulle det gå till? Hur skulle livet förändras? Vad är det som får henne att känna så? Hur känner du? VI har tagit beslut om att inte skaffa fler barn. Gemensamt. För oss var argumenten: - de barn vi redan har går i skolan och blir mer och mer självständiga. - Ett barn till skulle betyda att vi måste vara hemma ett år till (vilket ingen av oss egentligen vill) - ny dagis/barnehagestart och ny omgång med förkylningar, magsjuka och annat. Våra barn har sedan 4 års ålder inte varit sjuka mycket. - Ny passning av baby när vi behöver göra något hemma (laga mat, städa, trädgård) - Större bil - ett rum till..
Harlekin Skrevet 28. august 2013 #23 Skrevet 28. august 2013 Det er klart at du har like mye rett til å ikke ville ha flere barn, som hun har til å ønske seg flere barn. Så jeg synes ikke du er egoistisk. Men hun er såpass ung, ikke engang 30, og jeg synes nesten det var litt rart at hun var så enig i at du skulle sterilisere deg. Det er ikke en lett avgjørelse å ta, og det er (stort sett) ingen vei tilbake. Jeg er 6 år eldre enn henne, og alt i meg strider mot at mannen min (eller jeg, for den saks skyld), skulle sterilisere seg. Da stenger man uttrykkelig en dør for all fremtid, så jeg forstår at hun sliter med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå